Mustafa Ekmekcioğlu

Mustafa Ekmekcioğlu

Yerel basın desteklenmelidir

Yaşadığımız ekonomik krizden büyük ölçüde etkilenen medya kuruluşları ve özellikle de yerel basına destek paketlerinin uygulanması gerekmektedir. Kamunun sesi olmak adına büyük bir görevi ifa eden yerel basın, artan yüksek maliyetler ile çıkmaza girmektedir.

Her zaman devletinin ve milletinin yanında olmaya çalışan, 15 Temmuz hain darbe teşebbüsü karşısında vatanının yanında yer alan, devletin bölünmez bütünlüğü ve birliği için elinden gelen her şeyi yapan yerel basın, sorunlarına el atacak birilerini umutla beklemektedir.

Yayın yaptıkları  çevrelerin sorunlarını yansıtan, bölgelerinde halkın gözü, kulağı, sesi olan yerel basın kuruluşlarının en önemli gelir kaynakları resmi ilanlardır. Resmi ilan tarife fiyatları son üç yılda 10’dan daha az bir oranda artış gösterirken, döviz kurları ve enflasyon artışı nedeniyle baskı maliyetleri son 3 ayda yüzde 50’inin üzerinde bir oranda yükselmiştir

Kamu kurumlarının yatırım ihalelerinin yayınlandığı resmi ilanların, ülkemizdeki yatırımların durma noktasına gelmesi nedeniyle,  her geçen ay biraz daha azalmakta olduğu bir gerçektir.

Bu durum  zaten zor şartlarda yayın hayatlarını sürdüren yerel basın kuruluşlarını derinden etkilemektedir.

Başta kağıt ve diğer girdilerdeki fiyat artışları yanı sıra sorunu olmak üzere, İletişim teknolojisindeki gelişmeler, yaygınlaşan sosyal medyanın geleneksel medya üzerindeki olumsuz etkileri, ekonomik sorunlar, tekelleşme sorunları, istihdam sorunları, ücret dengesizliği, tiraj sorunları, hukuksal sorunlar, son dönemde artan siyasi ve mali baskılar, bugün resmi ilanla ayakta durmaya çalışan 1200 civarındaki gazeteyi, büyük bir darboğazın içine sürüklemiştir.

Resmi ilan alan ve almayan yaklaşık 7 bin gazete ve dergi, sadece baskı maliyetlerine son 3 ayda gelen yüzde 50’den fazla zam nedeniyle sorunlar yaşamakta, bazı gazeteler küçülmekte ya da kapanmaktadır. Ülkemizde  SEKA’nın yok edilmesi ile kağıtta dışa bağımlı hale gelen dolar kuru değişiminden doğrudan etkilenen  basın diğer girdi fiyatlarında değişiklik ile maliyeti katlarken aynı oranda geliri artmamıştır.

Sayfa sayısı azaltma, eleman çıkarma gibi uygulamalar yanında yayınına ara veren çok sayıda yayın organı vardır. Geliri 3 yılda yüzde 10’dan daha az, maliyeti ise son  3 ayda yüzde 50’dan daha fazla artış olan medya sektörünün, bu şekilde ayakta kalabilmesi mümkün değildir

Özellikle yerel basın kuruluşlarının sorunlarına acilen el atılmalıdır. Hazine, KOSGEB, İşkur, Kalkınma Ajansları eli ile Anadolu’nun gazete, radyo ve televizyonları ile internet sitelerine destek paketi sağlanmasına yönelik hükümet çalışma yapmalı ve bu soruna da çözüm bulunmalıdır. Medya kuruluşları ve özellikle yerel basın için destek paketleri uygulamaya konulmalı, resmi ilan ücret tarifeleri, döviz kurlarındaki artışa bağlı olarak makul bir seviyeye  bir an önce çıkarılmalıdır.

Önceki ve Sonraki Yazılar

YAZIYA YORUM KAT

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.