LGS ve YKS’de başarısızlık yarıştı (ÖZEL HABER)

Bu yıl yapılan LGS ve YKS sonuçları açıklandı Liseye Geçiş Sınavında 91 bin 687 öğrenci tercih yaptığı halde herhangi bir okula yerleşemedi, YKS sınavında sınava giren 2 milyon adayın 1 milyonu barajı geçemedi

LGS ve YKS’de başarısızlık yarıştı (ÖZEL HABER)
Yayınlanma:

Muhabir: Büşra Korkmaz

Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM), bu yıl yapılan Yükseköğretim Kurumları Sınavı'nın (YKS) sonuçlarına dair istatistikleri de yayınladı. Buna göre öğrenciler, AYT'de 40 sorunun yöneltildiği matematikte 3.9 ortalama yaptı. 24 soru sorulan Türk dili ve edebiyatında bu oran 4.7 olarak belirlendi. 2 milyon aday YKS'ye girdi, 1 milyon kişi barajı dahi geçemedi.  Öğrencilerin başarısızlığı ve yeni sistemle alakalı eğitimciler Aslı Çetin ve Onur Sağır bu konu hakkında görüş belirtti. 2 milyon adaydan 1 milyon kişinin barajı geçmemesini öğrencilerin başarısızlığına ve yeni sisteme bağlayan Bilim Eğitim Kurumları Rehberlik Öğretmeni Aslı Çetin ,“Son 4 yılın sıralamalarına bakıldığında öğrencilerin başarısında bir düşüş görülüyor. Çünkü gelecek nesilin iş kaygısı yok. Bu durum da daha az çalışan bir neslin ortaya çıkmasına neden oluyor. Üniversitelerin çoğalması ve her yerde değişik bölümlerin açılması da başarısızlığı tetikliyor” ifadelerini kullandı.

Sistemle alakalı konuşan Aslı Çetin şu ifadelere yer verdi: “Sınav sisteminde puan türleri ve soru tipleri de değişti. Adaylar sıralamada beklediğinden 30-40 bin geride bir başarı yakaladı. Öğrencilerin beklediği sıralamada sonuç almamasının bir nedeni de sayısal öğrencilerinin eşit ağırlık, eşit ağırlık öğrencilerinin ise sözelden soru cevaplayamamaları oldu. Bu sistemden sayısal öğrenciler avantaj sağladı. Eşit ağırlık ve sözelciler ise dezavantajlı duruma düştü” şeklinde konuştu. 

LGS’DE 91 BİN KİŞİ YERLEŞEMEDİ

MEB’den yapılan açıklamada, yerel yerleştirmenin puana göre yapılmadığı vurgulanarak, “Bu nedenle öğrencilerimizin okullara dağılımı başarı yönünden farklılıklar içeren bir yapıda oluşmuştur” denildi. Ayrıca ilk yerleştirmede tercih yapan öğrencilerin yüzde 91’inin LGS (Liseye Geçiş Sınavı) puanı ve adrese dayalı öğrenci alan okullara yerleştirildiği ve 91 bin 687 öğrencinin tercih yaptığı halde herhangi bir okula yerleşemediği belirtildi.

“TEOG REVİZE EDİLEBİLİRDİ”

2013’te başlayan TEOG sistemini eğitimci ve öğrencilerin sevdiğini belirten Türkçe Öğretmeni-Eğitimci Onur Sağır şu ifadelere yer verdi: “Önceki sistemde ilk TEOG Kasımda yapılıyordu. Aralık-Ocak gibi öğrenciler biraz rahatlıyordu. İkinci TEOG’da Nisan’daydı, Mayıs- Haziran’da öğrenci için bitiş noktasıydı. Bu TEOG revize edilebilirdi. Sistem bir anda değişti. Sistem değişikliğinde plan program olmadığını düşünüyorum. Zorlama bir sistem geldi. Öğrenciler motive olamadılar ve sınav soruları zor geldi. Nitelikli okullara 130 bin kontenjan ayrılmıştı. Nitelikli okullar için bir eleme sınavı olacaktı ve sınav gerçekleşti. Eleme sınavında matematik ve fen zorladı. Çünkü okullarda verilen eğitim bu sınav sistemiyle paralel bir eğitim değildi. Öğrencilerin zorlanması gayet normal çünkü sorular oldukça zordu. Anlama ve yorumlamayı gerektiriyordu. Öğrencilerimizde bu kazanım olmadığı için yetiştiremediler”

6 AĞUSTOS’TA EK YERLEŞTİRME YAPILACAK

MEB’in, sınav ardından 91 bin boş kalan öğrencilerin endişelenmemeleri için yaptığı açıklamayı dönemsel bir çözüm olarak değerlendiren Onur Sağır “Bakanlar, müsteşarlar herkes geçer ama önemli olan köklü bir eğitim sistemidir. Bizim hala oturmuş bir sistemimiz yok. Sistemin revize edilmesi, güncellenmesi lazım” dedi. Eğitimci Onur Sağır 6 Ağustos’ta yapılacak olan ek yerleştirmeyi hatırlatarak “Boşta kalan öğrencilerimiz ek tercihte umarım bir yerlere yerleşirler” şeklinde konuştu.

HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.