Cumhurbaşkanı Erdoğan: Biz Konya’ya Gönlümüzü Verdik

Cumhurbaşkanı ve AK Parti Genel Başkanı Recep Tayyip Erdoğan, Kılıçarslan Şehir Meydanı’nı hınca hınç dolduran on binlerce Konyalıya seslendi.

Yayınlanma:

Konuşmasına “Biz Konya’ya gönlümüzü verdik” diye başlayan Cumhurbaşkanı Erdoğan, Konya’nın ezelden beri davanın merkezi ve yol arkadaşı olduğunu söyledi. AK Parti İktidarının 16 yılda Konya’ya çok önemli yatırımlar yaptığını dile getiren Erdoğan, Türkiye’de ilk kez bisiklet yarışlarının yapılacağı veledromun Konya’ya kazandırılacağının müjdesini verdi. Cumhurbaşkanı Erdoğan’ın bir başka müjdesi de Konya’ya çok sayıda şehre bağlayacak yeni yüksek hızlı tren hatları oldu.

Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan, Kılıçarslan Şehir Meydanı’nda toplanan on binlerce Konyalıya hitap etti.

KONYA’YA BAK TÜRKİYE’Yİ GÖR
Konuşmasına “Medeniyetimizin kutlu şehri Konya. Mevlana’nın ve nice gönül sultanların şehri Konya. Tarihin, ilmin, hikmetin şehri Konya. Ticaretin, sanayinin, tarımın, eğitimin yıldızı Konya. Seni kalpten selamlıyorum Konya. Hz. Pir, ‘gönül vermedikçe gönül bulamazsın’ diyor. Biz Konya’ya gönlümüzü verdik” diye başlayan Cumhurbaşkanı Erdoğan, Konya’nın ezelden beri davanın merkezi ve yol arkadaşı olduğunun altını çizdi. Erdoğan, “İşte bunun için hep Konya’ya bak gör Türkiye’yi dedik. Konya, yine bugün bir başka. Rabbim bu muhabbetimizi eksiltmesin. Yol arkadaşlığımızı daim kılsın” diye konuştu.

16 YILDA KONYA’YA 47 MİLYAR LİRALIK YATIRIM YAPTIK
AK Parti İktidarının 16 yılda Konya’ya çok önemli yatırımlar yaptığını dile getiren Erdoğan, şunları söyledi: “Sayın İnce sen Konya’yı bilir misin, Bay Kemal bilir mi? İşte 20 yıl önceki Konya’yı bunlar bilse dünyanın kaç bucak olduğunu anlarlar. Bay Kemal şu yatırıma bak, İnce yatırıma bak. Konya’ya son 16 yılda 47 katrilyon yatırım yaptık. Senin genel müdürün olduğun hastaneler müflis durumdayken, o hastanelerde benim vatandaşım can çekişirken sen, ben ne yapayım diyordun. İşte bak biz her şeyimizle buradayız. Şehir hastanelerimizle, devlet hastanelerimizle, sağlık tesislerimizle biz halkımızın emrindeyiz. Ama sen de adayın da bu işlerden anlamazsınız.”

KONYA’YA 7 BİN 644 YENİ DERSLİK YAPTIK
Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan, Konya’nın eğitim alanında da çok önemli bir atılım yaptığını, AK Parti iktidarlarının da bu gelişmede büyük pay sahibi olduğunu dile getirdiği konuşmasında, “Eğitimde 7 bin 644 yeni derslik yaptık Konya’ya. Ailelerimizin çocuklarını okullara gönderebilmesi için kendilerine 105 milyon liralık eğitim desteği sağladık. Konya’ya mevcut üniversiteye ilave olarak Necmettin Erbakan Üniversitesi ve Teknik Üniversite kazandırdık. Yani üniversite sayısı iki tane daha arttı. Yükseköğrenim öğrencilerimiz için 13 bin 613 kapasiteli yurt binaları yaptık. Bu yıl 5 bin 300 kişilik 3 yıl içinde de 11 bin 614 yurtlar daha açarak yükseköğrenimde yurt kapasitemizi Konya’da 30 bin 520’ye ulaştıracağız” dedi.

KONYA’YA MİLLET BAHÇESİ
42 bin kişi kapasiteli Büyükşehir Belediye Stadyumu’nun Konyalı sporseverlerin hizmetine sunduklarını ve stadyumda birçok milli maçın yapıldığını hatırlatan Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan şunları dile getirdi: “Şimdi de eski stadı Millet Bahçesi yapıyoruz. 100 dönümlük bir Millet Bahçesine kavuşacağız. Amerika’nın Central Park’ı varsa, İngiltere’nin Hide Park’ı varsa bizim de Konya’da Millet Bahçemiz olacak. Yeşil bu ülkede bizimle gelişti. Sağ olsun Konya’da gerçekten belediye başkanı arkadaşlarım, başta Tahir Bey olmak üzere Konya’nın çehresini çok farklı değiştirdiler. Konya’yı bir başka Konya yaptılar. İşte havaalanından buraya geldiğimizde sağ sol her yer yemyeşil, pırıl pırıl.”

