YAZIN NASIL FORMDA KALINIR?

Tatile çıktığımızda hem tatilin tadını çıkarmak hem de beslenmemize dikkat etmek büyük bir dert bir çoğumuz için. Yaz modunda diyet yapmak size zor geliyorsa, nereden başlayacağınızı bilmiyorsanız fakat kilo da kaybetmek istiyorsanız bu yazımı mutlaka okumalısınız!

Sıcak havalardan dolayı sıvıya çok ihtiyaç duyduğumuz bu dönemde bol su içmemiz, vücudumuzdaki toksinleri atmamıza destek. Sıvı yerine çay, kahve, meyve suları veya çorba gibi içecekler, su ile aynı işlemi görmediğinden kısıtlı içilmeli. Unutmayalım ki, vücudumuzun %75' i su' dan ibaret. Aynı zamanda dışarıda nem oranı zaman zaman yüksek olduğundan ödeme karşı bol maydanoz, kereviz, ananas zencefil gibi besinler yememizde yararlı.

Her öğün yemek pişirmek, yemek modunda öğünler geçirmek zorunda değilsiniz! Önemli olan ana öğünlerinde karbonhidrat, protein, yağ dengesini kurman ve ara öğünlerin sayesinde kan şekerini dengede tutmanız. Günlük lif alımın da yeterli düzeyde olduğu sürece keyif modunda menülerinle diyetinizi yapabilirsiniz.

Sağlıklı bir şekilde beslenmek ve aynı zamanda formda kalmak istiyorsak bazı fedakarlıklar yapmak mecburiyetindeyiz. Kış aylarında hava koşulları bizim egzersiz yapmamıza engel oluyor diyenler için yaz döneminde artık spor yapmamak için hiç bir bahaneleri kalmadı. Her gün en az yarım saat hareket etmemizde fayda var. Sporu sadece formda kalmak için değil aynı zamanda sağlığımız açısından yapmamız gerekli: diyabetliler, yüksek kolesterolü olanlar, ortopedik hastalar, kalp damar rahatsızlığı çekenler, stres vs....kısacası kaçınılmaz bir yaşam biçimi.

Sebze ve meyveyi çok tüketiyor olmamız, aynı zamanda akdeniz mutfağı yemekleri ile ağırlıklı olarak beslenmemiz bizi çok şanslı kılıyor. Böylece yaz aylarında belki kışın eksik aldığımız vitaminlerin ve minerallerin açığını kapatıyoruz.

Buraya kadar saydıklarımız bizim için bir avantaj sağlasada birde dezavantajımız var. Ailece bir araya toplanmak, uzun süredir görmediğimiz arkadaşlarımızla uzun uzun sohbet etmek veya yaz akşamların keyfini çıkarmak için, bu amaçla mangal yapmaya ne dersiniz? Keyif için bile olsa, hoş sohbetlerin eşliğinde yediklerimizi göz ardı edebiliyoruz. Bu yüzden böyle faaliyetlerde mümkün oldukça sebze garnitür veya salataları daha fazla tüketmeye özen gösterelim. Et porsiyonlarımız o geceye mahsus 200 g olabilir (günlük et porsiyonumuz 100 g).

Sıcak havalarda sıcak çayları içmekte zorlandığın için beyaz, yeşil çay gibi yağ yakımına destek çayları tüketmeyi azalttıysan 1 kupa sıcak suda 2 poşet yeşil/beyaz çayı demleyip 500 ml soğuk suyla beraber bol buz, sevdiğin aromalar ile lezzetlendirerek içmenin tam zamanı! Metabolizmanı canlı tutmak için bu soğuk çayının içerisine limon, kabuk tarçın veya mevsim meyveleri ile hazırladığın buz küpleri ilave edebilirsin.

Kilo yapıcılar dediğimizde aklımıza ilk pilav, makarna, bulgur ve ekmek geliyor. Bu besinlerden kısıtlı yemek şartıyla ve salata tarzında yiyebilirsiniz. Salatalarda yağları’da unutmamalıyız. Sıvı yağlardan fındık yağı, zeytinyağı ile soya yağını bire bir karıştırarak kullanırsak sağlımız açısından daha yararlı olur. Her ne kadar sıvı yağlar sağlığa yararlı olsa da ve saydıklarımız omega yağları içerse de hepsinde farklı yağ çeşitleri mevcut. Sonuçta yağ yağdır ve 1 gram yağ 9 kcal’dir.

Yaz geldiğinde de sağlıklı beslenme rutinini bozmamalı, bir rutinin yoksa oluşturmaktan korkmamalısınız. Diyetisyeninle her mevsim diyet yapmanın keyfi başkadır! Diyetini bu mevsimde yarıda bırakmayarak gelecek yaza da yatırım yaparsınız. Unutma mevsimler geçerken hayat boyu seninle olan tek şey bedenin, onun sağlığından siz sorumlusunuz. Sağlıklı, keyifli bir yaz diliyorum  :)

 

 

++

Önceki ve Sonraki Yazılar

YAZIYA YORUM KAT

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.