Ahmet Ünver

Ahmet Ünver

Uzaktan Eğitim ve İletişim Operatörleri!.

Uzaktan Eğitim ve İletişim Operatörleri!.

Uzaktan Eğitim ve İletişim Operatörleri!.

Türkiye Cumhuriyeti Devle­ti, Milli Eğitim Bakanlığı ve YÖK'e bağlı Üniversitele­rin açılacağı şu günlerde, Uzaktan veya Online Eğitimin ak­samadan yürütülebilmesi için tüm İLETİŞİM OPERATÖRLERİNDEN, bilhassa Mobil iletişim ve internet sağlayıcı firmalardan, özellikleÖĞRENCİ ve ÖĞRETMENLER için İNTERNET ve İnternet EK paket­lerinde iyileştirme sağlanması yönünde bir girişimde bulunmalı­dır!. Aksi halde, kıt kanaat ge­çinmekte olan aileler, AYLIK tüm gelirlerinin tamamını İNTERNET veya İnternet EK Paketleri için Mobil İLETİŞİM OPERATÖRLERİ­NE YATIRMAK zorunda kalacak­tır!. İletişim operatörlerinde insaf denen kavram kalmamış, süreç tamamen ticarete ve şirketlerin karlılığını da artırmaya dökül­müştür!.

Mobil İLETİŞİM OPERATÖRLERİ; ONLİNE veya uzaktan EĞİTİME yönelik EĞİTİMCİ ve ÖĞRENCİLER için yetersiz kalan İNTERNET ve EK İnternet paketlerinden ÇOK KAZANMA derdinde mi olmalıdır?! Gün kazanç değil, devlet ve millet olarak sorunları birlikte PAYLAŞMA dönemidir!. Bu günler geçer! Fakat yaşattıklarınızı kimse unutmaz!. Peki, böyle bir kazanç şekli ahlaki ve etik midir?!.

Vatandaşlarımızda, ONLİNE veya Uzaktan EĞİTİMİN aksamadan yürütülebilmesi için internet paketlerinde Mobil İletişim Operatörlerinin FIRSATI GANİMETE çevirme derdinde olduğu şeklinde bir kanaat oluşmaktadır! Ganimeti fırsata çevireceğiz derken, markalar ölmesin!. Markalar, müşteri ve po­tansiyel müşteride ki iç görüyü oku­yamadıkları için yok olup gitmiştir!. Marka itibarı zaviyesinden de çok etkili bir iletişim, ticaret ve kazanç şekli, olmadığını düşünüyorum!.

Normal şartlar altında, büyükşehir ve büyük ilçelerde, iletişim ope­ratörlerinin paket tarifeleri veya internet paketleri yeterli ve ücretlendirmesi de çok uygun olabilir?! 

Peki, bu ülkede vatandaşlarımızın büyük bir ekseriyeti küçük ilçe ve mahallelerde yaşamaktadır! Ya da, bu bölgelerdeki öğrenci ve öğretmenleri yok mu sayacağız?! Veya, bu bölgelerde ki öğrenci ve öğretmenler neler yapmalıdır?!

Sabit İnternet alt yapısının olmadığı bölgelerde uzaktan eğitim hizmetini nasıl alabileceksiniz?! Tabii ki, böyle bir durumda devreye mobil iletişim operatörleri girmektedir! Yirmi dört ay taahhüt vermeden sorununu­ zu da çözemiyorsunuz! Taahhüt vermeden uygun bir şekilde aylık tarifeler devreye alınabilir! Veya ek internet paketleri daha uygun hale getirilebilir!

Türkiye Cumhuriyeti Devleti, Milli Eğitim Bakanlığına bağlı, zorunlu örgün eğitim kapsamında, 54 bin 715 okul bulunmaktadır! Özel okul sayıları da 13 bin 870'dır!. Devlet okullarında 15 milyon 189 bin 878 öğrenci bulunmaktadır!. Özel okullarda ki sayı ise 1 milyon 468 bin 198'dir!. Devlet okullarındaki öğretmen sayısı 942 bin 935 ve 101 bin 730'u da sözleşmeli öğ­retmendir!. Özel okullarda 174 bin 750 öğretmen görev yapmaktadır!

Zorunlu örgün eğitimde devlet okul­larına kayıtlı öğrencilerden 3 milyon 17 bin 718 öğrencinin evinde inter­net yoktur!. Ayrıca devlet okullarına giden öğrencilerden 754 bin 429 öğrencinin evinde televizyon yok ve uzaktan eğitim yapmaya çalışıyoruz! Peki, Evinde Televizyon ve inter­neti olmayan öğrenci nasıl uzaktan eğitim alacaktır?!. Türkiye Cumhu­riyeti Devleti Milli Eğitim Bakanlığı internet hizmet sağlayıcı kurumlarla görüşmek sureti ile, zorunlu örgün eğitim kapsamında devlet okullarına kayıtlı özellikle de 3 milyon 17 bin 718 öğrencinin internet erişimini sağlanmalıdır!

Türkiye Cumhuriyeti Devleti; Onli- ne veya Uzaktan eğitim sürecinde öğrenci ve eğitimcilerin tamamına sınırsız ve uzun süreli internet erişimini, ya ücretsiz ya da indi­rimli bir şekilde sağlanması için özellikle mobil iletişim operatörleri nezdinde girişimde bulunulmalı­dır! İletişim Operatörlerinin de bu şartlar altında sorumluluklarının olduğunu da asla unutmamalıdır!.

Pandemi sürecinde, ekonominin çarkları yüzde yüz olarak dönme­se de, devletin destekleri ile ayak­ta kalmaya çalışan alt - orta kesim ve küçük esnafın şartlarını dikka­te aldığımızda, öğrenciler etkili ve verimli bir eğitim - öğretim süreci geçirmesini nasıl bekleyebiliriz?!

Bu süreçte, Mobil İletişim Opera­törleri; Vodafone, Turkcell ve Türk Telekom, elini taşın altına koymalı ve özellikle de sabit internet sağ­layıcıların alt yapısının olmadığı bölgelerde ki, mağdur öğrenci ve öğretmenlere yönelik, daha uygun internet paketleri veya internet EK paketlerini devreye almalıdır,

diyorum!. İnsan, Marka ve Ku­rumlar; yaşadıkları ile değil ancak yaşattıkları ile anılır! Peki, Marka olarak, otuz milyona yaklaşan öğrenci ve aileler zaviyesinde, Nasıl Anılmak istiyorsunuz?! Karar İletişim operatörü firmaların!.

Önceki ve Sonraki Yazılar
YAZIYA YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Ahmet Ünver Arşivi