Yapılan bir araştırmaya göre bir çocuk 18 yaşına gelinceye kadar yaklaşık bir milyon televizyon reklamını seyrediyor. Evet yanlış duymadınız tam bir milyon reklam. Yani bu da şu demektir ki 18 yaşına gelen bir gencin yaklaşık ömrünün 3 yılı televizyon başında ve reklam seyrederek geçmektedir.
Yine aynı araştırmaya göre çizgi film, reklam falan derken bir çocuk haftada 25 saat televizyon seyrediyor. Haftanın bir günü televizyon başında geçiyor anlayacağınız. Anne ve babalar çocuklarının haftanın bir gününü televizyon başında geçirmesine nasıl müsaade eder anlayamıyorum.
Çocukların televizyon merakını bilen bazı büyük firmalar televizyon reklamlarına ağırlık vermektedir. Özellikle cips, kolalı içecek ve fast food firmaları çocukların bu alışkanlıklarından büyük bir kazanç elde etmektedir.
Beslenme odaklı bu reklamlar çocukların iç güdüsünü harekete geçirmekte çocukların isteklerini kamçılamaktadır. Özellikle reklamlar ve beslenme üzerine odaklandığımızda televizyon yemek kültürümüzü, beslenme alışkanlıklarımızı temelden sarsmaktadır.
Çocuğunun reklamları seyredipte “baba bana bundan al” dediğine hepimiz şahit olmuşuzdur. Albenileri ve renkli dünyaları ile çocuklara hitap eden bu reklamlar sonucunda sağlıksız nesiller yetişmektedir.
Televizyonlara en çok neden cips reklamları, fast food reklamlar, dondurulmuş gıda reklamları ve gazlı içecek reklamları yapılır hiç düşündünüz mü? Çocuklarımızı imrendirmek bunların tüketimini sağlamak için. Bundan da büyük kazanç sağladıkları ve amaçlarına ulaştıkları da ortada.