Sosyal medya ve partiler

Mustafa Ekmekcioğlu

Artık seçimlerde dededen kalma yöntemlerle seçmene ulaşmak yarine ya yüz yüze iletişim ya da sosyal medya ile partiler kendilerini ve programlarını tanıtmaya çalışıyorlar. Facebook, twitter ve internet üzerinden reklamlarla seçmene en çabuk ve kolay ulaşan parti veya partiler bunun faydasını da görüyorlar.

Özellikle 7 Haziran seçimi öncesi sosyal medya kullanımında yoğun bir mesai harcayan partiler, şimdi de 1 Kasım seçimi için aynı yoğunluğu yakalamaya çalışıyorlar. Özellikle Ak Parti  bu konuda bir adım önde bulunuyor.

Ak Parti sosyal medyaya çok önemli yatırımlar yapmaya başladı. Her ne kadar merkeziyetçi bir şekilde yapılsa da profesyonelce bu işi başarıyorlar diyebiliriz. Hemen her gün facebook ve twitter’da mesajlar görmek mümkün.

Ak Partili milletvekili adayları da sosyal medyayı iyi kullananlar arasında. Milletvekili adayları hemen her gün yeni mesajlar atarak vatandaşı bilgilendirmeye, çalışmalarında şeffaflığa büyük özen gösteriyorlar.

Sosyal medyanın seçmenler üzerinde yüzde yüz bir etkisi var diyemeyiz. Ancak seçmen atılan twetler ve facebook ta paylaşılanları mutlaka ilgi ile izliyor. Buna çeşitli yorumlar yapıyor. Böylece sosyal medya da amacına ulaşmış oluyor.

Özellikle seçim sloganını sosyal medya da duyurmaya çalışan Ak Parti, bunda da başarı sağlıyor. İlkokul çağındaki çocukların bile dillerine düşüyor seçim sloganları. “Durmak yok yola devam” ve “Herkes konuşur Ak parti yapar” bunun en güzel örneğidir.

Her ne kadar sosyal medya entelektüel kesimin diye bilinse de, artık öğrencilere varıncaya kadar hemen her kesim akıllı telefonlarla sosyal medyayı takip ediyor. 1 Kasım seçimlerinde de sosyal medyayı en iyi kullanan ve gazeteler aracılığıyla yerel halka ulaşan partiler  bir adım öne geçecek diye düşünüyorum.

İlk yorum yazan siz olun
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.