Fırsatçılar yandı (ÖZEL HABER)

Ticaret Bakanlığı vatandaşların haksız fiyat artışlarına ilişkin başvurularını daha kolay ve hızlı yapabilecekleri ‘Haksız Fiyat Artışı Şikayet Bildirimi’ (HFA-Bildirim) Mobil Uygulaması'nı hayata geçirdi. Tüketiciler Birliği Genel Başkan Yardımcısı Mustafa Dinç uygulamaya ilişkin değerlendirmede bulundu

Fırsatçılar yandı (ÖZEL HABER)
Yayınlanma:

Yeni uygulamanın vatandaşa birçok kolaylık getirdiğini ifade eden Tüketiciler Birliği Genel Başkan Yardımcısı Mustafa Dinç, “Artık herkes cep telefonu kullanıyor. Cep telefonu içerisinde bulunan uygulamalar da insanın hayatına birçok yönden kolaylık sağlıyor.  E-devlet uygulamalarına da mobil üzerinden giriliyor olabilmesi birçok tüketici şikâyetinin doğrudan ve hızlı bir şekilde ulaşılabilirliğini sağlıyor. E- devlet uygulamalarının bu şekilde geliştiriliyor olması ve Ticaret Bakanlığı’nın da bu sisteme entegre olmasıyla tüketici şikâyetleri doğrudan yapılabilmekte. Uygulamanın vatandaş açısından kolaylık sağlıyor olması önemli.  Tüketici, HFA-Bildirim Uygulamasını mobil cihazlarına ücretsiz indirebilecek ve bu konuda yaşadıkları sorunları kolaylıkla yetkililere iletebilecekler. Ticaret Bakanlığınca şikâyetlere ilişkin gerekli işlemler hızlı ve etkili şekilde gerçekleştirilecek. Çünkü daha önceden tüketici bir konu hakkında şikâyette bulunduğu zaman, görevliler şikâyet konusunu gidip yerinde inceliyorlardı.  Bu şikâyetler hafta sonu ya da resmi bayram tatillerine denk geldiği zamanlar memurlar şikâyet konusunu incelemeye gelemiyorlardı. O zamana kadar fiyatı değiştirebiliyorlar ya da bozuk bir ürünü ortadan kaldırabiliyorlardı. Şimdi yapılan uygulamayla şikâyet konusunun anlık fotoğrafını çekip, anında yetkili birime ulaştırmak önemli” diye konuştu.

TÜKETİCİLER FOTOĞRAF ÇEKİP SİSTEME YÜKLEYEBİLECEK

Yeni uygulamayla vatandaşın olaya doğrudan müdahil olduğunu ifade eden Mustafa Dinç, “Tüketicinin mobil uygulamayla şikâyet ettiği işletme ve ürünün ilişkin bilgileri girebilecek. Ayrıca ürün fotoğraflarını da çekip sisteme yükleyebilecek. Gerek Alo 175 Tüketici Danışma Hattı gerekse HFA-Bildirim üzerinden yapılan şikâyetler, şikâyet edilen firma ya da kuruluşun bulunduğu il sınırları içindeki Ticaret Bakanlığı il müdürlüklerine otomatik olarak aktarılacak. İl müdürlükleri de şikâyete ilişkin gerekli işlemleri tesis ederek cevap oluşturacak. Çekilen fotoğraflar aynı zamanda kanıt niteliği de taşıyor. Vatandaş bu sayede olaya doğrudan müdahil oluyor ve kanıt sunarak şikâyet konusunu aydınlatıyor.  Diğer taraftan bu şikâyetlere nasıl yaklaşılıyor?  Şikâyetler ne kadar hızlı bir sürede değerlendiriliyor ve ne tip bir ceza veriliyor sorularının cevapları vatandaşın bilgisine sunulmalı. Şu ana kadar yaşadığımız en büyük sorun; yapılan şikâyet konusuyla ilgili işlemin yapılıp yapılmadığı ve yapılan şikâyetlerle alakalı nasıl bir yaptırım yapıldığının bilgisi olmamasıydı. Vatandaşlar bu hususta bilgi alamayınca yaptıkları şikâyetin arkasını aramıyorlardı. Yeni uygulamayla, şikâyet sonucunda yapılan yaptırımlar hakkında bilgi verilecek.  Bu sayede vatandaş şikâyetlerin sonuç bulduğunu anladığı zaman daha duyarlı davranabilecek. Vatandaş uygulamayla birlikte doğrudan sorumlu bilinçli vatandaş düzeyine ulaşacak. Herkes anlık gördüğü bir ürün ihlalini fotoğraflayıp, ilgili kurumlarla paylaşabilecek. Dolayısıyla uygulamayla vatandaş görevinin sorumluluğunu da yerine getirmiş olacak. Yapılan şikâyetlerle üründe ihlal yapanların yanına kar kalmayacak bilinci oluşmuş olacak” dedi.

Özel Haber : Müslüm Evci

HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.