Sosyal medyanın önlenemez yükselişi
2010 yılından itibaren hayatımıza giren akıllı telefonlarla birlikte kullanılmaya başlayan facebook, youtube, twitter ve instagram gibi sosyal medyanın kurumları da hayatımıza iyice girdi. Artık bu üçlüden biri, ikisi veya üçünü kullanan vatandaşların sayısı her geçen gün artmaktadır.
Yedi yaşından yetmiş yaşına kadar herkesin kullandığı sosyal medya, şayet iyi kullanılır ise faydalıdır. Ancak bazıları tarafından kötü amaçlı olarak kullanması da sosyal medyanın güvenirliliğini sorgulatmaktadır. Ancak sosyal medya buna rağmen yükselişini sürdürmektedir.
Hemen her alanda kullanılan sosyal medya, son 31 mart ve 23 Haziran seçimlerinde de büyük işler yapmıştır.Bu son seçimlerde siyasi partilerin uzun yıllardır kullandığı bir reklam aracı olarak sokakta dolaşan araçlardan yüksek sesle seçim müziği çalmak veya caddede araba sileceklerine afişler sıkıştırmak, insanların ellerine broşür tutuşturmak gibi adetlerin eskidiğini açıkça görebiliyoruz.
Artık “değişen ve gelişen” dünyada yirmi yıl öncesinin seçim propaganda araçlarını günümüzde kullanmak geri kalmakla eş değer olmaktadır. Sosyal medyayı iyi kullanan partiler, istedikleri sonucu almışlardır.
Son seçimlerde siyasi partiler de bir özelliğiyle kendisini kanıtlamış ve özellikle YouTube, Facebook, Twitter, İnstagram gibi platformlarda meşhur olmuş kullanıcılarla iletişime geçiyor ve ilkel teknikleri tekrar kullanmak yerine belirli ücretler karşılığında onlara reklam vererek seçmenlerine ulaşmaya ve onları bilgilendirmeye çalışmışlardır.
Toplumda fenomen olmuş kişilerin you tube ve tweetlerinin arasına reklam konularak seçmene ulaşılmaya çalışılmıştır. En çok beğeni alan facebook görüntülerinin yanına reklam veren siyasi partiler böylelikle daha çok seçmene ulaşmaya çalışmıştır.
Yine aynı seçim sonuçları da göstermiştir ki, sosyal medyayı daha iyi kullanan, kendisini daha iyi anlatan ve projelerini sosyal medyada daha iyi duyuranlar seçimin galibi olmuştur. Çünkü sosyal medya, süreli yayınlardan ve hatta televizyondan bile daha az sürede ortaya çıkmış olmasına rağmen bu kısacık zamanda hepsini tahtlarından indirerek zirveye oturmuştur.
Yukarıda da belirtmeye çalıştığım gibi sosyal medya iyi kullanıldığı zaman faydalıdır. Ancak sosyal medyayı kötü kullananlar için de Emniyet Müdürlüğünün bilişim şubesi gereğini yapmaktadır. Milli birlik ve beraberlik için sosyal medyada yayımlanan konular konusunda bizim de çok dikkatli olmamız lazımdır.
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.