TÜRKİYE’DE İLK VELEDROMU KONYA’YA YAPIYORUZ
Cumhurbaşkanı Erdoğan, Türkiye’de ilk kez bisiklet yarışlarının yapılacağı veledromun da yine Konya’ya kazandırılacağını söyleyerek, “Konya’ya ülkemizde ilk defa bisiklet yarışları için bir veledrom inşa ediyoruz. Konya bisiklet kullanımında bir numara. Şimdi veledromla bu işi daha ileri taşıyoruz. İnşallah ihalesini Ağustos’ta yapıyoruz ve kısa sürede de hizmete girecek” dedi.

16 YILDA KONYA’YA BİN 104 KİLOMETRE BÖLÜNMÜŞ YOL YAPTIK
TOKİ vasıtasıyla Konya’da 22 bin 806 konut projesinin hayata geçirildiğini hatırlatan Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan, konuşmasını şöyle sürdürdü: “Konya’ya 2002 yılına kadar 167 kilometre bölünmüş yol yapılmıştı. Biz, 937 kilometre daha bölünmüş yol yaptık. Konya’nın bölünmüş yol uzunluğunu toplamda bin 104 kilometreye ulaştırdık. Konya-Seydişehir ve Konya-Beyşehir yolunu bu yıl tamamlıyoruz. Aralarında 1,5 milyar liradan fazla bir maliyeti olan Konya Çevre Yolu, Konya-Hadim Yolu, Konya-Akşehir Yolu’nun da olduğu 33 yol projemizi 2 yıl içinde tamamlıyoruz. Konya’yı hızlı trenin merkezi haline dönüştürdük. Konya’yı Ankara, İstanbul, Kocaeli, Sakarya, Bilecik ve Eskişehir illeriyle yüksek hızlı tren yollarıyla bağladık. Ne diyor şimdi Bay Kemal’in adayı? Biz bu işlerle uğraşmayız diyor. O zaman niye aday oldun? Tabi biliyorlar nasıl olsa yaparsa AK Parti yapar. Kazanamayacaklarını da biliyorlar. Hele hele de Konyalı bunlara prim verir mi, bunlara icazet verir mi?”

YENİ YÜKSEK HIZLI TREN HATLARI
Hızlı Tren projeleriyle Konya’nın artık birçok ile bağlandığını aktaran Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan, yeni projelerin de müjdesini verdi. Erdoğan, “Konya-Karaman Hızlı Treni inşallah bu yılsonu açılıyor. Konya için çok önemli olan bir diğer hızlı tren projesi, Antalya, Konya, Aksaray, Nevşehir, Kayseri hattı. Biz proje üretiyoruz onlar laf üretiyorlar. 530 kilometre uzunluğa sahip hattın toplam maliyeti 11,5 milyar lira. Ülkemizin turizm merkezleri olan Antalya, Konya ve Kapadokya bölgesini Kayseri ve dolayısıyla hızlı tren hattına bağlayacak hattın yapımı devam ediyor. Yapımı devam eden ve planladığımız projelerle Konya’yı Mersin, Adana Osmaniye, Kahramanmaraş, Gaziantep, Şanlıurfa ve Mardin’e de hızlı tren hatlarıyla bağlayacağız. Afyonkarahisar-Konya demiryolu hattını, elektrikli ve sinyalli hale getirip modernize etmek üzere yatırım programımıza aldık. Konya Kayacık Lojistik Merkezimizi yakında tamamlıyoruz. Buğday Pazarı Yüksek Tren Garı’nın inşası devam ediyor ve bu yılsonu tamamlanıyor. 22 istasyondan ulaşacak Necmettin Erbakan Üniversitesi yeni gar, Fetih Caddesi, Meram Belediyesi raylı sistem hattı ile ilgili çalışmalar sürüyor. Ayrıca Selçuk Üniversitesi kampusu, yeni gar, Meram Belediyesi arasına 5,5 milyar maliyeti olan 21 istasyonlu bir raylı sistem projemiz var. Hattın etüt projesi tamamlandı. Yapım ihalesi için çalışmalar sürüyor. Konya havalimanımıza yıllık 3 milyon kapasiteli yeni terminal binası yaptık. Havalimanımızın 2003 yılında 76 bin yolcusu vardı. 2017’de ne oldu? 1 milyon 248 bine ulaştı” şeklinde konuştu.

