Geleceğin Dili Robotik Kodlama

Geleceğin Dili Robotik Kodlama

Gelişen teknoloji, yetişkinler kadar çocukları da cezbetmektedir. Ebeveynlerin elinde, televizyonları, bilgisayarları, tabletleri, telefonları gören çocukların bu cihazları kullanma eğilimi artmakta, bu cihazların küçük ekranlarında bulunan renkli dünya onları cezbetmektedir. Çocukların gelişimine birçok açıdan zararları olan bu teknolojik aletlerin doğru kullanımını öğretmemiz gerekmektedir. Çocukları aşır teknolji bağımlılığından kurtarmak için alternatifler sunmak gerekmektedir. Bu alternatifler spor, akıl ve zeka oyunları, robotik eğitim setleri vb. olabilmektedir. 

Çocuklara zararı olan bu teknolojik aletleri onlara kullandırtmaktan ziyade, onları tasarlayabilecek, kodlayabilecek, üretebilecek nesiller yetiştirmek gerekmektedir. Buna hem çocuklarımızın, hem de ülkemizin ihtiyacı bulunmaktadır. Çocukların akıllı cihazlarla geçirdikleri süreler ve amaçlar doğru yönetildiğinde çocuklarımıza olumsuz etkileri ortadan kalkacak ve onların gelişimine pozitif katkısı olacaktır.

Yapılan her eğitimin, çocuklara az veya çok muhakkak bir kazanımı vardır. Kazanımların azalması veya çoğalmasının sebebi, eğitimin doğru yapılandırılması, yaş ve grup seviyelerine dikkat edilmesi, eğitim materyallerinin doğru tercih edilmesi gibi birçok hususu dayanmaktadır. Bu hususlar Robotik Kodlama eğitimini de kapsamaktadır. Bu yüzyılın yeni dili Robotik Kodlama ile ilgili kavram karmaşaları maalesef devam ediyor.

Esasen Robotik Kodlama, STEM eğitimin bir alt başlığıdır. STEM, Fen, Teknoloji, Mühendislik ve Matematik kelimelerinin, İngilizce baş harflerinden oluşan, Amerika’dan yayılan yeni bir eğitim yaklaşımıdır. Bu eğitim ile çocuklar, Fen, Teknoloji, Matematik ve Mühendislik gibi eğitimlerin, birbirine entegre olduğunu görerek öğrenmektedirler. Robotik Kodlama eğtimi, belirtilen eğitim dallarının hepsini içerisinde barındırmaktadır.

Tasarlanan robotlar, sensörler ve motorları sayesinde hareket edebilmekte, yapılan kodlama (yazılım) girdisi ile de verilen görevleri yapabilmektedir. Gelecekte pek çok alanda görev alacak robotlar insanoğlunun en büyük yardımcılarından bir tanesi olacak. Robotik eğitimlerinden kullanılan eğitim setleri, tasarım aşamasında çocukların motor kabiliyetlerinin gelişmesine, özgün tasarımlar yapabilmesine, üretebilmesine, yorumlayabilmesine destek vermektedir. Bu eğitim setleri okul öncesinden başlayarak, üniversite seviyesine kadar çıkabilmektedir. Bu eğlenceli eğitim setleri ile bir taraftan eğlenirken, diğer taraftan kendilerini geliştirmekte ve olumlu vakit geçirmeleri sağlanmaktadır.

Bu setlerin bir kısmının programlanabilir olması sebebiyle çocukların algoritma mantığın kavrayabilmekte, yazılım dillerini öğrenme altyapısı oluşmaktadır. Önceleri küçük kodlar yazan çocuklar, daha sonrasında tasarladıkları robotlara çeşitli görevler yaptırabilecek detaylı kodlar oluşturabilmektedirler. Bu eğitimler ile çocuklar pek çok kazanım elde etmektedir. Bunlar;

Öğrencilerin el becerisini ve psikomotor gelişimini artırır.

Öğrencilerin hayal etme ve tasarlama gücünü artırır.

Öğrencilerin yaparak ve test ederek üretkenliklerini artırır.

Öğrencilerin bir takımın parçası olma, beraber düşünme ve birlikte hareket edebilme potansiyelini artırır.

Öğrencilere problem çözebilme yeteneğini kazandırır.

Öğrencilere teknolojinin dilini öğretir.

Öğrencilerin yazılım dünyasına kolayca girişini sağlar.

Öğrencilerin algoritma mantığı çerçevesinde, problemleri çözme becerisi geliştirir.

Öğrenciyi yeni teknolojik fikirler üretmeye ve tasarlamaya yönlendirir.

Öğrenciye özgüven ve sosyalleşme kazandırır.

Öğrenciye erken dönemden itibaren meslek bilinci verir.

Çocuklara kaliteli zaman geçirme, kendini geliştirme, teknolojiyi olumlu kullanma imkanı sunar

Bu kazanımlar dahilinde baktığımızda, çocukların yaşadığımız yüzyılın dilini öğretmemiz, onları geleceğe hazırlamamız, ülkemiz açısından da önem arz etmektedir.

Çocuk ve Aile Danışmanı / Eğitimci

Özcan Dalgıç

Önceki ve Sonraki Yazılar