Sizin de Marka Olma Hayaliniz Var Mı?
“Markalar ve markalaşma, ticaretin popüler kültüre şimdiye kadar yapmış olduğu en önemli hediyelerdir.”
Sizce marka olmak tek olmak mıdır?
Rekabet marka olmaya engel teşkil eder mi?
Ben kendimce bu soruya cevap vermek istiyorum.
Dünyaca ünlü birçok markanın yine dünyaca ünlü rakipleri var. Onların her ikisinin de “dünyaca” ekini alma sebepleri birbirleri ile olan mücadeleleri…
Mesela iki ünlü kola firması veya iki ünlü burger firması söyleyin desem birçok kişinin ilk iki markası aynı olur.
Çünkü aralarındaki rekabet onları güçlü ve yenilikçi kılıyor.
Yenilik de her zaman her iki tarafa da kazandırıyor.
Marka olma tek olmak değildir. Aksine onlarca arasından seni çıkaran firmanın farklı yanlarıdır.
Bunun farkına varabilmek gerek.
Aynı sektörde on firma var ama sen onlardan farklısın, yani o şehrin markasısın ve tercih ediliyorsun.
Düşünün bir gıda firması Konya’da on tane var hepsi de aynı ürünü ortaya koyuyor.
Ama hijyen, ilgi ve alaka, lezzet, nezaket her birini diğerinin önüne geçiriyor. Burada da biri var ki hepsinden on puan alıp gerçekten Konyalıların beğenisini alıyor.
Yani zor olanı başarıyor!
“Zihninizi yakalayan bir marka davranış kazanır. Kalbinizi yakalayan bir marka bağlılık kazanır.”
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.