Türkiye Sosyal Medyada: Karaman’da Dijital Gerçekler Masaya Yatırıldı
2024 yılı itibarıyla, 8.08 milyar dünya nüfusu içerisinde sosyal medya kullanıcı sayısı 5.04 milyaraulaşmıştır. 2024 yılı verilerine göre, Türkiye’de 57.5 milyon sosyal medya kullanıcısı bulunmakta.
Karamanoğlu Mehmetbey Üniversitesi Uygulamalı Bilimler Fakültesi Yeni Medya ve İletişim Bölümü tarafından düzenlenen ‘İletişim Başkanlığının Çalışmaları ve Tecrübe Paylaşımı Söyleşisi’ programına, Cumhurbaşkanlığı İletişim Başkanlığı Konya Bölge Müdürü Oğuz Tunç konuk oldu. Tunç, İletişim Başkanlığının faaliyetleri, yeni nesil medya kullanımı, dezenformasyonla mücadele ve kamu da kariyer planlaması üzerine bir söyleşi gerçekleştirerek, Cumhurbaşkanlığı hükümet sistemi ile yeni kurulan İletişim Başkanlığının teşkilat ve hizmet alanlarını, faaliyet çerçevesini anlattı.
Türkiye’de Yaklaşık 60 Milyon Sosyal Medya Kullanıcısı Bulunmakta
Oğuz Tunç, "2024 yılı itibarıyla, 8.08 milyar dünya nüfusu içerisinde sosyal medya kullanıcı sayısı 5.04 milyara ulaşmıştır. Bu kullanıcılar, günlerinin önemli bir kısmını sosyal medyada geçirmekte ve bu süre zarfında çeşitli içeriklere maruz kalmaktadırlar. 2024 yılı verilerine göre, Türkiye’de 57.5 milyon sosyal medya kullanıcısı bulunmakta ve bu rakam, ülke nüfusunun yüzde 66.8’ine denk gelmektedir. Bu kullanıcılar, günde ortalama 2 saat 44 dakikalarını sosyal medyada geçirmektedir. Özellikle Instagram, X ve Facebook gibi platformlar, Türkiye’deki kullanıcıların en çok tercih ettiği sosyal medya mecraları arasında yer almaktadır.’ dedi.
Algı Operasyonlarına Karşı Dezenformasyonla Mücadele
İnterneti doğru, etkin ve etik kullanma becerisinin önemine değinen Bölge Müdürü Tunç, ‘medya okuryazarlığı bağlamında sosyal medya kullanıcılarının karşılaştıkları bilgi ve içerikleri eleştirel bir şekilde değerlendirmesi, doğru bilgiyi yanlış bilgiden ayırt etme ve bilinçli içerik oluşturma becerisine sahip olmalıdırlar.’ dedi.
Yalan haberle mücadele kapsamında, Cumhurbaşkanlığı İletişim Başkanlığı bünyesinde kurulan Dezenformasyonla Mücadele Merkezi (DMM)’nin de çalışmalarına değinen Tunç, DMM’nin gerek yurt içi gerek yurt dışı kaynaklı algı operasyonlarının, komplo teorilerinin ve manipülasyon girişimlerinin önemli bir parçası olan dezenformasyonun erken aşamada tespiti ile eş zamanlı olarak ele alarak, yayımladığı bültenlerle, dolaşıma sokulan gündeme dair haberlerin teyidini gerçekleştirdiğini, dezenformasyona maruz kalınan bir durum söz konusu olduğunda ise yapılan yalan veya yanlış haber bildirimlerinin DMM bünyesinde değerlendirilerek dönüş yapıldığını söyledi. Söyleşi, Yeni Medya ve İletişim Bölümü öğrencilerinin Tunç’a yönelttiği soru cevap şeklinde devam etti.
Programın sonunda Karamanoğlu Mehmetbey Üniversitesi Uygulamalı Bilimler Fakültesi Dekanı Prof.Dr. Ali Can, Tunç’a ‘Teşekkür Belgesi’ takdim etti. Programa Karamanoğlu Mehmetbey Üniversitesi Rektörü Prof.Dr. Mehmet Gavgalı, Uygulamalı Bilimler Fakültesi Yeni Medya ve İletişim Bölümü Öğretim Üyeleri ile öğrenciler katıldı.
Kaynak:
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.