Sınav

Nihal Şahsenem Akköse

Sınavların bilgiyi ölçmek veya başarı kriteri olarak görülmesine katılmıyorum. 12 yıllık eğitimi 120 soru ile sınırlayarak ve belli başlı konuları kaleme alarak nasıl bilgiyi ölçebiliriz. Aynı konuyu üniversite de yapılan sınavlar içinde düşünüyorum. Bir dönem 17 hafta bir çok konu işleniyor ve yalnızca 5 klasik soru ile sınırlandırma yapılıyor. 17 hafta işlenmiş konuları 5 soru ile sınırlamak nasıl mümkün olabilir.

Sınavlar bir başarı ölçütü bu yüzden olamaz. Başarı ölçütü olarak değerlendirebilmek için, anlatılan her şeyin sorulması gerekir. Belli başlı konular ile bir sınırlama yapıp yalnızca o alanda yüksek başarı kazananların başarıları ne kadar gerçektir.

Matematikte, fizikte başarılı olanların daha ayrıcalıklı olduğu bir ortamda sosyal bilimlerin hiç mi kıymeti yoktur.