KOBİ’ler e-ticaretle satışlarını artırıyor
İdeasoft Konya İş Ortaklarından Virtüöz İletişim Genel Müdürü Ertuğrul Özsan, e-ticarette gelir elde etmenin yollarını ve arama motoru pazarlamasıyla ilgili bilgi verdi.
“Geleneksel ticaretin aksine hızlı bir büyüme ivmesi yakalayan e-ticaret; tüketicileri, şirketleri ve ekonomileri hızla dijitalleştiriyor” ifadesinde bulunan İdeasoft Konya İş Ortaklarından Virtüöz İletişim Genel Müdürü Ertuğrul Özsan, “Tüketicilerin yüzde 78’i bugün internetten araştırarak satın alma kararını veriyor. E-ticaretin sektör olarak büyümesinde Türkiye’yi gelişmiş ülkelerle karşılaştırdığımızda gidecek çok yolumuzun olduğunu görüyoruz. 2018 yılında, dünya çapında 1,8 milyar insan online alışveriş yaparken küresel e-ticaret satışları 2,8 trilyon dolara ulaştı. Türkiye’de ise e-ticaret sektörü 2014 yılından bu yana toplam yüzde 216 büyüme ile 60 milyara yaklaştı. Global e-ticaret hacminin 2021 yılına kadar 4,8 trilyon dolara ulaşacağı öngörülüyor. Türkiye’nin 15 - 24 yaş grubundaki genç nüfusu 13 milyona yaklaştı. Bu sayı, Türkiye nüfusunun yüzde 16,1’ine denk geliyor. Avrupa’nın en genç nüfusunu oluşturan Türkiye, sadece yerel anlamda değil küresel şirketler açısından da iyi bir potansiyele işaret etmektedir. Son dönemde gerçekleşen Alibaba, Amazon gibi küresel liderlerin yatırımları da bu potansiyeli doğruluyor. Tam da bu noktada özellikle Türkiye ekonomisinin yüzde 90’ını oluşturan KOBİ’ler için e-ticaret sektörü ciddi potansiyel barındırıyor. E-ticarete katılan KOBİ’ler satışlarının en az yüzde 30 oranında artış gösterdiğini belirtiyor. Ayrıca KOBİ’ler e-ticaret yapmanın ana motivasyonu olarak; daha çok kitleye ulaşmak, 7/24 satış yapabilmek, kârlılığı artırmak olduğunu söylüyor” dedi. Özsan, Türkiye’de e-ticaretin işletmeler tarafından kullanım oranının yalnızca yüzde 2,5 olduğunu belirtti.
“BU KADAR HIZLI BÜYÜYEN BAŞKA BİR SEKTÖR YOK”
Türkiye’de e-ticaret alt yapı sağlayıcıları arasında pazar lideri olan Ertuğrul Özsan, ülke genelinde düzenlediği etkinlik ve seminerlerle e-ticaret ekosisteminin gelişimine katkı sağladığını söyledi. Özsan, “Son olarak, İstanbul Ticaret Odası (İTO) işbirliğiyle yeni bir e-ticaret seminer serisine başlayan IdeaSoft, alanında uzman konuşmacılarla, e-ticaret altyapılarından kargolamaya, ödeme sistemlerinden hukuki süreçlere kadar tüm konuları detaylı olarak ele alıyor. Türkiye’de bu kadar hızlı büyüyen başka bir sektör yok. E-ticaret son tüketicinin davranışlarını sürekli takip etmek ve çıkarımlarla nereye varacağını doğru tahmin etmekle ilgili. Tüketicilerin yüzde 44’ü ürünleri online araştırıp online satın alma yapıyor. Yüzde 51’i ürünleri online araştırıp mağazadan, yüzde 17’lik kısmı ise ürünü mağazada inceleyip internetten alıyor. Yüzde 32’si ürünleri online’da araştırdıktan sonra mağazada inceleyip e-ticaret ile satın alıyor. E-ticaret sektörüne adım atan tüm markalar ürün ve hizmet gözetmeksizin güçlü e-ticaret bir altyapısı ve tüketici beklentilerine uygun adımlarla başarılı olabilirler. Bugün e-ticarete adım atan şirketler, adım atmayanlara göre 7 kat daha hızlı büyüyor” dedi.
Muhabir: Asude Özsütçü
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.