Eğitimde dönüşüm başladı: Yapay zeka öğretmenlerin yerini mi alacak?
Kocaeli Sağlık ve Teknoloji Üniversitesi, yapay zeka ile geleneksel eğitim yöntemlerini karşılaştırdığı çalışmada, yapay zekanın öğrenme başarısını hızla artırdığı sonucuna vardı.
Kocaeli Sağlık ve Teknoloji Üniversitesi (KOSTÜ), yapay zeka ve geleneksel eğitim yöntemlerini karşılaştıran önemli bir çalışma gerçekleştirdi. Çalışmanın sonuçları, yapay zekanın eğitimdeki başarısını giderek arttırdığını gözler önüne serdi. KOSTÜ Rektörü Prof. Dr. Muzaffer Elmas, yapay zekanın eğitimdeki etkilerini değerlendirdi ve öğretmenlerin rolünün dönüşümüne dikkat çekti.
YAPAY ZEKA İLE EĞİTİMDE BAŞARI HIZLA ARTIYOR
Yapılan deneyde, bir grup öğrenciye yapay zeka ile eğitim verilirken, diğer grup geleneksel sınıf yöntemleriyle ders aldı. Sonuçlarda, yapay zeka ile eğitim gören öğrencilerin başarı oranlarının hızla arttığı gözlemlendi. Rektör Elmas, “Yapay zekâ ile hoca arasındaki makas gittikçe daralıyor. Yapay zekâdan öğrenme konusundaki başarı hızla artıyor. Bu gelişme yükseköğretimin tüm alanlarına önemli bir örnek olacaktır” ifadelerini kullandı.
ÖĞRETMENLER YÖNLENDİRİCİ ROLÜNE DÖNÜŞÜYOR
Prof. Dr. Muzaffer Elmas, gelecekte eğitimdeki öğretmenlerin rolünün değişeceğini belirtti: “Öğretmenler artık sadece bilgi aktaran değil, yönlendirici göreve dönüşüyor. Yapay zekâ bazı alanlarda kişileri farklı yönlere götürebilir, bu nedenle öğretmenlerin bilgisi ve yönlendiriciliği daha da önemli olacak.”
ZAMAN KAZANDIRAN YAPAY ZEKA
Çalışmaya katılan Hemşirelik Bölümü son sınıf öğrencisi Yaren Erduğan, yapay zekanın kendilerine zaman kazandırarak daha verimli bir eğitim sunduğunu söyledi. “Yapay zekaya istediğimiz konuları söyledik ve o da bize notlar çıkartarak eksik olduğumuz yerleri belirtti. Zaman tasarrufu sağladı ve öğrendiklerimiz, hocalarımız tarafından yüzde 95 doğrulukla onaylandı” dedi.
KOSTÜ’de yapılan bu deney, yapay zekanın eğitimdeki potansiyelini bir kez daha gözler önüne serdi ve gelecekte eğitim yöntemlerinin nasıl evrileceğine dair önemli ipuçları verdi.
Kocaeli Sağlık ve Teknoloji Üniversitesi (KOSTÜ), yapay zeka ve geleneksel eğitim yöntemlerini karşılaştıran önemli bir çalışma gerçekleştirdi. Çalışmanın sonuçları, yapay zekanın eğitimdeki başarısını giderek arttırdığını gözler önüne serdi. KOSTÜ Rektörü Prof. Dr. Muzaffer Elmas, yapay zekanın eğitimdeki etkilerini değerlendirdi ve öğretmenlerin rolünün dönüşümüne dikkat çekti.
yapay zeka ile eğitimde başarı hızla artıyor
Yapılan deneyde, bir grup öğrenciye yapay zeka ile eğitim verilirken, diğer grup geleneksel sınıf yöntemleriyle ders aldı. Sonuçlarda, yapay zeka ile eğitim gören öğrencilerin başarı oranlarının hızla arttığı gözlemlendi. Rektör Elmas, “Yapay zekâ ile hoca arasındaki makas gittikçe daralıyor. Yapay zekâdan öğrenme konusundaki başarı hızla artıyor. Bu gelişme yükseköğretimin tüm alanlarına önemli bir örnek olacaktır” ifadelerini kullandı.
ÖĞRETMENLER YÖNLENDİRİCİ ROLÜNE DÖNÜŞÜYOR
Prof. Dr. Muzaffer Elmas, gelecekte eğitimdeki öğretmenlerin rolünün değişeceğini belirtti: “Öğretmenler artık sadece bilgi aktaran değil, yönlendirici göreve dönüşüyor. Yapay zekâ bazı alanlarda kişileri farklı yönlere götürebilir, bu nedenle öğretmenlerin bilgisi ve yönlendiriciliği daha da önemli olacak.”
ZAMAN KAZANDIRAN YAPAY ZEKA
Çalışmaya katılan Hemşirelik Bölümü son sınıf öğrencisi Yaren Erduğan, yapay zekanın kendilerine zaman kazandırarak daha verimli bir eğitim sunduğunu söyledi. “Yapay zekaya istediğimiz konuları söyledik ve o da bize notlar çıkartarak eksik olduğumuz yerleri belirtti. Zaman tasarrufu sağladı ve öğrendiklerimiz, hocalarımız tarafından yüzde 95 doğrulukla onaylandı” dedi.
KOSTÜ’de yapılan bu deney, yapay zekanın eğitimdeki potansiyelini bir kez daha gözler önüne serdi ve gelecekte eğitim yöntemlerinin nasıl evrileceğine dair önemli ipuçları verdi.
Kaynak:
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.