Depremden hasar gören araçlara ne olacak? Sektörden öneri…

Türkiye, Kahramanmaraş’ta meydana gelen iki büyük deprem ile sarsılırken, depremin yaraları sarılıyor. Bir yandan depremin yaraları sarılırken, “Depremden hasar gören araçlara ne olacak?” sorusunun yanıtı merak ediliyor. Detaylar haberde...

Depremden hasar gören araçlara ne olacak? Sektörden öneri…
Yayınlanma:

Türkiye, Kahramanmaraş’ta meydana gelen ve 11 ili etkileyen iki büyük deprem ile sarsılırken, depremin yaraları her geçen gün sarılıyor. Bir yandan depremin yaraları sarılırken, “Depremden hasar gören araçlara ne olacak?” sorusunun yanıtı merak ediliyor.

RS Otomotiv Grubu Yönetim Kurulu Başkanı Ünal Ünaldı, depremde hasar gören araçların milli servet olduğunu, ağır hasar almayan araçların doğru tekniklerle onarılması gerektiğini söyledi.

rs-otomotiv-grubu-ykb-unal-unaldi-2.jpg

RS Otomotiv Grubu Yönetim Kurulu Başkanı Ünaldı konuya dair yaptığı açıklamada şunları kaydetti:

Ülkemiz araç parkı olan 26 milyon aracın 3 milyonu deprem bölgesinde bulunurken, her 3 araçtan 1'inin doğrudan ve dolaylı olarak depremden etkilenmiş olması, ciddi bir ekonomik kayıp anlamına da geliyor. Hasar alan araçlardan, özellikle kasko poliçesi olmayanlarının, onarılabilir durumdaysa ve ağır hasar almamışsa doğru tekniklerle onarılması, hem vatandaşların bu zorlu süreçte maddi kayıplarını araç yönünden minimize edecek, hem de ekonomik kaybımızın da bir parça olsun önlenmesine yardımcı olacaktır. Bu araçlarımızın hepsi birer milli servettir, özellikle az hasarlı olanları çöpe atamayız.

Öte yandan ağır hasar almış araçların, doğru bir prosedürle trafikten çekilmesi ve çevre kanunlarına uygun bir şekilde hurdaya ayrılması, geri dönüştürülmesi, insan sağlığı için büyük önem arz ediyor. Bölgede ağır hasar alan araçların yanlış onarım teknikleriyle onarılıp tekrar trafiğe çıkması da trafikteki can ve mal güvenliğini tehlikeye atacaktır. Bu araçların eğer onarılabiliyorsa, TSE belgeli, işinde ehil servislerde onarılması büyük önem arz ediyor.

Tonlarca yükün altında kalan araçların şasisinde bir hasar varsa ve doğru bir şekilde onarılmazsa, aktif güvenliği devre dışı kalmış olur. Bir daha üzücü tablolarla karşılaşmamak adına tüm satış sonrası servis hizmetleri paydaşları olarak, vatandaşlarımızın minimum maliyetle, hasarlı araçlarının değer kaybını önleyerek hareket etmeli, öte yandan ağır hasarlı araçların iptidai yöntemlerle onarılıp tekrar trafiğe çıkmasına müsaade etmemeliyiz.”

Görsel Kaynak: AB Haber Merkezi

Kaynak:Haber Kaynağı

HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.