YAĞ YAKMAYA YARDIMCI 10 BESİN

Vücut yağının kaybedilmesi aslında basit bir denklemdir. Aldığınız kalorinin harcanan kaloriden az olmasıyla gerçekleşir ama yapılan beslenme yanlışları sizi kilo kaybından çok kilo artışına sürüklüyor. Günümüzde uygulanan popüler  ve tekrarlayıcı diyetlerin yağ yakımından çok vücutta kas ve su kaybına neden olmaktadır.Düzensiz beslenme alışkanlıklarıyla ve yaşlanmayla birlikte kas kütleleri azalır ve bu durumda metabolizma hızı düşer, yağlanma hızlanır. Siz kilo kaybettiğinizi düşünürken vücudunuz aslında su kaybına uğrar ve  kısa süren diyet programlarıyla yeniden en başa dönersiniz.

Vücudunuzdaki yağ oranını azaltmak istiyorsanız yapmanız gereken ilk şey beslenmenizi düzenlemek olacaktır. Bunu destekleyecek kardiyo egzersizler sayesinde de daha hızlı sonuç alabilirsiniz.

Peki Bu Yakıcı Besinler Nelerdir?

 

1.TARÇIN

Tarçının en önemli özelliği kan şekeri dengesi sağlayarak yağ yakımını ve kilo vermeyi kolaylaştırmasıdır. Kan şekeri dengesi hem damar sağlığı hem de iştah kontrolü için çok önemlidir.  Özellikle tip II diyabetli hastalar üzerinde yapılan araştırmalarda tarçın kullanımının kan şekeri seviyelerini olumlu yönde etkilediği gözlemlenmiştir. Yine bazı araştırmalarda kan şekeri seviyelerinde ki düzelmelerle beraber, trigliserit, total ve LDL kolesterolü azalttığı da gözlemler arasındadır.

 

2.KETEN TOHUMU

Balıkta olduğu gibi, omega yağ asitleri bakımından zengin olan keten tohumu yağ yakımını hızlandırır ve yağın vücutta depolanmasını önler. Ayrıca  içerdiği lignan sayesinde keten tohumu menopoz sonrası kadınlarda vücut yağının artışınıda önler, ancak ailesinde meme / rahim kanseri öyküsü olanlar, kan sulandırıcı kullananlar keten tohumu tercih etmemelidir.

 

3. HİNDİSTAN CEVİZİ YAĞI

İçinde bulunan orta zincirli trigliseritler; vücudumuzun depolamak yerine enerji için kullanmayı tercih ettiği bir yağ cinsidir, bu da kilo almanıza önler . Yapılan çalışmalarda günde 2 yemek kaşığı Hindistan cevizi yağı tüketiminin; insülini dengelediği ve göbek bölgesinde yağlanmayı kadınlarda azalttığı görülmüştür.  Ancak hidrojenize Hindistan cevizi yağı kullanmayın. Günlük tüketimi 2 yemek kaşığı ölçüsünü geçmemelidir.

 

4. YEŞİL ÇAY

Yeşil çayda kafeinin yanı sıra yüksek miktarda fenolik bileşikler (epikateşin, epikateşin gallat, epigallokateşin, epigallokateşin gallat [EGCG], kesretin, mirsetin) bulunmaktadır.

İçeriğindeki kafein ve kateşinle yağ yakımını destekler   ve kilo kaybını kolaylaştırır. Termojenik etkisi ile metabolizma hızında da artış sağlar.

 

5. ZENCEFİL

Zencefil yağ yakımı için mükemmel bir baharattır, Aynı zamanda antiviral ve antiinfalamatuar etkisi gösterir. Vücutta yağ dokusunun artması inflamasyonu da artırır, zencefil yağ dokusu artışına bağlı gelişen inflamasyon ile savaşır, yapılan çalışmalarda vücut ısısını etkileyerek metabolizmayı %20 oranında artırdığı görülmüştür. Yağ yakımı için yüksek dozda kullanımı daha etkilidir. Özellikle yeşil çay, tarçın, sarımsak ile kombine kullanımı yağ yakımı aktivitesini de artırır.

 

6. KAHVE

İçerdiği kafein ile metabolizmayı uyandırarak hızlandırır. Kafeinin iki ayrı mekanizmayla termojeneze sebep olduğu bilinmektedir. Ayrıca kafein iştahı baskılamaktadır. Kafeinin deney hayvanlarında yürütülen çalışmalarda yağ yakıcı olduğu da görülmüştür. Ancak kremalı, bol şekerli  kahvelerden mümkün olduğunca uzak durun.

 

7.FISTIK EZMEZİ, ÇİĞ BADEM, ÇİĞ FINDIK

Fıstık ezmesi; Doğru miktarda tüketildiğinde içeriğindeki sağlıklı yağlarla, yağ yakımını destekleyicidir. Çiğ badem ve çiğ fındık ise; magnezyum, protein, vitamin  E  ve lif gibi esansiyel besin ögelerinden oldukça zengin bir besindir. Bu zengin içeriğiyle özellikle karın yağlarını yakmak için oldukça etkili bir besindir

 

8.ELMA SİRKESİ

ES’nin taşıdığı asetik asit nedeniyle mide asiditesini arttırarak, asit azlığı nedeniyle yaşanan sindirim problemlerini çözebildiği bilinmektedir. Klinik çalışmalarda elma sirkesinin kan basıncını, kolesterolü ve tokluk kan şekerini düşürdüğü kanıtlanmıştır.

 

9. ISPANAK VE DİĞER YEŞİL YAPRAKLI SEBZELER

Başta ıspanak olmak üzere yeşil yapraklı sebzeler sindirimi kolaylaştırır. Düzenli bir sindirim sistemi ise kilo vermeyi destekleyici en büyük etkenlerden biridir.

 

10. YAĞSIZ SÜT ÜRÜNLERİ

içeriğindeki kalsiyum yağ yakımını sağlayan en önemli mineraldir. Yağsız süt ürünleri tüketmek hem protein içeriği, hem de kalsiyumun metabolizmayı hızlandıran etkisi ile kilo vermeyi kolaylaştırır.

 

Önceki ve Sonraki Yazılar

YAZIYA YORUM KAT

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.