Eğitim ve öğretimde öğretmenin sorun yok mu? Var elbette.Kimse öğretmende sorunun olmadığını söylemiyor. Öğretmen kendisinigeliştirmiyor, yenilikleri takip etmiyor, okumuyor.
Çoğu etüt merkezlerinde gayri resmi ders vererek veyamerdiven altı diyebileceğimiz şekilde özel ders verme yoluna gidiyor. Bugününöğretmenleri ‘Tam Gün yasası’ çıkmadan önceki doktorların durumunu andırıyor.Dün doktorlar özel muayenehanesinde parayla hasta muayene ederek hastaneleriişlev görmez noktaya getirmişti. Bugünün bir kısım öğretmenleri de okul dışındaparayla ders verme yoluna giderek okulların içini boşalttıklarının farkındadeğiller. Bu şekilde özel çalışan öğretmen suçlu olmaya suçlu. Pekiyi bunlaramüşteri olanların hiç mi suçu yok? Okullar ‘Tam Gün Eğitim’e geçirildi deöğretmen bu duruma karşı mı çıktı? Getirin tam gün eğitimi…bakın öğretmendennasıl verim alırsınız. Niyetiniz performans sistemine geçmek ise bunun yoluöğrenci ve velinin öğretmene not vermesi değil, öğretmenin öğrencinin hazırbulunuşluk durumunu nereden alıp nereye getirdiğinin ölçülmesidir esasperformans. Bakanlık, “Kalan bir öğrencinin devlete şu kadar maliyeti var” diyehesap yapmasından ziyade getirsin yeniden eleme sistemini, bakın beğenmediğimizokullarda ve öğretmenlerde kalite nasıl gelir.
Siz, etkinlik etkinlik, proje proje diye gece gündüz rüyagören milli eğimleri niçin sorun olarak görmüyorsunuz? Okula okumak içingelmeyen öğrenciyi niçin sorun olarak görmüyorsunuz? Hiç araştırdınız mı okulagelen öğrencilerin kaçta kaçı kahvaltı yaparak geliyor, ödevini yaparakgeliyor? Öğrenciler bugün savaşa gitmek istemeyen Yeniçeri Ocağı gibidir. Nekadar öğretmene ders işletmezse kar sayıyor. Ders işlemek isteyen öğretmene“Hocam ders mi işleyeceksiniz?” diyerek okulların son bir ayını film izleyerekgeçirdiğini kaç kişi biliyor.
Öğretmeni masaya yatıralım, aynı zamanda diğer paydaşlarıda hesaba çekelim. Eğitim ve öğretimin bu hale gelmesinde akşamdan sabahamevzuat değiştiren Bakanlığın hiç mi suçu yok? Daha doğru dürüst öğretmenalım şartlarını belirleyememiş Bakanlık bu sorumlulukta kendisini nereyekoyuyor? Okulun altını üstüne getiren çocuklar için onlara kol kanat gerenaşırı korumacılıktan başka hiçbir şey yapmayan veli ve milli eğitimyetkililerinin hiç mi suçu yok? MilliEğitim, sorunu gerçekten görmek istiyorsa kendi yaptığı TEOG sınavlarındakiölçme ve değerlendirme ile ÖSYM’nin yaptığı merkezi sınavlardakiuçurumu niçin masaya yatırmaz?
Öğretmenin yeterliliğini belirlemek için sınav yapılsın.Ama bu sınav ‘Öğretmen Strateji Belgesinde’ belirtildiği gibi sürekli olsun,hiç kaldırılmasın. Aynı sınav kamuda çalışan diğer kamu görevlilerine deyapılsın. Kamuda görev yapan üst düzey yöneticilere emri altında çalışanlarpuan versin. Onların yeterliliğini görme gibi bir hakkımız niçin olmasın. Sankidiğer kurumlar dört dörtlük görevini yaptılar, bu ülkeye katma değer ürettilerde sadece öğretmen mi kaldı üretmeyen?
Öğretmenler objektif, ölçülebilir her türlü sınava varlar.Siz de var mısınız Bakanlığın kural koyucuları ve kamuda çalışan diğerkimseleri? Hep beraber var mıyız performans ölçen sınavlara? Bizim kağıt vekalemimiz hazır… Ya sizin ki? Ya da boş verin sınavı, çocuklarınızın başındabir ay ders vermeye, onlara ders anlatmaya ne dersiniz? Öğretmenler tahtayıdevretmeye hazırlar, haberiniz olsun. Eğer amacınız üzüm yemekse aklın yolubirdir, mutlaka bir orta yol bulunur. Ama önce eğitim ve öğretimin teksorumlusu öğretmendir sendromundan kurtulmanız gerekiyor. Yok, hiç öz eleştiriyapmadan yine öğretmenlere vurmaya devam edecekseniz bu vuruşlarla, kaçakgüreşle öğretmenler yola getirilemez. Çünkü sürekli eleştirilen ve topun ağzınakonan kişilerden asla eğitim ve öğretime fayda gelmez.
Siz en iyisi ne yapın biliyor musunuz? Bugününöğretmenlerinden toptan kurtulmaya çalışın. Aslında bunun yolunu iyibiliyorsunuz. Daha önce yapmadığınız bir şey mi bu. Hani siz 2014 yılında daokullarda sorun olarak müdür ve müdür yardımcılarını görmüştünüz. Bundan nasılkurtuldunuz? Bir gecede bir kanun çıkararak dört yılını dolduran tümidarecileri asli görevi değil diye öğretmenliğe döndürmüştünüz. Öğretmenleri deaynı şekilde değerlendirebilirsiniz. Hiç kimse doğuştan getirmediği bir haktandolayı hak iddia edemez diyerek mevcut öğretmenlerin görevine son verirsiniz, görevineson verdiğiniz kişilere de öncekilerden ayırt etmek için 'Eğitim azmanı'dersiniz. Okullara sıfırdan her meslekten öğretmen seçimi yapabilirsiniz.Nasılsa dışarıda bugünkü öğretmenlerin alternatifi olan yüz binlerce öğretmenadayı var. Zaten bir kaç yıldır öğretmen seçim yöntemini de biliyorsunuz.Alırsınız karşınıza, onları tek tek mülakattan geçirirsiniz. Bence hiçuğraşmayın bugünkü kaşarlanmış öğretmenlerle. Onlar kırk yıldır kani idiler,bundan sonra da onlardan bir yani olmaz. Bakın bizde çözüm yolu her zaman içinvardır. Bu kıyağımı da hiç unutmayın. 13/06/2017