Sosyal medyada kirlilik
Gelişen teknoloji ve akıllı telefonların çoğalması ile birlikte bir çok farklı amaçlarla sosyal medyada çok zaman geçirmeye başladık. Artık günümüzde sosyal medyada yoksanız çağdaşlık iddiasında bulunamazsınız gibi bir algı oluşmaya başladı.
Artık yaptığımız her şeyi, gittiğimiz her yeri ve açıklamak istediğimiz fikirlerimizi sosyal medya aracılığı ile duyurmaya başladık. Sosyal medya ile akrabalarımız, dostlarımız ve arkadaşlarımız ile iletişim sağlıyor, onlardan da haber alıyoruz.
Yaklaşan yerel seçimler öncesinde de sosyal medyanın araçları olan facebook, twitter ve instagramda da yerel seçimlerdeki aday adayları hakkında çeşitli konular yer almaktadır. Aday adayları kendilerini tanıtmak, fikirlerini açıklamak için bu sosyal medya araçlarını kullanmaktadır.
Özellikle yerel seçime üç ay kadar bir zaman kalması nedeniyle sosyal medyada yazışmalar günden güne artmaktadır. Belediye başkan aday adayları, belediye meclis üyesi aday adayları, il genel meclis aday adayları ve muhtar adayları da sosyal medyada seçmenlerine çeşitli mesajlar vermektedir.
Kendi aday adayını empoze etmek isteyen kişiler ile karşı geldiği aday adayını eleştirenlerin mesaj trafiği ise hayretle ve ibretle görülmektedir. Gerçek ismi ile düşüncelerini yazmaya aciz kişiler, takma adla dillerinde ne varsa ortaya dökmektedir.
Hatta işi daha da ileri götürerek aday adayları arasında anket düzenlemeye kalkanlar bile bulunmaktadır. Her şey sadece kamu oyuna algı uygulamasıdır. Kendi aday adayını birinci sırada gösteren bu anketler vatandaşlar tarafından artık fazla dikkate alınmamaktadır.
Yerel seçimler öncesinde sosyal medyaya olan güven taban yapmıştır. Kendi ismi ile cesaretle fikirlerini savunamayan korkaklar takma ad arkasına sığınarak her şeyi söylemektedir. Vatandaşta artık bunlara inanmıyor ve söyledikleri dikkate alınmıyor.
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.