Bir siyasi parti lideri ve siyasi kadronun birincil hedefi, kamuoyunda gündem olmak ve gündem oluşturmak, kamuoyunun sorunlarını gündeme taşımak ve iktidarın yok saydığı ya da ilgilenmediği, kamuoyunun sorunlarını kamuoyunda tartışmaya açmak ve çözüm önerileri sunmaktır!
Siyasi partiler, siyasi düşüncelerine göre, ülke ve toplumun sorunlarına yönelik hedefleri, çözüm önerileri ve programları vardır! Siyasi program çerçevesinde, siyaset iktidar olmak için yapılır! Siyasetçilerin hedefi de iktidar olarak yönetim kadrosunda yer alabilmektir!
Bir siyasi parti ve lideri, gündem belirleme kavramı çerçevesinde, medya veya kamuoyunun önem ya da öncelik verdiği konuları, kamunun zihninde önemli ya da öncelikli konular haline getirilmesini sağlamaktır! Kamuoyunun zihninde yer alamayan bir siyasi parti ve lideri, zamanla silinecektir! Eskilerin ifadesi ile gözden ırak olan elbette ki gönüllerden de uzak olacaktır! Gözlerden ve gönüllerden uzak olma hikâyesi de, Kadim bir akıl tarafından yürütülmekte olduğunu hatırlatmadan geçemeyeceğim! Başka bir şekilde kitleleri konsolide edemezsiniz!
Medya ve siyaset birbirinden ayrı düşünülemeyen kavramlardır! Medya siyaset ilişkisinde, medyanın etkinliği söz konusu olabileceği gibi siyaset kurumunun da etkin olduğunu unutmamak gerekir!
İktidar olmak isteyen bir siyasi parti, halkın güvenini kazanmak ve halkı kendi hedefleri, programları, çözüm önerileri ve gerçekleri doğrultusunda bilgilendirme yapabilmesi gerekir!
İnsanlar günlük hayatta siyasi tartışmaları ve politik gündemi medyadan takip etmektedir! Yapılan araştırmalar, seçmen, siyasal bilgiye ulaşmak için genellikle medyayı başka bir deyişle kitle iletişim araçlarını takip etmektedir!
Gündem Belirleme Teorisi, medya ve siyaset kurumu arasındaki ilişkiyi, bu kurumların gündemindeki konular çerçevesinde değerlendirerek, her iki kurumun birbirlerine olan etkisini belirlemeye çalışmaktadır! Bu model, medyanın haberleri sunuş yoluyla, halkın düşündüğü ve konuştuğu konuları belirlediği düşüncesine dayanır!
Gündem, kamuoyu, oluşturma, bireylere nasıl düşüneceklerini değil, ne hakkında düşüneceklerini belirtmektedir! Bu süreçte, bireyin kültürel ve ekonomik özellikleri; yaşı, cinsiyeti, gelir durumu, eğitim seviyesi, siyasal, toplumsal ve ekonomik olaylara duyarlılık düzeyi, okuma ve izleme alışkanlıkları gibi değişkenler, gündem oluşturma sürecini olumlu veya olumsuz yönde etkilemektedir!
Gündem belirleme kavramı ile medyanın insanlar üzerindeki etkisini açıklar ve ilk aşama farkında olma ya da farkına varma aşamasıdır! İkinci aşama, bilgi edinme aşamasıyken, üçüncü aşama tutum geliştirme aşamasıdır! Dördüncü aşama ise iletişimi en çok ilgilendiren davranış değişikliği aşamasıdır! Konu siyaset olunca, buradaki değişiklik, tabii ki yıllardır desteklenen bir siyasi partiden başka bir partiye kitlelerin konsolide edilmesidir!
Konsolide işlemi bazen siyasi partilerin arkalarına almış olduğu bir rüzgâr veya başkaca sosyal ve ekonomik konjonktür, iç ve dış değişkenler üzerine bina edilebilir! 15 Temmuz hain işgal kalkışması ve özellikle de Yenikapı mitinginden itibaren, Türk Devleti ebed müddet devam ülküsü çerçevesinde, içeride siyasi birliğin tesis edildiğini, Kadim Türk Aklı nezaretinde, Tarihi Türk Devlet kodlarına dönülmekte olduğunu ve Türk Üçgeninin yeniden hayat bulduğunu yazılarımızda ifade etmiştik!
Artık bu topraklarda bir daha iktidar değişiklikleri dışarıdan etkiler ile olamayacaktır! Siyasetin kendi mecrasındaki iç dinamikler ve Türk Devlet Aklı kontrolünde olacaktır! Beklenmekte olan siyasi değişim de, Kurucu İrade ve Kuvay-i Milliye ruhu temsilcisi siyasi parti üyeleri üzerinden olacaktır! Yani Yeni Kapı ruhunun gereği yapılacaktır! Dünyanın ve Türkiye’nin bulunduğu şartlar, Tarihi Türk Devlet Kodları, Türk Üçgeni, Kurucu İrade ve Kuvay-i Milliye ruhu temsilcilerini işaret etmektedir!