Turizmde tanıtımın önemi
Konya, tarihlerin ve medeniyetlerin kesiştiği bir kavşak noktasıdır. Ayrıca kültür, sanat, doğa, termal su ve kaynakları ile yılın hemen her günü turizme açık bir büyük şehirdir. Bu nedenle yalnız turizm sezonu içerisinde değil yılın her mevsimde yerli ve yabancı turistlerin gelebilecekleri dikkate alınarak gerekli planlamalar yapılmalı. Güçlü Türkiye’nin yolunu turizm sektörünün açacağı unutulmamalı.
Konya’daki turizmi geliştirmek için, turizm sektöründeki deneyimlerin genç kuşaklara doğru ve etkin şekilde aktarabilmek akılcı, katılımcı ve dinamik bireyler yetiştirebilmek için yola çıkılmalıdır. Kendine has tarih dokusu ile önemli yer tutarken turistik tesislerin yeterli olmamasına karşın turizm konusundaki gelişimi ile Konya dikkatleri çekiyor.
Şunu belirtmemde yarar görmekteyim. Turizm alanında çok yönlü düşünmek ve hareket etmek gerekiyor bunun için yurt içi ve yurt dışı fırsatlar değerlendirilip yol haritası hazırlanmalı. Diğer sektörlerde olduğu gibi ilgili kurum ve kuruluşların güç ve duygu birliği içinde hareket etmelerine özel önem verilmelidir.
Turizm sektörünün ayrıcalıklı bir yere sahip olduğu bilinmelidir. Mevlana Anma törenlerinin ardından durağan bir döneme giren Konya turizmi için yeterli ve etkili bir tanıtıma da gidilmelidir. Bununla ilgili olarak kurulan KOTEV bir an önce işlerliğe kavuşmalıdır diye düşünüyorum.
Konya’da bulunan ve paha biçilemeyen tarihi eserlerimizi yazılı, görsel ve işitsel tanıtımlarla yurt içi ve dışında tanıtmaya başlamak gerekir. Son yapılan tesisler ile özellikle kongre turizmi açısından atılıma geçen Konya’da, yeni yatırımlar ve yetişmiş turizmci gençler ile atılım yapabiliriz.
Tanıtımın yanı sıra yetişmiş eleman konusunda sıkıntı çeken turistik tesislerimiz için gerekli girişim ve projelerin hayata geçirilmesi ile Konya Güçlü Türkiye yolunda önemli bir kilometre taşı olacaktır.
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.