Moda otoritelerinin gözü Türkiye’de

Türkiye’de moda dünyası son 10 yılda atağa geçerek büyük bir gelişme kaydetti. Öyle ki birçok Türk tasarımcı aldıkları kredi ve teşviklerle küçük işletme olarak başladıkları sektörde dünya devleriyle yarışan markalar haline geldi.

Moda otoritelerinin gözü Türkiye’de

Türk tasarımcıların dünyaya açılmasıyla İstanbul, Avrupa ve Orta Doğu başta olmak üzere birçok müşteri grubunun da en gözde moda duraklarından biri oldu. Türk moda dünyasının bu cazibesini ve ağırlığını pekiştiren ise Türk modacıların tasarımlarını giyen dünyaca ünlü yıldızların sayısının her geçen gün artması oldu.

DÜNYACA ÜNLÜ YILDIZLAR TÜRK MODACILARDAN VAZGEÇMİYOR

Oscar Töreni’nden, Grammy ve Billboard Müzik Ödülleri’ne kadar dünyanın izlediği organizasyonlarda ünlü yıldızların Türk modacıların imzasını taşıyan tasarımları peş peşe giymesi moda otoritelerinin gözlerini Türkiye’deki moda dünyasına çevrilmesine neden oldu. Jennifer Lopez başta olmak üzere Madonna, Lady Gaga, Rita Ora, Michelle Obama,  Sarah Jessica Parker, Sienna Miller, Kate Winslet gibi isimler Türk tasarımcıların imzasını taşıyan kıyafetleriyle Türk modacıları yükseltmeye devam ediyor.    

10,1 MİLYAR DOLAR İHRACAT YAPILDI

Dünya gözünü Türk modacılara ve Türkiye pazarına dikmişken bunun yansıması ise ekonomiye şöyle oldu; İstanbul Tekstil ve Hammaddeleri İhracatçıları Birliği (İTHİB), tekstilin Türkiye’ye en büyük katma değeri sağlayan ve cari açığı kapatan sektörlerden biri olduğuna dikkat çekiyor. Avrupa Birliği’nin en büyük ikinci, dünyanın yedinci büyük tedarikçisi olma konumunu koruyarak, 10,1 milyar dolar ihracatla yılı kapattığını açıkladı.  

TÜRKİYE DÜNYANIN BEŞİNCİ BÜYÜK HAZIR GİYİM TEDARİKÇİSİ

Altı kıtada 190 ülkeye ihracat gerçekleştiren tekstil sektörü aynı zamanda dünyanın beşinci büyük hazır giyim tedarikçisi. Birçok modacının da bu pazarda kendine yer bulması ise perakende de hazır giyimde de iddialarını ortaya koymalarından kaynaklanıyor. Avrupa ve Orta Doğu’yla beraber Rusya, Hong Kong’da faaliyet gösteren tasarımcılar yaptıkları yatırımlarla ve özgün, sıra dışı tasarımlarla bu ülkelerde de küresel başarılar elde etmeye devam ediyor.

EN BÜYÜK SATIŞLAR MODA HAFTASINDAN SONRA OLUYOR

Dünya modasının kalbi Türkiye’de atmaya başlamışken bu duruma en çok katkı sağlayan etkenlerden biri de 12 sezondan beri düzenli gerçekleşen, hazır giyim endüstrimizin küresel vitrini İstanbul Moda Haftası. Türk moda endüstrisinin göz bebeği olan moda haftası küresel ölçekte onlarca alıcıyı ve moda yazarını her yıl ağırlıyor ve büyük bütçeli satışlar da moda haftasında gerçekleşiyor. 

HABERE YORUM KAT

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.