KOP ÜLKEMİZİN YÜZ AKI VE ABİDESİ PROJESİDİR
Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan KOP ve Mavi Tünel Projesi’nin yanı sıra Konya’da hayata geçirilen sulama projelerinden de bahsetti. “KOP ülkemizin yüz akı ve gurur abidesi bir projedir” diyerek KOP’un önemini aktaran Erdoğan, “Bu kapsamda Osmanlı’dan bugüne uzanan asırlık rüya Mavi Tünel’i tamamlamak da bize nasip oldu. Akdeniz’e boşa akan suların çevrilerek Konya Ovası’na aktarılacak bu projenin en önemli bölümü, 17 bin 34 metre uzunluğunda ve 4,2 metre çapında dev bir tüneldir. Yukarı Göksu suları, Bağbaşı Barajı, Bozkır Barajı, Avşar Barajı ve Mavi Tünel vasıtası ile Konya Kapalı Havzası’na aktarılıyor. Bu tesislerden Mavi Tünel’den Bağbaşı Barajı’nı tamamladık. Bozkır ve Avşar Barajları’nın inşaatları devam ediyor. Konya’ya 16 yılda 19 baraj 28 gölet inşa ettik. 11 baraj ve 6 gölet daha yapıyoruz. Son 16 yılda inşa ettiğimiz sulama projeleriyle 374 bin dekar zirai araziyi sulamaya açtık. Bunların dışında 25 sulama tesisinin inşaat çalışmaları da devam ediyor. Bu tesislerle de 625 bin dekar arazi suyla buluşacak. Hayvancılıkta Konyalı çiftçilerimize yüzde 50 ile 80 arasında hibe programlarımız var. Konya’nın bereketli ovalarını sit alanı olarak korumaya aldık. 2 katrilyonluk teşviklerden 184 bin işçi ve işverenimiz yararlandı” dedi.

BİZ YAPACAĞIZ DİYORUZ O YIKACAĞIZ KAPATACAĞIZ DİYOR
Konuşmasında muhalefetin cumhurbaşkanı adaylarının vaatlerini de eleştiren Erdoğan, “Biz yaptıklarımızı ve yapacaklarımızı anlatıyoruz. Peki diğerleri ne anlatıyor? Yıkacağız diyorlar. Eskiye döneceğiz diyorlar. Kapatacağız, yaptırmayacağız diyorlar. Hızlarını alamayıp milli iradenin tecelligâhı olan Meclisi, burada görev yapan milletvekillerimizi hırsız olarak itham edecek kadar ileri gidiyorlar. Bunlar dağıttı. Bunlarda kayış attı. Milletvekillerine nasıl bu ifadeyi kullanırsın. Sen de hırsızsın o zaman. Benim milletvekili arkadaşlarıma hırsız ile itham eden bu İnce'ye dava açın” ifadelerini kullandı.

BUGÜN KILIÇARSLAN ŞEHİR MEYDANI 24 HAZİRAN ZAFERİNİ MÜJDELİYOR
AK Parti Genel Başkan Yardımcısı ve Konya Milletvekili Ahmet Sorgun da Cumhurbaşkanı Erdoğan alana intikal etmeden önce Konyalılara seslendi: “Konya yine üzerine düşeni yapıyor. Her zaman olduğu gibi Konya yine meydanlara sığmıyor. En büyük meydanı yaptık ama yine meydanlara sığmıyorsun. Bugün Kılıçarslan Meydanı, 24 Haziran zaferini müjdeliyor” diyen Sorgun, AK Parti’nin milli ve manevi değerlerle bezenmiş bir hareketin merkezi; Konya’nın ise dava çadırının orta direği olduğunu kaydetti.

CUMHURBAŞKANIMIZLA AYNI YOLDA YÜRÜMEK ECDADIMIZA VEFAMIZDIR
Konya Büyükşehir Belediye Başkanı Uğur İbrahim Altay ise, meydanı hınca hınç dolduran on binlere seslenerek, “Bu meydan, tarihte farklı dönüm noktalarının önemli bir adımı oldu. Bugün de bu kalabalığı, bu aşkı ve heyecanı görünce elhamdülillah dedim. Her zaman olduğu gibi Konyamız yine Cumhurbaşkanımızın yanında, güçlü Türkiye’nin yanında, birliğin beraberliğin yanında. Biz belediyeciliği ve millete hizmeti Cumhurbaşkanımızdan öğrendik. Sadece seçim dönemlerinde değil, her gün milletimizle beraberdik. Bundan sonra da kapı kapı dolaşarak AK Partimizin misyonunu ve gelecek vizyonumuzu aktarmaya devam edeceğiz. Biz Konya olarak biliyoruz ki Cumhurbaşkanımızla aynı yolda yürümek ecdadımıza vefamız, çocuklarımıza en büyük vefamızdır” dedi.

HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.