Türk Eğitim Sen anketi: Öğretmenlerin beklentileri karşılanmıyor
Türk Eğitim Sen Genel Merkezi, 24 Kasım Öğretmenler Günü dolayısıyla gerçekleştirdiği anketin ilk raporunu yayınladı.
Türk Eğitim Sen Genel Merkezi, 24 Kasım Öğretmenler Günü dolayısıyla gerçekleştirdiği anketin ilk raporunu yayınladı. "Eğitim Çalışanlarının Gerçek Gündemi: 24 Kasım Öğretmenler Günü Memnuniyet, Beklenti ve Eğitimi Değerlendirme-2024" başlıklı anketin ikinci bölümünde, Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli, Öğretmenlik Mesleği Kanunu (ÖMK) ve Milli Eğitim Akademisi hakkında öğretmenlerin görüş ve beklentileri ele alındı.
Anketin sonuçlarına göre, öğretmenlerin %56.7'si Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli'ni politik ve gereksiz bir çalışma olarak değerlendiriyor. Yalnızca %12.5'lik bir kesim, modelin olumlu bir çalışma olduğunu düşünüyor. Katılımcıların çoğu, modelin eğitimde kaliteyi artırmaya yönelik hiçbir fayda sağlamayacağına inanıyor ve ders içeriklerini yetersiz buluyor. Ders kitapları hakkında ise %57.1'lik bir oran, hazırlanan kitapları yeterli görmüyor.
ÖĞRETMENLİK MESLEĞİ KANUNU'NA TEPKİLER YÜKSEK
Öğretmenlik Mesleği Kanunu’nun beklentileri karşılamadığı görüşü hakim. Katılımcıların %64.9'u, ÖMK'nın beklentileri karşılamadığını ifade etti. “Öğretmenlik Mesleği Kanunu meslekle ilgili beklentilerinizi karşıladı mı?” sorusuna sadece %1.9 "evet" yanıtı verirken, %33.2'si "kısmen" ve %64.9'u "hayır" yanıtını verdi. Katılımcılar, öğretmenlik mesleğinin itibarını artırmaya yönelik düzenlemelerin önemine dikkat çekerek, kanunun bu konuda reform yapmasını talep ediyor.
Milli Eğitim Akademisi ile ilgili görüşler de olumsuz yönde. Katılımcıların %37.6’sı, Akademi'nin "gereksiz politik bir karar" olduğunu belirtti. Ayrıca, %87.5’i Milli Eğitim Akademisi ile üniversiteler arasındaki öğretmen yetiştirme yönünde bir ikilik oluştuğunu düşünüyor. Öğretmenlerin, Akademi'nin hizmet içi eğitim faaliyetlerinden katkı sağlamadığını ve mevcut eğitim çalışmalarını yeterli görmediklerini belirttikleri anketin sonuçları, Milli Eğitim Akademisi'ne yönelik düzenlemelerin gerekli olduğunu ortaya koyuyor.
Türk Eğitim Sen Genel Başkanı Talip Geylan, anketin sonuçlarını değerlendirerek hükümet ve Milli Eğitim Bakanlığı’na taleplerini sıraladı. Geylan, özellikle ÖMK ve Maarif Modeli’ne dair düzenlemelerin yapılmasını talep etti. Eğitim çalışanlarının en büyük beklentisi, öğretmenlik kariyer basamakları sisteminin mali haklarının emeklilikte de geçerli olması, öğretmenlerin ek ders ücretlerinin %100 oranında artırılması ve öğretmen atamalarının mülakat yerine KPSS puanına göre yapılması olarak sıralandı.
Tüm öğretmenler, 24 Kasım Öğretmenler Günü'nü kutlarken, Başöğretmen Atatürk'ün izinde nesil yetiştirmenin gururunu taşıdıklarını ifade etti.
Kaynak:
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.