Açılış konuşmasını yapan Tekkalan, proje çalışmalarının eğitimdeki önemine vurgu yaparak, Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli çerçevesinde öğrencilerin alan becerilerinin geliştirilmesine yönelik çalışmaların önemine değindi. “Müfredata, kanıta dayalı sorgulama, girişimcilik ve mantıksal muhakeme gibi kavramsal becerilere yönelik içerikler eklenmiştir,” dedi.
Necmettin Erbakan Üniversitesi'nden Doç. Dr. Ahmet Kurnaz ise, öğrencilerin bilimsel çalışmalara yönlendirilmesi amacıyla düzenlenen TÜBİTAK 2204 Araştırma Projeleri Yarışmaları hakkında bilgi verdi.
Gün boyunca öğretmenlere, bilimsel araştırma süreçlerinde problem durumu oluşturma, proje konusu bulma ve literatür tarama yöntemleri gibi konularda eğitim verildi.