Karaman İl Ambulans Servisi Başhekimliği, acil sağlık komuta kontrol merkezi personeline yönelik dört gün süren “Tıbbi Acil Çağrı Yönetimi Eğitimi” gerçekleştirdi. Başhekimlik eğitim salonunda biri koordinatör olmak üzere toplam beş eğitmenin verdiği programda, acil çağrıların doğru, hızlı ve etkili şekilde yönetilmesine yönelik kapsamlı eğitimler verildi.
Eğitime katılan 22 personele çağrı karşılama, vaka değerlendirme, yönlendirme ve koordinasyon süreçleri hakkında teorik bilgiler aktarılırken, uygulamalı senaryo çalışmalarıyla gerçek vaka yönetimi simüle edildi.

“Çağrı yönetimi güçlü refleks ve etkili iletişim ister”
İl Ambulans Servisi Başhekimliği Eğitim Birimi Koordinatörü Acil Tıp Teknisyeni Gülay Erden Ertürk, programın önemine dikkat çekerek, “Tıbbi acil çağrı yönetimi yalnızca bilgi değil; güçlü refleks, doğru analiz ve etkili iletişim gerektiriyor. Simülasyon eğitimleri, personelin olayları değerlendirme ve doğru yönlendirme becerilerini belirgin şekilde geliştirdi” dedi.
Komuta Kontrol Merkezi Sorumlu Hekimi Dr. Harun Giraz ise eğitimin kazanımlarını, “Bu süreç, hastayı görmeden olay yerini zihinde canlandırarak müdahale etmeyi öğretti. Ayrıca hasta yakınlarına durumu anlaşılır bir dille aktarabilme konusunda çok ciddi katkı sağladı” sözleriyle değerlendirdi.