Zamanımı Nasıl Yönetebilirim
İnsan hayatında, zaman yönetimi çok önemli bir konudur.
Zamanın, kavram olarak geçtiği yerlerde mesela;
Türk Dil Kurumu'na göre;
Bir işin bir oluşun içinde geçtiği ya da geçeceği veya geçmekte olduğu süre, vakittir.Belirlenmiş olan andır.Veya sürenin belirli bir vaktidir.
Bilimsel açıdan ise zaman kavramını, fizik bilimi
bu evren sınırları dahilinde canlı, cansız tüm maddelerin içinde bulunduğu bir boyut olarak açıklar.
Bu kavramı Felsefe,Din,Edebiyat gibi bir çok ilim kendi çerçevesinde farklı değerlendirmeler yaparak anlatsa da ,anlaşılması,anlatılması biraz karmaşık olan bir kavramdır.
Bugünkü asıl konumuz zaman yönetimi olduğu için yönetmemiz gerekenin ne olduğu konusunda kısa da olsa bilgilenmek işi kolaylaştıracaktır. Zaman yönetimi, planlama, önceliklendirme, zaman atama ve zamanı etkili bir şekilde kullanma becerisini içerir.En basit anlatımı ile zamanını farklı aktiviteler arasında nasıl bölüneceğini organize etme sürecidir.
Özellikle,iş hayatında,eğitim alanında ve kişisel yaşamda verimliliği artırmak için zaman yönetimine ihtiyaç duyulur.Çünkü başarının sırlarından biri de zamanı etkili bir şekilde kullanma ve hedeflere ulaşma becerisini edinebilmekdir.
Bu becerileri geliştirmek için neler yapılablir.
İlk önce,içinde bulunulan anı,vakti yani zamanı nasıl kullandığımıza bir gözatmak gerekir ki zaman hırsızlarını tespit etmek,bu işin en önemli kısmıdır.Çünkü onlar sizden çalınan anlardır.Örneğin,bir öğrencinin saatlerce internette dolaşması veya arkadaşları ile kafelerde geyik muhabbeti yapması buna bir örnektir.
Bunu tespit etti ise kişi bu aktivitesi için kendine zaman sınırı koyarak bu durumu iyileştirebilir.
Sonra, yapılması gerekenleri günlük plan dahilinde,zamanını belirleyerek,öncelikleri ayarlayarak vaktinde yapma disiplini edinmek şarttır.
Bir diğer önemli nokta, zamanı verimli bir şekilde kullanmak için, gereksiz etkinliklerden kaçınarak ve işlere odaklanarak, gelen mesajlar, çağrılar veya sosyal medya gibi dikkat dağıtıcı etkenlerden uzak durmalı ve odaklanmayı öğrenmelidir.Birde arada esneklik payı vermeniz gereken anlar olabilir.O zamanda bu beklenmedik anlarda yeniden plan yaparak durumu koruyabilirsiniz.
Ayrıca, isteyen için zaman yönetimi konusunda bir çok teknik geliştirilmiştir. Bunlardan yararlanılabilir.
Pomodora Tekniği,Kanban Tekniği,Hızlı Planlama metodu (HPM),168 Saat kuralı,Eisenhower Tekniği, GTD ( Getting Things Done) İşleri Yoluna Koyma HalletmeTekniği bunlardan bazıları.Tüm bu tekniklerden zaman yönetimi konusunda bilgilenebilir kendimize katkı sağlayabiliriz.
Burada unutulmaması gereken şudur. Zaman insanın en değerli varlığıdır, onu yönetmek de kişilere bağlıdır.
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.