Gürcan Yandımoğlu

Gürcan Yandımoğlu

Zamanımızı Daha Etkili Kullanmak Mümkün Mü?

Zamanımızı Daha Etkili Kullanmak Mümkün Mü?

Anadolu'da Bugün Gazetesi’ nin çok değerli takipçileri, çoğumuz işlerimizin yoğunluğundan ve gün içerisinde yapılması gereken pek çok işi yetiştirememekten ve hatta bazen bu yüzden mesai saatleri dışında da çalışmak zorunda kalmaktan şikayet ediyoruz. Ancak ne yaparsak yapalım yine de zamanında yetiştiremediğimiz, ertelediğimiz veya unuttuğumuz işler yüzünden sıkıntıya düşebiliyoruz.

Daha disiplinli, daha hızlı ve daha çok çalışmak bu sorunumuzu çözmüyorsa, çözmek için neler yapmalıyız?

Gelin bu sorunun cevabını bulmak için öncelikle zaman kavramını daha iyi anlamaya çalışalım.

Zaman içinde belli bir eylemin bulunduğu süredir. Eylem yoksa zaman da yoktur. Bir an için evrende hareket eden her şey durdurulabilirse zaman da durmuş olur.

Tanımdan da anlaşılacağı üzere yapılacak her iş için bir zaman gereklidir. Bu durumda çalışma zamanımızı daha etkili kullanabilmek için hangi işleri öncelikle yapacağımızı doğru belirlememiz büyük önem taşımaktadır.

Günümüz çalışma hayatında zaman yönetimi konusundaki en mühim sorunlar zaman tuzaklarıyla baş edememek ve erteleme hastalığıdır. Neyse ki erteleme hastalığından kurtulabilmek mümkündür.

Her insanın gün içerisinde daha üretken, daha konsantre, daha enerjik olabildiği saatler farklı farklıdır. Kimimiz sabah erken saatlerde, kimimiz ise öğleden sonraki zaman dilimlerinde kendimizi daha iyi hissederiz. Bu yüzden bir enerji çemberi çizerek, kendimiz için günün en iyi ve en verimli geçen zamanını tespit etmeliyiz.

Zaman geri döndürülemez, depolanamaz, satın alınamaz, yerine başka bir şey konulamaz, işletilemez ve çoğaltılamaz. Yani zaman sadece tüketilir. O yüzden eğer zaman yönetimimiz iyi değilse hiçbir şeyi doğru yönetemiyoruz demektir.

İşletmeler için de zamanın etkin yönetimi önemli bir konudur. Çünkü, emeğin karşılığı olan ücret; saat, gün, hafta veya ay üzerinden hesaplanır. Belli bir üretim veya iş için harcanan süreler toplamı anlamında zaman, bir verimlilik ölçüsüdür. Bu yüzden çalışma sürelerinin düzenlenmesi, işe devam oranları, fazla mesai süreleri gibi yönetsel işlemler açısından da zaman önemli bir maliyet kaynağı olduğu için, zaman yönetimi de örgütsel bir düzenleme aracı olmaktadır. Sonuç olarak çalışma zamanını etkili yönetmek, hem çalışanlar; hem de işletmeler için oldukça kritik bir konudur.

Zaman tuzaklarına düşmeden ve erteleme sorunları yaşamadan çalışma zamanımızı iyi yönetmek ve bu sayede daha iyi bir performans ortaya koymak istiyorsak mutlaka iyi bir plan yapmalıyız.

Doğru bir plan yapmak istiyorsak aşağıda belirttiğim iki konuya çok dikkat etmeliyiz

  1. Öncelikli olana önem verme: Bu yaklaşım beklentileri ifade eder ve insanı önceliklerin peşinden koşmaya doğru yöneltir.
  2. Önemli olana öncelik verme: Bu yaklaşım ise amaçları ifade eder ve yaşamı amaçlar doğrultusunda sürdürmeyi sağlar.

Yani çalışma zamanımızı planlarken bizden beklenen işleri ve yaptığımız işlerin hangi amaca hizmet edeceğinin mutlaka farkında olarak hareket etmemiz gereklidir.

Bir sonraki yazımda etkili zaman yönetimi için doğru plan yapmanın en kolay yönteminden ve iş yerlerinde sık karşılaştığımız zaman tuzaklarından bahsedeceğim.

Sağlıcakla kalın.

Önceki ve Sonraki Yazılar
YAZIYA YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Gürcan Yandımoğlu Arşivi
SON YAZILAR