Ahmet Bilgiç

Ahmet Bilgiç

Koronavirüs Döneminde Toplu Ulaşımda Konya Modeli -5

Koronavirüs Döneminde Toplu Ulaşımda Konya Modeli -5

KORONAVİRÜS DÖNEMİNDE TOPLU ULAŞIMDA KONYA MODELİ -5

Doluluk oranı %18

Bu sıralar ulaşım ile ilgili yanlış bir enformasyon yaşanıyor. Yoğunluk %18 ’ lerde olmasına rağmen otobüsler dolu mesajları geliyor. Otobüste 10 kişi görüldüğünde bu yoğunluk olarak algılanıyor. Bu algı korku ve tereddütten dolayı oluşuyor. Kurallara göre otobüste 40 kişi olması gerekirken 20 kişiyle ulaşım sağlanıyor ama buna kalabalık olarak yorum yapılıyor. Bunun çözümünü de şöyle geliştirdik.

Ulaşım araçlarında sosyal mesafeye uygun ölçülerde ayakta durulması gereken yerleri etiketlerle işaretledik. “Sosyal Mesafe Kurallarına Uyalım” yazı işaretlemeleri ile gelen şikayet sayıları da azaltılmış oldu.

10 Nisan Cuma akşamı sokağa çıkma yasağı ilan edildi. Ulaşım hizmetleri de 2 gün boyunca hafta sonu yapılmayacak. Peki sağlık çalışanlarının ulaşımı nasıl sağlanacak?

Sokağaa çıkma yasağında sağlık çalışanları nasıl eve-işe gidecek?

Yerel yönetimlerde durumdan vazife çıkarmazsanız başarılı olamazsınız. Her alınan kararda biz ne yapacağız? Şehir ne yapacak ve biz bu kararı nasıl destekleyeceğiz sorularını sormak lazım. İşi beklemeden işe doğru gitmek lazım. Üzerinize yük almazsanız rahat edersiniz ama amacımız yük olmak değil yük almak.

Her kararda olduğu gibi yine bir telefon trafiği ile başladı çözüm yolumuz. Belediye Başkanımızın talimatlarıyla Ulaşım Planlama ve Raylı Sistem Dairesi Başkanımız resmi ve özel sağlık kuruluşlarının yöneticileriyle irtibat kurdu. Hastane çalışanları için servis hizmeti vereceğimizi duyurduk.  22 otobüs ile cumartesi ve pazar günü Meram Eğitim Araştırma Hastanesi, Selçuklu Tıp Fakültesi Hastanesi, Akademi Hastanesi, Medicana Hastanesi, Anıt Hastanesi, Konya Hospital Hastanesi, Farabi Hastanesi, Medova Hastanesi, Dr.Ali Kemal Belviranlı Kadın Doğum ve Çocuk Hastalıkları Hastanesi çalışanlarına servis hizmeti sağladık.

Kriz döneminde alternatif iletişim kanalları kullanımı

Burada bir hususa daha parantez açmak lazım. Kriz dönemlerinde iletişim sağlamak zorlaşacağı için yerel idarecilerin kendi alanlarıyla ilgili kamu ve özel sektör yöneticileriyle her zaman iletişim kurabileceği sosyal ağlarda olması gerekir.

Şehrin yöneticileri kriz dönemlerinde sağlıklı iletişim kanalını kendi oluşturmalı ve bu iletişim ağına ilgili olan yöneticileri dahil etmeli. Dikkat edilmesi gereken husus şu; olayın ilgili en üst yöneticisi dahil edilmeli ki karar mekanizması için zaman harcanmasın.

Yolcu sayısını sınırlı tutma çabamız zaman zaman az da olsa tartışmalara neden olabiliyor. Her aracın bir istiap kapasitesi var bu dolduğunda şoförlerimiz “araç dolu” ibaresi beliriyor. Normal zamanda araçların bu kadar boş seyahat etmesini doluluk kabul etmeyen yolcularımızdan şikayet alıyoruz. Burada önemli olan personelimizin tartışmasını önlemek ve nasıl karşılayacaklarını anlatmak. Personel motivasyonu ve sabır testleri önemini bir kez daha gösteriyor.

Önceki ve Sonraki Yazılar
YAZIYA YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Ahmet Bilgiç Arşivi