Mart ayı teması "Matematik ve Doğa" ile öğrencilere doğadaki matematiksel düzeni keşfetme fırsatı sunulurken, matematiğin günlük yaşamla bağlantısı somut bir şekilde ortaya konuyor.
DOĞADA MATEMATİK KEŞFİ
Öğrenciler, öğretmenlerinin rehberliğinde doğadaki matematiksel desenleri inceleyerek, örneğin yaprakların simetrisini veya ağaç halkalarını keşfettiler.
Doğal materyaller (taşlar, yapraklar, dallar) kullanılarak matematiksel kavramlar somutlaştırıldı ve öğrencilerin kavramları daha iyi anlaması sağlandı.
MATEMATİK VE HAYAT ARASINDAKİ BAĞ
Etkinlikler, matematiğin sadece bir ders değil, yaşamın her alanında yer alan bir olgu olduğunu öğrencilerle buluşturdu.
Öğrenciler, doğada bulunan geometrik şekilleri ve sayısal ilişkileri gözlemleyerek, daha kalıcı ve etkili bir öğrenme süreci yaşadılar.
BECERİ GELİŞİMİ
Etkinlikler, gözlem yapma, analiz etme ve problem çözme becerilerini geliştirdi.
İş birliği, eleştirel düşünme ve keşfetme gibi becerilerin desteklenmesi, öğrencilerin daha aktif öğrenmelerine katkı sağladı.
"Önceliğimiz Matematik" etkinlikleri, öğrencilerin matematiği eğlenceli ve anlamlı bir şekilde öğrenmelerine yardımcı olurken, doğayla iç içe yapılan çalışmalar, onlara disiplinler arası bir bakış açısı kazandırarak öğrenme süreçlerini zenginleştirdi. Bu tür projelerden alınan olumlu geri bildirimler, matematik eğitiminde yenilikçi yaklaşımların yaygınlaştırılmasının önemini bir kez daha gözler önüne seriyor.