Konya
Açık
2°
Aksaray
Az bulutlu
2°
Karaman
Parçalı az bulutlu
4°
Ara
Anadolu'da Bugün Sağlık Gıda ürünlerine ‘Trafik Işığı Modeli’ geliyor (Özel Haber)

Gıda ürünlerine ‘Trafik Işığı Modeli’ geliyor (Özel Haber)

Konya Gıda Mühendisleri Başkanı Hulusi Ada, Türkiye'de, 2020 yılından itibaren ‘Trafik Işığı Modeli'nin tüm paketli gıda ürünlerinde zorunlu olacağını söyledi.

Okunma Süresi: 2 dk

Muhabir: Müslüm Evci

Gıda, Hayvancılık ve Tarım Bakanlığı ile Sağlık Bakanlığı'nın ortaklaşa hazırladığı gıdalarda sağlık etiketi uygulaması için hazırlıklar tamamlanmak üzere. Uygulamaya yönelik değerlendirmede bulunan Konya Gıda Mühendisleri Odası Başkanı Hulusi Ada, “Uygulama sayesinde tüketici alacağı ürünün şeker veya tuz oranı hakkında bilinçlenmiş olacak. Proje ile yoğun olarak tüketilmeye başlanan ambalajlı içecek ve yiyecek içerikleri daha anlaşılır olacak ve tüketicide farkındalık yaratılacak. Gıda ambalajlarında yazan bilgilerin kapsamı genişletilecek ve bilgiler daha görünür olacak. Ayrıca obeziteyle mücadele kapsamında toplum tükettiği gıda ürünleri hakkında bilinçlendirilmiş olacak  ve obezite ile daha etkin bir mücadele verilmiş olacak ” dedi.

TUZ, YAĞ VE ŞEKER ORANI YÜKSEK ÜRÜNLER KIRMIZI RENK OLACAK

Cumhurbaşkanı Kararı ile yapılacak düzenlemede, fazla tuzlu, şekerli ve yağlı gıdalar kırmızı etiketle satılacak. Söz konusu proje etiketlerde özellikle tuz ve şeker miktarının 'trafik ışıklar modeli' ile belirtilmesini, fazlasının kırmızı, ortasının sarı ve azının yeşil olacağını belirten Hulusi Ada, “Ürün standart miktarları içeriyorsa ‘sarı’ renkle belirtilecek. Eğer ürün gereğinden fazla şeker, yağ, tuz, içeriyorsa ‘kırmızı’ renk kullanılacak. Ürün öngörülen miktarları içeriyorsa ‘sarı’ renkle belirtilecek ve  bu tür yiyecek ve içeceklerin dikkatli tüketilmesi önerilecek. Yeşil renkli uyarı ise güvenle tüketilebilecek ürünleri kapsıyor. Tüketici genellikle gıda ürünlerin içeriğini pek okumuyor. Renkler görsel olduğu için Küçük çocuklar ve yaşlılar bile anlayabilecekler. Mesela meyve suyunda meyve nektarı yazıyor, bu meyve sularında meyve oranı yüzde 40’tır. Ama meyve aromalı içeceklerin ise yüzde 90’ı şeker içeriyor. Ama her iki üründe piyasada meyve suyu olarak satılıyor. Uygulamayla birlikte bu ve benzeri ürünlerde de tüketici bilinçlenmiş olacak” ifadelerinde bulundu.

Yorumlar
* Bu içerik ile ilgili yorum yok, ilk yorumu siz yazın, tartışalım *