Hatice Karakuş

Konya’dan nerelere gideyim?

Demek ki herkes bizim gibi düşünmüş…

Bir kışa daha merhaba derken, geçenlerde bir de üşüyüp hastalanınca yapamadığım tatil geldi aklıma. Ya paramız olmadı ya zamanımız ya da ikisi birden. İkisinin de aynı anda olduğu pek görülmese de yine bir şeyler ters gitmiştir görüldüyse. Zaten daha tatile çıkmadan benzin parasını hesaplar olduk millet olarak. E diyoruz bu kadar masraf edeceğiz madem yola, o zaman kalalım biraz. Bu sefer de zaman olmuyor işte. Hal böyle olunca biz de tatil planında biraz değişiklik yaparak sadece zamanı ayarlamamız gereken alternatifler düşünmeye başladık. Ve aklımıza ilk tren seyahati geldi. Konaklama yapmadan gidiş dönüşlü seyahatler…

Doğu Ekspresi’nin son yıllarda turizmdeki yerini hepimiz biliyoruz. Öyle ki Doğu Ekspresi rotası, dünyada görülmeye değer 4 seyahat rotasından biri olarak kabul ediliyormuş. Ankara’dan yola çıkan tren 26 saatte 1360 kilometre yol kat ederek Kars’a ulaşıyor. Özellikle kış turizminin gözdelerinden olan Doğu Ekspresi’nde haliyle yer bulmak da çok kolay olmuyor. Ama mutlaka görülesi bir rota diye düşünüyorum.

Biz ve bizim gibi tatile gidemeyenler için aslında tren seyahatleri oldukça cazip. Ankara’dan kalkan bir ekspres tren varsa Konya’dan kalkan da bir ekspres var. Toros Ekspresi. Tamam, Doğu Ekspresi’ne göre daha kısa bir rota ama olsun. En azından Adana’yı görüp gelmiş oluruz dedik. Ama maalesef tren saatleri gidiş dönüşe uygun değil çünkü 15.00’te Konya’dan kalkan tren saat 22.00’de Adana’da oluyor ve konaklama şart. Yok ben istasyonda beklerim derseniz sabah 7.00’de dönüş treni kalkıyor. Bize uymadı bu rota ama siz ‘en azından yol parasından kurtulalım konaklarız’ diyenlerdenseniz tren bileti sadece 70 TL.

Toros Ekspresi’ne sayısız kez bindim. Ereğli’ye kadar gittim sadece. Ama onda bile il sınırını çıktım. Önce Karaman’a gidiyor sonra tekrar il sınırına girerek Ereğli’ye.. Ama Ereğli’den sonrasına hiç gitmedim. Hızlı trene kıyasla koltuk araları daha geniş ve içinde dilediğiniz gibi dolaşabiliyorsunuz.

Sonra hızlı tren rotaları geldi aklıma. Konya’dan İstanbul biraz külfetli olabilir belki ama saatlerini ayarlayabilirsek sabah Eskişehir’e gidip güzelce gezip, akşam yemeğini de yiyip Konya’ya aynı gün geri gelebiliyoruz. Sabah 6.00 çok erken olur derseniz 10.00’da da tren var. Zaten 1 buçuk saatten az biraz fazla sürüyor. Akşamına da 20.00 ve 22.00’de dönüş trenleri var. Yani gün boyu gezilebilecek, biraz enerji depolanabilecek, kafanızı dağıtabilecek ideal bir rota. Tren bileti de 120 TL. En yakın zamanda bunu değerlendirmeyi düşünüyorum ve Eskişehir’i de hiç görmedim.

Ankara’yı hiç saymıyorum bile. YHT sayesinde Konya merkeze Konya’nın bazı ilçelerinden bile daha yakın artık. Hastaneye, işe, okula, gezmeye rahatlıkla gidip gelinebiliyor.

Neyse biz bu rotaları incelerken gördük ki herkes bizim gibi düşünmeye başlamış bile. Birkaç gün önce şöyle bir haber gördüm “Seyahatseverlerin yıldızını parlattığı Doğu Ekspresi, farklı rotalardaki tren yolculuklarını gündeme taşıdı. TCDD Taşımacılık tarafından işletilen ama kamuoyu tarafından pek de bilinmeyen trenler, turizmin de yeni yıldızları olarak görülüyor.”

Bu bir subliminal mesaj mı, yoksa subliminal mesajı alıp tren rotalarına mı yöneldik hep beraber bilemiyorum. Ama herkesin aynı anda bu rotaları incelemeye başlaması garip geldi bana. Belki de havalar soğumaya başladıkça herkesin aklına gidemediği tatiller gelmiştir.

Haberden öğrendiğim bilgiye göre Doğu Ekspresi ve Toros Ekspresi’nin dışında 3 tane daha ekspres rotası varmış.

• Van Gölü Ekspresi: Ankara-Tatvan hattında 25 saatte 1315 kilometre yol kat ediyor. Ancak sadece haftanın 2 günü.
  • Göller Ekspresi: İzmir Basmane ve Isparta arasında her gün işletilen tren 475 kilometre yol gidiyor.
  • Kurtalan Ekspresi: Ankara-Siirt Kurtalan arasında 1263 kilometre mesafeyi yaklaşık 26 saatte alıyor. Tabi bu rotalar için önce Ankara’ya gitmek gerekiyor. Bunu da zamana ve bütçeye yansıtın plan yaparken.

Yani gezmek için yeterli vakti bulabilirseniz, düşük bir bütçeyle ‘tebdil-i mekânda ferahlık vardır’ diyerek terk-i diyar eyleyebilirsiniz. Tabi bu mevsim geçişini hastalanmadan atlatabilirseniz.

BAĞIŞIKLIK SİSTEMİM ÇÖKTÜ GALİBA

Yazımın en başında üşüyüp hastalanınca demiştim ama az bile söyledim bence. Çünkü 1 ayda 3 kez nezle-grip oldum. Merak ediyorum benim gibi olanlar var mı diye. Birinde doktora gittim ve doktor korona atlatmışsın dedi. Ama yeni değil daha önce. Ciğer filminde görmüş izlerini. Geçici bir durum dedi ama bende artık bağışıklık falan hak getire. Var mı benim gibi sürekli hastalanan gerçekten?

Hepimize sağlıklı günler diliyorum…

Önceki ve Sonraki Yazılar
YAZIYA YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.