Çelikkayalar AVM’den e-ticaret hamlesi

Perakende kurallarını Konya'nın dinamiklerine göre yeniden yazan Çelikkayalar, istikrarlı adımlarla büyümeye devam ediyor

Çelikkayalar AVM’den e-ticaret hamlesi
Yayınlanma:

1989 yılında, orta ölçekli bir işletme olarak hizmet vermeye başlayan Çelikkayalar Alışveriş Merkezleri, kurulduğu günden bugüne kadar müşterilerine kaliteli ürün ve uygun fiyat sunarak perakende sektöründe yer almaya devam ediyor. Sektöründe 26 yılı dolduran firma, Ahmet Özcan, Binkonut, Bosna, Eski Garaj, Fetih Kent, Havzan, Hocacihan, Kılıçarslan, Kılıçarslan 2, Lalebahçe, Selçuklu, Toki, Yaka ve Yazır bölgelerindeki mağazalarıyla, güvenilir ürünleri müşterileri ile buluşturuyor.

“ÖZELLİKLE YENİ, NESİLLERİ MARKAMIZLA DAHA DA YAKINLAŞTIRMAK İSTİYORUZ”

Hizmette müşteri memnuniyetini işinin merkezine koyan Çelikkayalar Alışveriş Merkezleri; perakende sektöründe kazandığı bilgi birikimini 18 şubesi ve 500'ü aşkın çalışanıyla müşterine sunuyor. Mağazalarında sunduğu hizmet kalitesinde müşteri mutluluğuna önem veren Çelikkayalar, bu anlayıştan hareketle mağazalarında A'dan Z'ye binlerce marka ürünü en uygun fiyatlarla Konyalı hemşehrilerine sunmaya devam ediyor. Türkiye’de ve dünyada en fazla büyüyen sektörlerin başında e-ticaret geldiğini belirten Çelikkayalar Alışveriş Merkezleri(AVM) Genel Müdürü Ali Kaya, “Dünyanın en büyük şirketi konumundaki Amazon dahil birçok önemli büyük perakendecilerin dinamiklerinin değişmesinde büyük rol oynuyor. Bizde bu doğrultuda böyle bir yatırım yapma kararı aldık. Özellikle yeni, nesilleri markamızla daha da yakınlaştırmak istiyoruz” dedi ve bu alanda yatırımlarının ve tüketici etkileşimlerinin artarak süreceğini ifade etti.

“SÜPERMARKETLERİN ONLİNE OLMA ORANI ÜLKEMİZDE HALEN YÜZDE 1-1.5”

TUBISAD’ın açıkladığı rapora göre 2018 yılında büyümesini arttırarak sürdüren e-ticaret yüzde 42’lik büyüme ile 59.9 milyar TL'lik hacme ulaştığını söyleyen Marketyo CEO'su Özer Fırat, “Bu değişimden en çok etkilenen sektörlerden birisi de gıda perakendesi ve dayanıklı tüketim ürünleri kategorilerinin aynı anda sunulduğu süpermarketler. Gelişmiş ülkelerde de halen en çok gelecek vadeden kategori olan süpermarketlerin online olma oranı ülkemizde halen yüzde 1-1.5 civarında. İngiltere'de bu oran yüzde 10, ABD’de 6 iken, Güney Kore'de bu oran yüzde 20 ile en yüksek oranda. Süpermarket kategorisi diğer alanlardan farklı olarak taze ürünleri de içerdiğinden dolayı pazar yerleri uygulamalarının yeterince pay alamaması Dünya’nın en önemli satın almalarından birisinin de bu alanda olmasını sağladı. ABD’de Amazon, özellikle taze ürünleri ile ünlü market zinciri Wholefoods'u satın alarak iki kanallı satışın bu alandaki önemini vurgulamış oldu” şeklinde konuştu.

“E-TİCARETİN TOPLAM TİCARETTEKİ ORANINI YÜZDE 5'E ÇIKARTMAYI HEDEFLİYORUZ”

Ülkemizde de yerel zincirlerde online uygulamalar görülmeye başlandığını söyleyen Fırat, “Büyük şehirlerde tüketicilerin zamana olan ihtiyacı, günlük ihtiyaçların da buradan karşılanması talebini arttırdı.

"İki kanallı e-ticaret" sloganı ile yola çıkan Konya Çelikkayalar Market ise farklı uygulamaları ile dikkat çekiyor. 2019-2020 Dijital Dönüşüm etkinliğini teknoloji alanındaki iş ortağı ile sunuyoruz, e-ticaretin toplam ticaretteki oranını yüzde 5'e çıkartmayı hedefliyoruz. Bu anlamda tüketicisi ile her platformda buluşmayı hedefleyen marka; 3 boyutlu online market, AR (artırılmış gerçeklik) uygulaması, taşınabilir market gibi şaşırtıcı konseptlerle tüketicisinin ilgisini çekmeyi hedefliyoruz” ifadelerinde bulundu.   

Yapılan etkinlikte teknoloji iş ortağı Marketyo’nun yanı sıra; nll, Nestle ve Procter&Gamble yetkilileri de konuşmalarında yerel marketlerin bu alandaki öneminin ve potansiyelinin artacağına vurgu yaptılar. 

HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.