Ülkemizde televizyon yayıncılığı artarken, televizyonun etkileri de artmaya devam ediyor. Özellikle küçük yaştaki çocukların televizyon alışkanlığı neredeyse bağımlılık haline dönüşmektedir.
Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığınca yapılan bir araştırmaya göre 3 ve 5 yaş grubu çocukların haftada 19-20 saat televizyon izledikleri tespit edilmiştir. Yine Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığı’nca 12 bin aile üzerinde yapılan Türkiye’de Aile Yapısı Araştırması’nda ise aile üyelerinin birlikte yaptıkları faaliyetlere bakıldığında birinci sırada 59.4 ile televizyon olarak tespit edilmiştir. Araştırmaya katılanlardan televizyon izlediğini bildirenlerin oranı yüzde 91.9 olarak çıkmıştır.
Nerdeyse sabah kalktığımızdan akşam yattığımız zamana kadar açık olan televizyonun yaşantımızdaki etkisi tartışılmaz. Bugünlerde reklamlarda sıkca görmeye başladığımız çocuklu reklam filmleri de başlı başına bir sıkıntı. Reklamlarda kullanılan dil ve söylemler çocukları etkilemektedir.
Aslında reklam hazırlayan ajanslarda bir çocuk psikoloğunun bulunması gereklidir diye düşünüyorum. Çünkü gelişmiş ülkelerde bulunmaktadır. Reklamlardaki ürünleri görüp imrenmeyen, aile büyüklerinden bunları almasını istemeyen çocuk yoktur.
Bir de reklamlardaki yiyecek reklamlarının çocuklar üzerinde yadsınamaz bir baskısı vardır. Çocuklar fastfood cinsi yiyecekler ve pizza için ailelerine baskı yapmaktadır. Bunların obezite sorunu yarattığı bilimsel olarak kanıtlanmıştır.
Televizyonların yayınlayacağı reklamlarda ve programlarda biraz daha dikkat etmesi gerekir diyorum. Aile yapısı, milli ve manevi kültürümüz için bu gereklidir.
sıkça duyduğu markayı alışverişte tercih ederek ailelerini yönlendirebilmektedir.