Konya Ticaret Odası (KTO) Karatay Üniversitesi çağrı merkezi personeli 32 yaşındaki görme engelli Mehmet İpek, yalnızca hafızasıyla üniversitenin telefon trafiğini yönetiyor.
Doğuştan görme engelli olan İpek, 9 yıl önce çağrı merkezi görevlisi olarak başladığı işinde, kısa süre içinde telefon rehberine ihtiyaç duymadan binlerce numarayı ezberleyerek büyük bir başarıya imza attı.
İpek, üniversiteye ilk başladığında telefon numaralarını Braille alfabesiyle not alarak ve yardımcı programlarla yönlendirme yaparak işini sürdürdü. Ancak zamanla, gerek üniversitenin dahili numaraları, gerekse çevresindeki kişi ve kurumların numaralarını hafızasına kazandırarak, hiçbir dış kaynağa ihtiyaç duymadan görevini yerine getirmeye başladı.
"HAFIZAM REHBER GİBİDİR"
Mehmet İpek, telefon rehberine hiç ihtiyaç duymadan 9 yıl boyunca üniversitenin telefon trafiğini yönettiğini belirterek, "Üniversitenin dahili numaralarını, çevremdeki akrabalarımın ve esnafın numaralarını hafızamda tutabiliyorum. Zaten hafızam rehber gibi. Bine yakın numara biliyorum ve her geçen gün yenileri ekleniyor" dedi.
İpek, işini severek yaptığını ve zamanla birçok numarayı ezberlediğini anlattı. "Aktardığım numaralar kendiliğinden hafızama yerleşiyordu. Birisi istediği zaman, şaşırarak 'Ben bu numarayı biliyorum' diyerek ezberden aktarmaya başladım" diye konuşan İpek, üniversitenin telefon trafiğini yönetmenin yanı sıra, iş arkadaşlarıyla uyum içinde çalışarak yoğun tempoda bile verimli bir şekilde görevini yerine getirmeyi sürdürüyor.
"ZİHİNSEL ENGELLERİ AŞMAK ÖNEMLİ"
Görme engelli olmanın hayatını zorlaştırmadığını, aksine azim ve pozitif bir bakış açısıyla tüm engelleri aşabileceğini vurgulayan İpek, "Görme engelliyim, ama zihinlerdeki engeli aşarsanız her şey mümkün. İnsan isteyince, hayal edince her şey oluyor" ifadelerini kullandı. Zihinsel engellerin daha önemli olduğunu belirten İpek, "Hayatın her anında pozitif kalmaya özen gösterdim ve her zaman kendime inandım. Gönül gözümüz açık olduğu sürece her şeyin üstesinden gelebiliriz" dedi.