Fitch'e göre, Süveyş Kanalı'nda yaşanan gemi enkazı nedeniyle artan jeopolitik riskler, petrol fiyat primini koruyacak. Ancak, fiili petrol üretiminde önemli aksamalar olmadığı veya bölgedeki daha hayati petrol taşıma yollarına yönelik saldırılar daha da artmadığı ve önemli OPEC+ yedek kapasitesi olduğu sürece, fiyatlarda önemli bir artış beklenmiyor.
Fitch, "BP, Shell, QatarEnergy ve birçok nakliyeci Süveyş Kanalı'ndan geçişi durdurdu ve bazı nakliyeciler rotalarını Afrika'ya çevirdi. Tedarik zincirlerinin yaklaşık iki hafta daha uzun süren alternatif rotaya uyum sağlaması gerektiğinden, bu durum petrol ve gaz piyasalarını geçici de olsa marjinal olarak sıkılaştırabilir, ancak fiyatlar üzerinde önemli bir etki beklemiyoruz" dedi.
Ocak 2024 itibariyle günlük 5 milyon varilden (MMbpd) fazla OPEC+ yedek kapasitesi ve dengeli küresel petrol arz ve talebi ile küresel petrol piyasasının 2024 yılında iyi bir şekilde tedarik edilmeye devam etmesini beklediklerini anlatan Fitch, "Bu, potansiyel olarak uzun süreli veya artan kesintilerden kaynaklanan herhangi bir etkiyi hafifletecektir. IEA, dünya ekonomisindeki büyüme ve Çin'in petrol tüketimindeki yavaşlama nedeniyle küresel petrol talebindeki artışın 2024 yılında 1,2 milyon varile gerileyeceğini tahmin ediyor. OPEC dışı üreticiler tarafından desteklenen sağlıklı arz büyümesinin devam etmesini bekliyoruz" diye konuştu.
TTF gaz fiyatı varsayımını 2024 yılı için 12 USD/mcf olarak sürdüren Fitch Ratings, "Kızıldeniz'deki gerilimler arzı etkilemeye devam etse bile, kısa vadede Katar LNG'sinin Afrika çevresinde yeniden yönlendirilmesini ya da ABD LNG akışlarının Avrupa'ya ve Katar LNG'sinin Asya'ya yönlendirilmesini beklemiyoruz" ifadelerini kullandı.