Meta, küresel çapta herhangi bir yerde siyasi kampanyaları desteklemek amacıyla kullanılamayacak ve belirli hizmetleri ve sorunları hedefleyen reklamlara erişimi engelleyen üretken yapay zeka (AI) reklam araçlarını duyurdu.
Sosyal medya devi, bu ayın başlarında Reklam Yöneticisi aracındaki üretken yapay zeka özelliklerini kullanarak siyaset, seçimler, konut, istihdam, kredi veya sosyal konularla ilgili reklamlar oluşturmayı yasakladı. Sağlık, ilaç ve finansal hizmetlere yönelik reklamlar da üretken yapay zeka özelliklerine erişime kapalıdır. Meta'nın Asya-Pasifik başkan yardımcısı Dan Neary, bu politikanın küresel ölçekte geçerli olacağını, Meta'nın üretken AI reklam oluşturma araçlarını test etmeye devam etmesi nedeniyle doğruladı.