Turan Yılmaz

Turan Yılmaz

Neden bilgisayar oyunlarina bu kadar para veriyoruz ?

Neden bilgisayar oyunlarina bu kadar para veriyoruz ?

Evet sende ücretsiz bir oyuna 4 haneli paralar mi gömdün ? Dur gülmeyeceğim. Merak etme ben 5 haneli paralar gömdüm.

Yıllarca Pay to win dediğimiz " parayı veren düdüğü çalar" oyunlarından nefret edipte paranın önemsiz olduğu bir oyun bulup o oyuna da çok para vermek ? Ehm...

Şüpheli ? Demir ligi ?

Neyse bugün sizlerle beraber oyunlar üzerinde neden yeni şeyler almaya ihtiyaç duyuyoruz bunu konuşacağız.

İnsan beyni çok basit çalışır aslında. Yeni bir şey öğrendiğimizde gördüğümüzde kısaca etkileşimde bulunduğumuzda beynimiz dopamini sonuna kadar pompalar. Buda bizim mutlu olmamıza kendimizi iyi ve mutlu hissetmemizi sağlar. Bu bilimsel kısmı geçtikten sonra şurayı da anlamanız konuyu kavramak için çok önemli .

Yeni şeyler alışıldık hale gelene kadar iyi gelir sonra alışıldık yani çöp olur. Buda demektir ki yeni bir şey bulana kadar artık o Dopamini ve mutluluk geri gelmeyecektir. Üzücü....

Fakat günümüz online dediğimiz çevrimiçi oynanan çoklu oyunculu oyunlarda bu işler mükemmel işlenmiş.

Sürekli gelen yeni güncellemeler, eşyalar , oyuna gelen yeni yamalar , kostümler gibi etkenler bizi sürekli "Hadi kardeşim gel ver parayı" haline sokmakta.

Tarihi biraz geriye saralım ve süreçleri anlatalım.

Açık ara büyüklerimin anlattığı üzere atari salonlarında bu para meseleleri yoktu . Taki MMORPG oyunlar piyasaya sürelene kadar.

Bir çok MMORPG oyunun atası olucak Knight Online oyun dünyasını sallamayı başarmış bir oyun. Bunun yanındada oyuna PUS yani Power Up Store mağazasını başarılı bir şekilde uygulamıştır. Knight Online da bu pus eşyalarının çok büyük etkisi sonradan görülecek olsa da o dönem için çok bir şey etki etkmiyordu ta ki oyun pazarına büyük adam gelene kadar.

Wolfteam çıktığı dönemde ve Counter Strike i bitircek oyun olarak adını her yere duyurmuştu.

Türkiye piyasasında oyunlarda nakit ve gerçek para sistemini en başarılı şekilde uygulamış bir oyun olsada kısa süre sonra normal oyuncuların bir daha oynayamayacağı bir oyun haline geldi.

Tam Bunlar olurken piyasaya sürülen başarılı oyunlar ortaya çıktı.

Leauge of legends Ve Counter Strike Global Offensıve ile oyun piyasası büyük bir değişme uğramıştı. Oyunlarda tüm oyuncular tamamaen eşit yeteneklerine ve oynamalarına göre derecelendiriyordu. İsteyen oyuncular ise oyundaki eşyaları ve kostümleri satın alabiliyordu. Bu şekilde hem adelet hemde eğlence aynı anda sağlanmıştı ki bu piyasa düşünüldüğünden çok daha fazla büyüdü . İnanılmaz fiyatlara satılan inanılmaz eşyalar ortaya çıktı.

Ve sene 2020 olduğunda Riot Games Valorant adlı oyunu piyasaya sürdü. Neredeyse her ay gelen yeni içerikler yeni eşyalarla oyuncular sürekli birden fazla içeriğe maruz bırakılarak hem oyuna bağlılıkları sağlandı. Hem de oyundaki etkileşim tavan yaptı. Çünkü sürekli bu yeni içerikler kitleyi arttırıyor oyunu popüler kılıyordu. Popüler oyunda zirvede kalmak içinde tekrar tekrar yeni içerikler üretip kısır bir döngüye giriyor. Bu sayede hem oynayan hem de oynatan herkes memnun kalıyordu.

Ne kadar eleştirsemde Riot Games işinde gerek hilelere karşı koruması olsun gerekte yaptığı etkinlikler ve oyuncularına davranışlarıyla en başarılı oyun şirketi.

Diğer yazım Counter Strike 2 de görüşmek üzere !

Önceki ve Sonraki Yazılar
YAZIYA YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Turan Yılmaz Arşivi