AK Parti Konya Milletvekili Latif Selvi, Millî Eğitim Bakanlığı bütçesi ve eğitim yatırımlarına ilişkin değerlendirmelerde bulundu. Selvi, AK Parti iktidarları döneminde eğitimin her zaman bütçeden en büyük payı aldığını vurguladı.
Millî Eğitim Bakanlığı bütçesinin 1 trilyon 943 milyar 965 milyon 746 bin TL olduğunu belirten Selvi, genel eğitim bütçesinin ise 2 trilyon 905 milyar 40 milyon 206 bin TL olarak ayrıldığını söyledi. Eğitim yatırımları için ayrılan bütçenin 160 milyar 495 milyon 553 bin TL olduğunu ifade eden Selvi, bu rakamların OECD ortalamalarının üzerinde olduğunu kaydetti.
AK Parti Konya Milletvekili Latif Selvi’nin açıklamaları şu şekilde:
“AK Parti iktidarları döneminde her zaman en büyük pay bütçede Millî Eğitime ayrılmıştır, bu sefer de öyle oldu. Şu anda 1 trilyon 943 milyar 965 milyon 746 bin TL Millî Eğitim Bakanlığının, genel eğitim bütçesi olarak da 2 trilyon 905 milyar 40 milyon 206 bin TL eğitimin geneli üzerine ayrılmış bulunuyor. Yine, yatırım bütçemiz 160 milyar 495 milyon 553 bin olarak belirlenmiş. Bunu, sizlerin de bildiği bu rakamı tekraren ifade etmemin sebebi şudur: Şu anda Millî Eğitim Bakanlığının bütçesi OECD ortalamasının üzerinde ve yatırım bütçesi de yüzde 8 olmasına rağmen bizdeki ayrılan pay yüzde 12'nin üzerindedir. Bu da eğitime verdiğimiz ehemmiyetin bir parçasıdır.
74 bin okulumuzda eğitim öğretim veriyoruz, yaklaşık 18 milyon öğrencimiz eğitim görüyor ve 1 milyonun üzerinde öğretmen arkadaşımızla eğitim seferberliğini sürdürüyoruz.
Hem derslik başına düşen öğrenci sayısı hem de öğretmen başına düşen öğrenci sayısını dikkate aldığımız zaman şu anda OECD ortalamasını yakalamış durumdayız. Geçmişte hizmet eden insanlar bu hizmetin neye tekabül ettiğini bilirler. Öğretmen arkadaşlarımızın özellikle bir ihtisas mesleği sahibi olmasını sağlayan AK Parti iktidarı, Öğretmenlik Meslek Kanunu'nu çıkarmış, kariyer basamaklarını tanımlamış ve bu hususta arkadaşlarımızın kariyer sahibi olmaları sağlanmış, ek göstergeleri 3600'e çekilmiştir.
Okullarımızdaki donanım açısından gerek spor salonları, laboratuvarlar, kütüphaneler, pansiyonlar yani bütün okullarımız artık şu anda bir sosyal tesis hâline gelmiştir.
Dönemimizde eğitimin önündeki bütün engelleri ortadan kaldırdık; artık katsayı bariyerleri yok, artık kılık kıyafet tartışmaları yok okullarımızda. Tüm öğretim alanlarında çok önemli çalışmalar yaptık. Mesleki eğitimden din eğitimine, ortaöğretimden temel eğitime, hepsinde çok önemli mesafeler aldık.
MESEM'lerle ilgili kurulan cümlelerde ben hayretler içerisinde kalıyorum. Bu okullar çıraklık okullarıydı, sonra METEM'ler oldu, şu anda MESEM'ler oldu; hem lise mezunu oluyor hem ustalık belgesi alıyor arkadaşlar. Uygulama kusurları için hepimiz vicdanen çok rahatsızız ama onların giderilmesi için de hep birlikte çalışmalıyız. Hayat boyu öğrenmede mesafelerimizi aldık. Şu anda 24-64 yaş arasında yüzde 8'lere geldik. Özel eğitime ihtiyacı olan çocuklarımız için yüzde 100 eğitime erişim imkânlarını sağladık. Ancak şimdi neyi tartışıyoruz? Engelli bireylerin meslek okullarının liseye dönüşmesini, öğretmen arkadaşlarımızın da branşlarının tanımlanmasını istiyoruz engelliler çerçevesinde. Bunları yaptık da ne oldu? Bunları yapınca şu oldu: Yeterliliklerimizi ölçen dünyadaki en önemli ölçücü sınav sistemi olan TIMSS'de 2019 ila 2023 arasındaki mesafede en fazla başarı çıtasını yükselten ülke olduk. Bütün okullarımız atölye gibi, bütün okullarımızda yoğun bir şekilde öğrencilerimiz yeterliliklerini ve becerilerini öne çıkardılar. Daha önce davranışçı sistem uygulanıyordu, AK Parti iktidarında yapılandırmacı sisteme geçtik ve bir fark oluştu, bir başarı hikâyesi oluşturduk.
İşte, yeni Maarif Modeli, Yüzüncü Yıl Maarif Modeli bunlar içindir. Çocuklarımızın başarısı dünyada ibretle ve takdirle karşılanıyor, bunu hep birlikte görüyoruz ve görmeye devam edeceğiz. Emeği geçenleri kutluyorum.”