Konya
Açık
3°
Aksaray
Az bulutlu
5°
Karaman
Az bulutlu
2°
Ara
reklam
Anadolu'da Bugün Konya Haberleri Tahtadan Tablete: Öğretmenlerle Geleceğe STEM'li Adımlar

Tahtadan Tablete: Öğretmenlerle Geleceğe STEM'li Adımlar

Konya, eğitimde yenilikçi yaklaşımlar ve disiplinler arası projelerle dikkat çekmeye devam ediyor. STEM, yapay zeka ve dijital iş birliği temelli eğitim alanlarında önemli çalışmalar yürüten isimler, Konya’nın eğitim vizyonuna yön veriyor.

Okunma Süresi: 4 dk

Konya, eğitimde yenilikçi yaklaşımlar ve disiplinler arası projelerle dikkat çekmeye devam ediyor. STEM, yapay zeka ve dijital iş birliği temelli eğitim alanlarında önemli çalışmalar yürüten isimler, Konya’nın eğitim vizyonuna yön veriyor. Bu kapsamda Konya STEM İl Koordinatörü Abdurrahim Sargın ve eTwinning Konya İl Koordinatörü Özkan Seyrek’in katkılarıyla gerçekleştirilen projeler, öğretmenlere ve öğrencilere ilham kaynağı oluyor.

abdullah-hoca.jpg

STEM nedir?
STEM, İngilizce Science (Bilim), Technology (Teknoloji), Engineering (Mühendislik) ve Mathematics (Matematik) kelimelerinin baş harflerinden oluşur. Disiplinler arası bir yaklaşım olan STEM, öğrencilerin analitik düşünme, problem çözme ve üretme becerilerini geliştirmeyi hedefler. Gerçek hayat problemleri üzerinden öğrenmeyi esas alan bu yöntem, 21. yüzyıl becerilerinin kazandırılmasında kilit rol oynamaktadır.

Abdurrahim Sargın: “STEM ve yapay zeka ile eğitimde yeni bir çağ başlıyor”
Selçuklu Bilim ve Sanat Merkezi’nde Bilişim Teknolojileri Öğretmeni olarak görev yapan Abdurrahim Sargın, aynı zamanda TÜBİTAK Bilim Olimpiyatları İç Anadolu Bölge Elçisi ve Konya STEM İl Koordinatörü olarak, kentteki STEM çalışmalarının öncülüğünü üstleniyor. Disiplinler arası yaklaşımı benimseyen Sargın, özellikle yapay zeka ve STEM alanlarında hazırladığı projeler, seminerler ve yayınlarla eğitim camiasında önemli bir etki yaratıyor. Eğitmen ve öğrencilerin gelişimine katkı sunan çalışmalarıyla tanınan Sargın, bu alanlarda yazdığı kitaplar ve uygulamalı projelerle de öne çıkıyor.

zkan-hoca.jpg

eTwinning nedir?
eTwinning, Avrupa’daki okulların internet üzerinden iş birliği yapmasını sağlayan bir platformdur. Avrupa Komisyonu’nun desteklediği bu dijital ağ, öğretmenlere ve öğrencilere farklı ülkelerden sınıflarla ortak projeler geliştirme ve kültürel etkileşim kurma fırsatı sunar. Türkiye’de Milli Eğitim Bakanlığı bünyesinde yürütülen eTwinning faaliyetleri, dijital pedagojik uygulamaların yaygınlaşmasına katkı sağlar.

Özkan Seyrek: “Dijital iş birliğiyle öğretmenler güçleniyor”
eTwinning Konya İl Koordinatörü Özkan Seyrek ise ulusal ve uluslararası düzeyde öğretmenlerin dijital pedagojik uygulamalara entegrasyonunu destekleyen çalışmalar yürütüyor. Proje tabanlı öğrenme ve Avrupa okul ortaklıkları konusunda rehberlik sunan Seyrek, Konya’da eTwinning farkındalığının artmasında önemli rol oynuyor. Özellikle öğretmenler arası iş birliğini güçlendiren seminerler ve çalıştaylarla eğitimde dijitalleşmeyi sahaya taşıyan Seyrek, vizyoner yaklaşımıyla dikkat çekiyor.


Kapsül Teknoloji Platformu bünyesinde yürütülen STEM projelerinde karşılaşılan zorluklara değinen e-Twinning Koordinatörü Arzu Erçin, geçmişte TwinSpace portalında bazı teknik sıkıntılar yaşandığını, ancak sistemin gelişmesiyle birlikte bu sorunların büyük ölçüde çözüldüğünü ifade etti. “Farklı yaş ve deneyimlerden gelen gönüllü öğretmenlerimizin projelere büyük bir hevesle katıldığını görüyoruz. Yaş farkı bu projelerde herhangi bir engel oluşturmuyor” dedi.

Science Kids Türkiye programına da değinen Erçin, bu Avrupa bilim ağı kapsamında Konya’da 25 Science elçisinin aktif olarak STEM eğitimleri verdiğini belirtti. “100 öğretmene ulaşmak bizler için büyük bir motivasyon kaynağı oldu. STEM’i ilk defa deneyimleyen öğretmenlerimiz sınıflarında uygulama becerisi kazandı. Bu projeler büyüyerek devam edecek” diyerek sözlerini tamamladı.

Yasemin Süngübaz Toku: "Çocuklarda kariyer bilinci oluşuyor"

STEM (STEM Temelli Eğitim Modelleri) projelerine katılan öğrencilerle katılmayan öğrenciler arasındaki akademik başarı farkı sorulduğunda, eğitimciler sınav odaklı değil, uzun vadeli kazanımlara dikkat çekiyor. Bu konuda sahadan gözlemlerini paylaşan öğretmenler, özellikle kariyer farkındalığının belirgin şekilde arttığını vurguluyor.

Konuyla ilgili bilgi veren öğretmen şu değerlendirmeyi yaptı: “Bizim çalıştığımız okullarda sık sınav uygulanmıyor, dolayısıyla net akademik skor farklarını ölçmek zor. Ancak gözlemlediğimiz çok önemli bir fark var: STEM eğitimi alan öğrencilerde erken yaşta kariyer bilinci gelişiyor. Klasik olarak çocuklara 'Büyüyünce ne olacaksın?' diye sorduğumuzda doktor, öğretmen gibi birkaç meslek söylenirdi. Şimdi ise STEM projeleriyle tanışan öğrenciler, çok daha çeşitli mesleklerle tanışıyor, merak ediyor, araştırıyor.”

Öğrencilerin kendi deneyimleriyle bilimsel süreçleri yaşamasının onları motive ettiğini söyleyen öğretmen, etkili bir örnekle durumu özetledi: “Mesela bir atık yağdan sabun üretme çalışması yapıyoruz. O sırada bir öğrenci ilk kez 'kimya mühendisliği' diye bir meslek olduğunu öğreniyor. Ne iş yapar, nasıl olunur diye araştırmaya başlıyor. Daha ilkokul seviyesinde bu farkındalığın oluşması çok değerli.”

STEM eğitimlerinin öğrencilerde ezberin ötesine geçerek, deneyimleyerek öğrenmeyi ve üretmeyi teşvik ettiğini vurgulayan öğretmen, bu tür projelerin sadece bilimsel değil, sosyal ve kişisel gelişimi de desteklediğini belirtti.“Öğrenciler araştırmayı, üretmeyi, birlikte çalışmayı öğreniyor. Bunlar sadece akademik değil, yaşam boyu başarıyı etkileyen beceriler.” Dedi.

Yorumlar
* Bu içerik ile ilgili yorum yok, ilk yorumu siz yazın, tartışalım *