Konya’nın markası Çelikkayalar
Yeni yılda klişeleşmiş bazı işler vardır. Mesela 1 Ocak itibariyle yeni zamlar açıklanır. Mesela asgari ücrete yüzde 30 zam yapılır ama trafik cezalarına yüzde 44 zam yapılır. Yani bunun gibi, bizim aklımızın ermediği, birçok zam gelir.
Bir başka klişe; yeni “yılın ilk bebeği” klişesidir. Bunda da artık her şey önceden haberlidir. Aile, doğumunu sezaryen olarak “1 Ocak saat 00.01” telefon alarmı gibi zamanlamasını yapar. Doktor gelir o saatte ameliyatını yapar ve “yaşasın ilk bebek” diye mutlu olunur.
Bu tür klişeler bence çok iyi ve gerekli klişeler değildir. Ama bugün klişe olmuş güzel işlerden bahsedeceğim.
ÇELİKKAYALAR 1 OCAK TOPLANTISINI GELENEKSELLEŞTİRDİ
Konya’nın perakende sektöründe, yani marketçilik alanında marka ismi Çelikkayalar, son birkaç yıldır, 1 Ocak sabahlarını basınla buluşmaya ayırıyor. Artık bunu geleneksel hale getirmeye çalıştığını kendisi de belirtiyor.
Genelde bilinir ama ben yine de bilmeyenler için Çelikkayalar, pazarlardan buralara kadar gelmişlerdir. Zaten bunu kendileri de her fırsatta anlatırlar. Bunun bir başarı öyküsü olduğunu sanırım birçok okurum bilmektedir.
Düşünsenize pazarlarda bir kamyonetle satış yapmaktan şimdi yaklaşık 15 markaya sahip bir Şirketler Grubu şekline dönüşen bir gelişimi en iyi açıklama şekli başarı öyküsüdür.
Ben şahsen pazarcılık yıllarını bilmem ancak Ali Kaya’nın, Aydınlıkevler tarafında işlettiği mini marketi daha doğrusu bakkalı hatırlarım. Hatta ilk tanıştığım gün bir bisküvi-çikolata pazarlamacısıyla sohbetine tanık olmuştum ve gerçekten o alışverişinde tüccarlığa karşı müthiş bir yeteneği olduğunu tespit etmiştim ve söylemiştim. Bu söylediğim yıllar, sanırım 1997-1998 gibi olmalı.
Ondan sonraki süreçte Kadınlar Pazarının karşı köşesindeki büyük bakkaliyede gerek Mesut Kaya ile gerekse Ali Kaya ile çok kez görüştük. O büyük bakkaliye de inanın tüccarlık için çok önemli staj merkezlerinden biriydi.
Ve sonraki süreçte Çelikkayalar Marketler zincirinin gelişim aşamalarını sanırım bilmeyen yoktur. Şimdi buradaki mağaza hedefi 42 imiş.
Ali Kaya’nın anlattığına göre Kaya Şirketler Grubu içerisinde marketler zinciri dışında, gayrimenkul ve yatırım; dinlenme tesisi; restoran; GES sistemleri; inovasyon ve petrol sektörlerinden şirketler de bulunmakta.
Çelikkayalar Alışveriş Merkezleri, Çelikkayalar Dinlenme Tesisleri, Çelikkayalar Online, Ortadoğu İnovasyon, Usam Gross, Akıbey Dinlenme Tesisleri ve Petrol, Kerim Kaya Enerji, Kayabey Restoran, Ananas Gurme, Çelikkayalar Petrolleri ve Işıltı Park isimli markaları da birçoğunuz sanırım biliyorsunuzdur.
Bir ara “marketler satılıyor” gibi bir dedikodu çıkmıştı, hatırlayanlarınız olacaktır. Ali Kaya o dedikoduya da bir açıklık getirdi. O tür satış için görüşmeye gelenlere kapılarının tamamen kapalı olduğunu ve de kesinlikle böyle bir şey düşünmediklerini belirtti.
Ayrıca malum bundan sonra Konyaspor düzene girene kadar herkese sorulacak olan soru Ali Kaya’ya da soruldu: “Konyaspor Başkanlığına aday mısınız?” Ona da net bir cevap verdi. “Hayır aday değilim. Seçilecek olan yeni yönetimin de her zaman yanındayım”.
Eğer Konya’daki birçok büyük şirket gibi “pazarcı mantığıyla” iş yaparsa bir şey diyemem. Ancak şayet ekonominin kuralları ve profesyonel bir kurumsallaşmayla işini yürütmeye devam ederse, Türkiye’de Konya’nın adını duyurabilecek ve markalaşabilecek bir şirket olduğunu düşünüyorum. Hatta bu konuda bu işin uzmanı ve profesyonel birkaç kişiyi kurumsallaşma adına CEO ve yönetim bazında işe başlattığını da açıkladı. Bu da vizyonel bakabileceğini göstermektedir.
Konya’ya ve Konyalıya teşekkürlerini sunan Kaya Şirketler Grubu Yönetim Kurulu Başkanı Ali Kaya bundan sonraki süreçte Konya markası olarak desteklemeye devam edeceğimiz ve onun da Konya’ya daha çok hizmet edeceğini düşündüğümüz bir isim olacaktır.
Bu arada bugün aynı zamanda Ali Kaya’nın doğum günü. Buradan mutlu ömür dileklerimizi de iletmiş olalım.
Dostlukla kalın.
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.