Selçuk Üniversitesi, 2024-2025 eğitim öğretim yılı için Dikey Geçiş Sınavı (DGS) Ek Yerleştirme ile üniversiteye yerleşen aday öğrencilerinin kayıt işlemleri hakkında detaylı bir duyuru yaptı. Üniversite, yeni öğrencilerini tebrik ederek başarılı bir eğitim yılı diledi ve kayıt süreçlerine dair önemli bilgilere yer verdi.
E-Kayıt İşlemleri
E-Kayıt işlemi yapmak isteyen öğrenciler, 11-13 Kasım 2024 tarihleri arasında e-devlet üzerinden elektronik kayıt yaptırabileceklerdir. E-kayıt için gerekli adımlar şu şekilde:
- E-devlet şifresi almanız gerekmektedir: Şifresi olmayan öğrenciler, PTT şubelerinden e-devlet şifresi alabilirler.
- Kayıt işlemi için https://www.turkiye.gov.tr/ adresine giriş yaparak sırasıyla e-hizmetler > Eğitim > Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı altındaki Üniversite E-Kayıt seçeneğini kullanarak işlemi gerçekleştirebilirler.
- E-kayıt işlemi tamamlandığında öğrenciler, kayıt olduklarını gösterir barkotlu bilgisayar çıktısını almalıdır. Bu belge, kayıt işleminin başarıyla tamamlandığının kanıtıdır.
- E-kayıt yapan öğrencilerin, yüz yüze kayıt yaptırmalarına gerek yoktur.
Yüz Yüze Kayıt İşlemleri
Elektronik kayıt yaptıramayan ya da yüz yüze kayıt yaptırmak isteyen öğrenciler, 11-15 Kasım 2024 tarihleri arasında ilgili fakülte veya yüksekokul kayıt bürolarında mesai saatleri içinde yüz yüze kayıt işlemlerini gerçekleştirebilirler.
Yüz Yüze Kayıt İçin Gerekli Belgeler
Yüz yüze kayıt için gereken belgeler şu şekildedir:
- Ön lisans diplomasının aslını göstermek kaydıyla, fotokopisi veya onaylı örneği ya da geçici mezuniyet belgesi.
- TC Kimlik Kartı fotokopisi (Aslının ibraz edilmesi zorunludur).
- Ön lisans transkript belgesi (mezun olunan ön lisans programına ait).
- 6 adet 4,5 cm x 6 cm boyutunda fotoğraf: Fotoğraflar son altı ay içinde, önden, adayı kolaylıkla tanıtabilecek şekilde çekilmiş olmalıdır.
- Vakıfbank’tan ödeme belgesi: Eğer öğrenciler başka bir programa yerleşmişlerse, katkı payının ödendiğini gösteren belgeyi sunmaları gerekmektedir. Öğrenim ücreti, öğrenci numarası ile Vakıfbank şubelerinden veya Vakıfbank internet bankacılığı aracılığıyla ödenebilir.
- Program özel koşulları: Kılavuzda belirtilen özel koşullar doğrultusunda, gereken belgelerin teslim edilmesi gerekmektedir.
ÖNEMLİ NOTLAR
- Kayıt işlemleri yalnızca elektronik ortamda ya da yüz yüze yapılacaktır. Posta ile kayıt yapılmaz.
- Eksik belge ile kayıt yapılmaz. Belirtilen tarihler arasında kaydını yaptırmayan adaylar, herhangi bir hak iddia edemezler.
- Adaylar, daha önce öğrenim gördükleri yükseköğretim kurumlarından başarılı oldukları dersler için kredi ve not transferi talebinde bulunabilirler. Bu talep için, bir dilekçe ve gerekli belgelerle başvuruda bulunmaları gerekmektedir.
- Yeni kayıt yaptıran öğrenciler ders seçimi ve ders kaydı yapmayacaktır.
- DGS Ek Yerleştirme kayıt tarihleri sonrası mezuniyet hakkı elde eden öğrenciler, bu durumlarını belgelemeleri kaydıyla 2024-2025 eğitim öğretim yılı bahar yarıyılı başlangıcına kadar yerleştikleri lisans programlarına kayıt yaptırabileceklerdir.
Selçuk Üniversitesi, öğrencilerinin sorunsuz bir şekilde kayıtlarını gerçekleştirmelerini sağlamak için tüm bu süreçleri dikkatle takip etmelerini önemle vurgulamaktadır. Kayıt tarihlerinde herhangi bir aksaklık yaşanmaması için aday öğrencilerin belirtilen tarihler içinde işlemlerini tamamlamaları gerekmektedir.