Spor Toto Süper Lig’de artan maliyetler sponsorluğu daha önemli hale getiriyor. Ligdeki birçok takım mali anlamda zor günler geçiriyor. Artan döviz kuru kulüpleri daha da sıkıntılı bir hale soktu. Gelirleri TL olan kulüplerin yabancı oyuncu giderlerinin euro olması kulüpleri mali anlamda oldukça sıkıntılı bir hale getirdi.
Birçok takım futbolculara ödeme yapmakta zorlanırken Kayserispor gibi bazı takımlara da mali kriterlerden ötürü puan silme cezası geldi. Konyaspor yönetimi, bir yandan şehrin iş dünyası ve kanaat önderleriyle destek anlamında görüşmeler yaparken, kulübe girdi sağlamak için de sponsorluk görüşmeleri yapmaya hazırlanıyor.
GELİRLER DİP YAPTI
Anadolu'da Bugün'ün özel haberine göre; yeşil-beyazlı ekip, yayın havuzundan geride kalan sezonda yaklaşık 3 milyon euro gelir elde edebildi. Bu ancak kulübün ortalama 4 yabancı oyuncunun maaşına denk geliyor. Giderlerin çok az bir kısmını karşılayan yayın gelirlerinin son yıllarda azalmasıyla birlikte kulüplerin yaptığı sponsorluk anlaşmaları da önemli hale getirdi.
Basketbol takımına ve pilot takımı 1922 Konyaspor’a da kaynak ayıran Konyaspor, geçen sezon en çok sponsoru olan kulüplerin başında geliyordu. Yeşil-beyazlı ekibin, isim, forma ve stadyum sponsorluğu anlaşmaları sona erdi. 2020 yılında stadyum isim sponsorluğu için MEDAŞ ile 3 yıllık sözleşme imzalanmıştı.
Geçen sezonun başında ise arabam.com ile hem isim hem de forma göğüs sponsorluğu anlaşması yapılmıştı. Temsilcimizin ayrıca forma sırt olarak Aksa Enerji, forma şort Wish Car, forma kol olarak da Torku ile yaptığı anlaşmalar da sezonun bitmesiyle sona erdi.
GÖRÜŞMELER YAPILACAK
Arabam.com başta olmak üzere her gün milyonlarla kişinin ziyaret ettiği farklı internet sitelerini elinde barındıran İlab Holding’in Konyaspor ile iş birliği yapmaktan memnun olduğu öğrenildi. Arabam.com, sezon içinde iç saha karşılaşmalarında yaptığı farklı etkinliklerle ve sosyal medya hesabı üzerinden yaptığı paylaşımlarla taraftarın ve kulübün üzerinde pozitif bir etki bıraktı. Sponsorluğun eksi ve artılarına göre sezon sonunda bir değerlendirme yapmak adına taraflar, anlaşmayı bir yıl ile sınırlı tutmuştu.
Konyaspor cephesi rakamda ciddi bir artış olması durumunda sözleşmeyi uzatmaya sıcak bakıyor. Geçen sezon hem forma göğüs hem de isim sponsorluğundan 30 milyona yakın gelir elde edilmişti. Ancak artan enflasyon ve döviz kurundan sonra sponsorluk rakamları da yükseldi. Orta yolun bulunması halinde gelecek sezon da arabam.com ile yola devam edilebilir.
DESTEK İSTENİYOR
Stadyum sponsorluğu için de yoğun bir görüşme takvimine girilmesi bekleniyor. Ayrıca formanın farklı noktaları ile saha içi led reklamları için de firmalarla görüşülecek. Yönetim, sponsorluk için Konyalı büyük firmalardan elin taşın altına koymasını da bekliyor. Bu noktada Konyalı kanaat önderlerinden de destek bekleniyor. Konyaspor’un şehrin en önemli değeri olduğunu vurgulayan yeşil-beyazlı yetkililer, kulübe daha çok sahip çıkılması gerektiğini belirtiyor.
FATİH ŞEKER