Konya yerli otomobil için cazip bir şehir

Konya Ticaret Odası Başkanı Selçuk Öztürk; yerli otomobil fabrikasına aday 5 ilden biri olan Konya’nın bu anlamda diğer illere göre birçok yönden avantajı olduğunu dile getirdi. Öztürk, Konya’nın bu görevi üstlenmesiyle Türkiye’nin sanayileşme anlamında geleceğinde önemli rol oynayacağını söyledi.

Konya yerli otomobil için cazip bir şehir

Konya Ticaret Odası Başkanı Selçuk Öztürk, yerli otomobilin Konya’da yapılması ilişkin önemli açıklamalarda bulundu. Başkan Öztürk, ekonomik rekabet anlamında yalnızca ülkelerin birbirleri ile yarışmadığı bir ortam olduğunu ve bu anlamda yeril otomobil fabrikasının hangi ilde yapılacağı konusu gündeme geldiğinden bu yana aynı durum iller içinde söz konusu olduğunun altını çizdi. Yerli otomobil fabrikasının fizik şartlar ve sanayi anlamında düşünüldüğünde Türkiye’de en uygun seçeneğin Konya olduğunu belirten Öztürk, ekonomik rekabet anlamında Konya’nın bölgeler arasındaki refah seviyesinin dengelenmesi açısından önemli bir rol oynayacağının altını çizdi. Yerli otomobil fabrikasının gündeme gelmesi ile birlikte iller arasındaki rekabetini önemine dikkat çeken KTO Başkanı Selçuk Öztürk; “Ülkeler rekabet ederken bir anlamda ekonomik açıdan şehirlerin rekabeti de önemli ölçüde büyüktür ve bu noktada Konya hem imalat hem de ihracat anlamında bakıldığında Türkiye genelinin üstünde sağlamış olduğu rakamlar ile otomobil fabrikası gibi geleceğe yönelik yatırımları fazlasıyla hak ediyor” diye konuştu.

YERLİ OTOMOBİL ÇALIŞMALARI İÇİN EN FAZLA HAZIRLIK YAPAN KONYA

“Türkiye şu anda yaklaşık 2 milyona yakın araç imal edildiği bilgisini veren Öztürk;“Bu değerlerin yerlilik oranı yüzde 55 civarında ve yüzde 45 civarında yurt dışında ithal edilen parçalar ile gerçekleşiyor. Zaten bakıldığı zaman dünya’nın hiçbir ülkesinde tamamen yüzde 100 yerli otomobil diye bir şey yok. Konya Ticaret Odası Başkanı olarak birinci önceliğimiz kendi markamızı yaratmak ve Türkiye’de ki iller içersinde bu anlamda yerli otomobil çalışmaları kapsamında en fazla hazırlık yapan Konya’dır. 2 yıl önce yerli otomobil için başlayan fizibilite çalışmaları ile birlikte daha sonra dünya’daki büyük bir yabancı fizibilite şirketiyle anlaşarak ikinci bir fizibilite çalışmamızı da gerçekleştirdik. Konya’nın otomobil fabrikası adına bir çok avantajı olduğunu söyleyebiliriz. Gelişmiş personeli, Üniversiteleri ve oto yedek parça malzemeleri bakımından Konya’nın Türkiye’de önemli bir yerinin olması yerli otomobil için Konya cazip bir şehir olarak görünüyor” dedi.  

RAKİP İLLER ARASINDA KONYA BİR ÇOK YÖNDEN AVANTAJLI

Bu faktörler değerlendirildiğinde bizim rakiplerimiz arasında yer alan Sakarya, Bursa ve İzmir gibi iller arasında Konya’nın bu anlamda sağladığı avantajlar ile dikkat çektiğini belirten KTO Başkanı Selçuk Öztürk; “Diğer rakiplerimiz olan ille arasındaki avantajlarımız içersinden en büyük faktör Konya’da Türkiye geneline bakıldığında deprem riskinin az olmasıdır. Bunun acı örneğini ne yazık ki Körfez bölgesinde yaşadık ve maalesef bu yıkımın ardından o bölgede bulunan otomobil fabrikaları yaklaşık 3-4 ay üretime ara verdi. Konya’nın diğer illerden ayrılan bir avantajı da tarım dışı sanayiye ayrılan arazilerin geniş olması nedeniyle geleceğe yönelik çok önemli bir veri olarak kayda değer bir gelişme. Bizlere rakip olan illere baktığımızda zaman bu arazilerin Konya kadar verimli şekilde kullanılacak alanı yok. Bu çerçevede bakıldığı zaman diğer illerin tarım veya ormanlık arazilerini sanayi için kullanılabilecek bir alana çevirmesi çözüm noktası olarak yer alıyor ancak buda doğru bir çözüm odaklı düşünce değil.  Üçüncü önemli avantajımız ise Türkiye’de otomotiv arazisinin Marmara Bölgesine sıkışması sonucu, eğer otomotiv fabrikası Konya’ya yapılırsa ülkenin gelişimi açısından önemli bir hamle ile sıkışıp kalan Marmara sanayisi Anadolu’ya doğru genişleyecek ve bu durum ülkenin geleceğine önemli katkı sağlayacaktır” şeklinde belirtti.

 

 

ORTA ANADOLU’YU ATLAYARAK BATI İLE GÜNEY BÖLGESİNİ DENGELEYEMEZSİNİZ

Türkiye’nin en önemli problemlerinden birinin bölgeler arası gelir dağılımı olduğunu ifade edene Başkan Öztürk; “Çözüm noktası anlamında Marmara bölgesindeki refah seviyesi ile Güneydoğu Anadolu bölgesinde yapılan çalışmalar ile birlikte sağlanacak dengeyi kurabilecek en önemli hamle Orta Anadolu’yu kesinlikle kalkındırmalı. Orta Anadolu’yu atlayarak Batı ile Güney bölgesini dengeleyemezsiniz. Eğer bir otomobil fabrikası Konya’ya yapılırsa gerçekten bu denge sağlanmış olacak ve bölgeler arasındaki refah seviyesi de önemli ölçüde dengelenecektir. Bununda avantajı, 10 -15 yıl içerisinde olumlu sonuçlar ile birlikte ortaya çıkacaktır. Ülkeler rekabet ederken bir anlamda ekonomik açıdan şehirlerin rekabeti de önemli ölçüde büyüktür ve bu noktada Konya hem imalat hem de ihracat anlamında bakıldığında Türkiye genelinin üstünde sağlamış olduğu rakamlar ile otomobil fabrikası gibi geleceğe yönelik yatırımları fazlasıyla hak ediyor” diye konuştu. ( Berat Bayındır)

HABERE YORUM KAT

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.