Alışverişte kadınlar değil erkekler lider

Türkiye’nin alışveriş trendlerini çıkaran Hopi’ye göre, geçen yılın en çok satan ürünü ayakkabı oldu. Öte yandan veriler, en çok alışverişi de erkeklerin yaptığını gösterdi.

Alışverişte kadınlar değil erkekler lider

Boyner’in geliştirdiği 5.6 milyon üyeli Hopi uygulaması, Türkiye’nin alışveriş profilini çıkardı. İstatistiğe göre 2017’deTürkiye’de en çok alışveriş yapılan saat 17.00 olurken ay aralık, gün ise pazar olarak tercih edildi. Siyah renk ise alışveriş severlerin gözde rengi oldu. Giyim tarzında yüzde 50 oranda tercih edilen “casual (günlük)”, Türkiye’nin 2017’deki giyim trendini ortaya koydu. 2017’de gerçekleştirilen tüm alışverişlerin 3’te 1’i İstanbullular tarafından yapıldı. Hopi uygulaması da en çok iOS tabanlı mobil cihazlardan kullanıldı. Hopi verilerine göre, 2017’nin en fazla satın alınan ürünü ayakkabı oldu. Ayakkabıyı pantolon ve tişört takip etti. 2017’de en fazla alışverişi erkekler yaptı. Yaş grubuna göre bakıldığında ise yine en fazla alışverişi yüzde 42 ile 36-45 yaş arasındaki erkekler tercih etti. Ayakkabılarda topuklarına göre en çok tercih edilenler düz ayakkabılar olurken 100 kişiden 7’si yüksek topukluları seçti. Alışveriş alışkanlıkları il ve cinsiyet bakımından değerlendirildiğinde kadınların erkeklere oranla en çok alışveriş yaptığı il Rize oldu. Rize’nin ardından kadınların erkeklerden daha fazla alışveriş yaptığı tek il ise İzmir. Kadınlarla erkeklerin neredeyse aynı oranda alışveriş yaptığı iller, İstanbul, Ankara ve Bursa oldu. Diğer illerde ise erkekler kadınlara göre daha fazla alışveriş yaptı. Kozmetik alışverişlerinin çoğu Aralık ayında gerçekleşti. Aralık ayı dışında en çok makyaj seti, fondöten ve ruj Ekim ayında, en çok nemlendirici Mayıs ayında, en çok oje Şubat ayında, saç boyası ise Kasım ayında alındı.

HOPİ PARACIKLARI KATLANDI

Paracıklarını en verimli şekilde kullanan müşteri, paracıklarını Beymen’de 80’e katlayarak harcadı. Hopi’yi en çok kullanan kişi, 3 ayrı şehirdeki 17 ayrı mağazada 378 işlem yaptı. Kullanıcıların yüzde 58’i alışverişlerini sadece bir mağazada, yüzde 42’si ise birden fazla mağazada gerçekleştirdi. Kullanıcıların yaklaşık yüzde 30’u ise sadece bir markadan alışveriş yaptı. Online alışverişlerin ise yüzde 61’i iOS, yüzde 38’i ise Android cihazlardan yapıldı.

HABERE YORUM KAT

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.