Konya’nın en yoğun ve kalabalık acil servisine sahip olan Meram Eğitim ve Araştırma Hastanesinin acil servisine geçtiğimiz akşam yolum düştü. Annemi rahatsızlığı nedeniyle bu hastaneye götürmek zorunda kaldım.
Meram Eğitim ve Araştırma Hastanesinin acil servisinde çok kalabalık dikkatimi çekti. Gerçekten burası can siperane bir çalışma içerisinde. Acil servisinin caddeden içeri girişi dar olmasına rağmen burada bulunan güvenlik görevlilerinin uyarıları ile trafik çok rahat ediyor.
Ancak acil servisin içerisine girdiğinizde yoğun bir kalabalıkla karşılaşıyorsunuz. Acil serviste sedye ile gelmediyseniz numara almak zorundasınız. Triaj denilen ön muayene odalarının kapılarında yoğun bir kalabalık dikkat çekiyor. Ancak bu kadar kalabalığa rağmen doktorların yüzleri hiç asık değil ve hasta ile nasıl iletişim kuracaklarını çok iyi biliyorlar.
Aynı şekilde laboratuarlarda, gözlem odalarında çalışan sağlık elemanları da hastalarla çok iyi iletişim içerisindeler. Hastaların psikolojisini dikkate alan bu çalışanlar, onlara nasıl hitap edileceğini çok iyi bir şekilde ortaya koyuyorlar. Belki de bu konuda eğitim verilmiştir, orasını bilemem.
Acil servis olmasına rağmen kapının önünden içerideki odalara kadar temizlik dikkatinizi çekiyor. Temizlik görevlileri ellerinde temizlik malzemeleri ile ortada dolaşıyorlar. Gecede bazen bine yakın kişinin geldiğini öğrendiğim acil servisteki düzen beni gerçekten çok mutlu etti.
Hatta bayan gözlem odasında hastama serum takan hemşireye nasıl bu kadar güleç ve kibar olabiliyorsunuz diye sormaktan da geri kalmadım. Arkadaşımın verdiği cevap çok hoşuma gitti. “Mesleğimi ve insanları seviyorum”
Meram Eğitim ve Araştırma Hastanesi acil servisinin bu kadar yoğun ve bu kadar başarılı olması beni çok mutlu etti. Hastanenin bu kadar düzenli olmasında emeği geçen Hastane Müdürü Fatih Özyılmaz kardeşime ve Hastane Yöneticisi Profesör Doktor Mehmet Koç hocama ve özellikle de acil serviste çalışan doktor, hemşire, sağlık çalışanları ve görevlilerine çok teşekkür ederim.