Bekir Ümit Atcı

Bekir Ümit Atcı

'TOGG ve Muhalifleri'

'TOGG ve Muhalifleri'

“TOGG ve Muhalifleri”

Başarıya ve gururlanmaya toplumumuzun bu kadar aç ve muhtaç olduğu bir zamanda; Gebze Bilişim Vadisi’nde gerçekleştirilen gösterişli lansman ile milli otomobilimiz dünyaya tanıtıldı.

Türkiye’nin Otomobili Girişim Grubu’nun başındaki isim Gürcan Karakaş ”Türkiye’nin ve dünyanın otomotiv sektöründe en iyileriyle yaptığımız argeler sonucunda hem tasarım hem de teknoloji konusunda dünyanın beklentilerin üzerinde bir çizgiye sahip olan prototip aracımızı 2022 yılının 4.çeyreğinde satışa hazır hale getirerek bu otomobili tüm dünyaya satacağız!” sözlerini dinlerken ülke genelinde hepimizin içerisinde büyük bir heyecan oluştu.

Peki..

Bu otomobil ne kadar yerli ve İtalya’da mı dizayn edildi ?

Günümüz şartlarında hiçbir otomotiv firmasının üretimi yüzde yüz yerli olmadığı gibi, her şey nerde ucuz veya amacına uygunsa oradan alınıyor.
Parayı kazandıran fikri mülkiyete odaklanmanın milletimiz ve devletimiz adına karlılığı tartışılmazken ben şahsım adına bugün önemli olanın prototipin ne kadar  yerli olduğu değil,3 yıl sonra seri üretilen aracın ne kadar milli olduğunu önemsiyorum. Milli derken  tekerleğinin, camının, lastiğinin, bagaj çıtasının değil. Gelişen dünya düzenine uygun konumlandırılmış bir yapay zekanın, yazılımının, otonom sürüş sistemlerinin ne kadar  yerli olduğu daha önemli olacak bizim için.

Tasarım konusuna gelince İtalyan tasarımcılar dünyada ki pek çok marka ve model için çizim yapmaya devam ediyorlar ve bunun otomobilin milliyetiyle de yerliliğiyle de hiçbir ilgisi yok. Tasarım dediğiniz şey görselliktir ve bir araç imal edilirken görsellik satış için en önemli unsurudur. Bilinen tasarımcılar marka değerini de satış potansiyelini de artırır. Kendimizi ve markamızı kanıtladıktan sonra milli tasarımlarda oluşturulabilir.

Fabrikası nerde, nasıl üretilimiş ?

Her marka önce prototip üretir, sonra bir fabrika kurar daha sonra bantlar ve alt yapı hazırlanır en son seri üretime geçilir. Hiçbir prototip mükemmel değildir. Seri üretime kadar defalarca değişikliğe uğraması muhtemel olan prototip için seri üretim bandı üzerinde değişiklik yapmanız demek bant etrafındaki onlarca makina, robot ve yazılımı yeniden programlamanız ve değiştirmeniz demektir. Bulduğunuz her hata yapmak istediğiniz her değişikliğin size bedeli ise milyonlarca dolar olacağı için seri üretim fabrikalarında değil custom diye tabir edilen sadece prototip üretmek üzere tasarlanmış ve dizayn edilmiş özel fabrikalarda imal edilirler.

Kurumsal İletişim ve Pazarlama

Bir reklamcı olarak prototip tanıtımında kullanılan sosyal medya reklamlarını gerçekten merak uyandırıcı buluyorum, aynı başarıyı ve kaliteyi pazarlama stratejilerinde devlet destekleri vergi teşvikleriyle gerçekleştirdikleri takdirde projeye dair güven duygusu geliştirilir, sabırlı olunur ve küresel bir strateji uygulanabilirse Türkiye’nin yerli otomobil projesinde başarılı olması içten bile değil.

Satış Sonrası Hizmetler

Seri üretimden sonra ki en önemli hamle olarak aracın ömür ve başarı grafiğini çizecek adımdır.
Bir söz var. Araba alırken kullanılır genelde.
Almak değil de binmek mesele.. Derler.
Araca uygulanan vergiler, bakım masrafları, şarj sorunsalına bir bütün olarak bakar ve söylenilenler havada kalmaz verilen sözler tutulur; şarj istasyonlarının alt yapısını geliştirilir, servisleri herkesin ulaşabileceği yerlerde profesyonel ekipler tarafından işletilir, yedek parça temini bu halkaya bağlı bir şekilde geliştirilirse; göğsümüzü gerip diyeceğiz ki.

“Biz yaptık. OLDU!”

Umutla Bekliyoruz!

Önceki ve Sonraki Yazılar
YAZIYA YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Bekir Ümit Atcı Arşivi
SON YAZILAR