Karaman’da yapılan 2204-A Lise Öğrencileri Araştırma Projeleri Yarışması ve Afyon’da düzenlenen 2204-B Ortaokul Öğrencileri Araştırma Projeleri Yarışması Bölge Finalleri’nde başarı gösteren öğrencilere ödüllerini Konya İl Milli Eğitim Müdürü Murat Yiğit takdim etti.
Konya’nın Gururu Olan Projeler:
CalmAi – Kişiselleştirilmiş Stres Yönetimi Asistanı
Alan: Psikoloji (Lise)Danışman: Mehmet Alper Yolcu
Öğrenciler: Mehmet Taha Erol, Emre Sarı, Ceylin İrem Şevik
Başarı: Bölge 1.’si
IoT Tabanlı Emisyon ve Karbon Ayak İzi Takip Sistemi
Alan: Teknolojik Tasarım (Lise)
Danışman: Faruk İnan
Öğrenciler: Bünyamin Kabadayı, Mehmet Emin Öztemel
Başarı: Bölge 1.’si
TİDAP – Türk İşaret Dili Animasyonlaştırma Programı
Alan: Yazılım (Lise)
Danışman: Faruk İnan
Öğrenciler: Dila Civelek, Rana Civelek, Ayşe Ece Doğrukök
Başarı: Bölge 3.’sü
Sfingolipit Yolak ile Kanser Hücrelerinde Apoptoz Başlatan TNF1 ve FAS
Alan: Biyoloji (Lise)
Danışman: Özlem Or Tuzlacık
Öğrenci: Mehmet Akif Yılmaz
Başarı: Bölge 3.’sü
Derin Öğrenme ile Gerçek Zamanlı Sürücü Takibi
Alan: Teknolojik Tasarım (Lise)
Danışman: Enver Demirtaş
Öğrenciler: Alpaslan Göksel Demirkazık, Mevlüt Onat, Halit Furkan Kağnıcıoğlu
Başarı: Bölge 1.’si
Sarpkan – Afet Bölgelerine Yönelik Mobil Baz İstasyonlu DİHA
Alan: Teknolojik Tasarım (Lise)
Danışman: Kapsül Teknoloji Platformu
Öğrenciler: Atasagun Türkoğlu, Alpsungur Türkoğlu, Ece Naz Özgür
Başarı: Bölge 3.’sü
Geçmişin Eseri Bugünün Geleceği
Alan: Tarih (Ortaokul)
Danışman: Münevver Odabaşı
Öğrenciler: Zeyneb Apak, Emine Elif Kuzu, Elif Parlak
Başarı: Bölge 1.’si
Yeşil Sentezle Üretilen Nanotanecikli Biyofotovoltaik Hücrelerle Elektrik Üretimi
Alan: Kimya (Ortaokul)
Danışman: Gizem Nur Şahin
Öğrenci: Ata Yıldız
Başarı: Bölge 2.’si
Konya İl Milli Eğitim Müdürü Murat Yiğit, öğrencileri ve danışman öğretmenlerini başarılarından dolayı tebrik ederek bilimsel çalışmalara verdikleri katkılardan dolayı gurur duyduklarını ifade etti.

Yarışmaya katılan tüm öğrenciler Konya’yı bölge finalinde başarıyla temsil ederek büyük takdir topladı.







