Konya
Parçalı az bulutlu
3°
Aksaray
Açık
6°
Karaman
Açık
4°
Ara
reklam
Anadolu'da Bugün Konya Haberleri Kırmızı Tramvaylar Geri Dönüyor, Kavşaklar Yenileniyor: Konya’da Ulaşım Atağı

Kırmızı Tramvaylar Geri Dönüyor, Kavşaklar Yenileniyor: Konya’da Ulaşım Atağı

Konya Büyükşehir Belediye Başkanı Uğur İbrahim Altay, Yeni Raylı Sistemler Bilgilendirme toplantısında Konya şehir içi ulaşımdaki projeler hakkında detaylı bilgi paylaştı

KAYNAK: Haber Merkezi
Okunma Süresi: 6 dk

Konya Büyükşehir Belediye Başkanı Uğur İbrahim Altay, Yeni Raylı Sistemler Bilgilendirme toplantısında Barış Caddesi Tramvay hattı, KONYARAY Banliyö Hattı, Mobilyacılar kavşağı ve Aksaray kavşağı projelerini yapım aşamalarını detaylarını anlattı.

Altay, projelerin yapım zorluklarına Necip Fazıl'ın ‘’Devler gibi eserler bırakmak için, karıncalar gibi çalışmak lazım.’’ sözünü alıntı yaparak değindi. Altay, Konya'nın en önemli ulaşım aracı olan tramvay hatları için " Konya, Anadolu’da raylı sistemle tanışan ilk iki şehirden biridir. Bu yolculuğumuz 1987’li yıllarda başladı. O günden bugüne kadar görev yapan tüm belediye başkanlarımıza teşekkür ediyorum: Ahmet Özlüsoy, Hayırlı Ömür ve Mustafa Öztürk bu alanda önemli çalışmalara imza attılar. 1987’den 2022–2023’e kadar geçen sürede toplamda 26,7 kilometrelik raylı sistem yatırımı gerçekleştirdik. Bugün itibarıyla çalışmalarımız hız kesmeden devam ediyor. Konya’ya ait banliyö hattı 23 kilometre uzunluğunda; Şehir Hastanesi–Stadyum hattımız ise 21,1 kilometreyi buluyor. Görüldüğü gibi, Konya artık demir ağlarla örülüyor. " diyerek şehir ulaşımında köklü bir yatırım olduğuna dikkat çekiyor.

ESKİ KIRMIZI TRAMVAYLAR YENİDEN HİZMETE BAŞLAYACAK

whatsapp-image-2025-08-11-at-12-51-47.jpeg

Konya'nın üçüncü tramvay güzergâhı olacak olan Barış Caddesi tramvay hattında restore edilmiş kırmızı tramvaylar kullanılacak. Bu tramvayların restorasyonu için sadece bu ay 116 milyon harcandığını açıklayan Altay, "Yeni tramvayların temini, uluslararası bir finans kuruluşundan alınacak krediyle mümkün olacak; bu durum ise şehrimiz için ciddi bir borç yükü oluşturacaktır." tramvay seçimini maliyet kalemlerinin belirlediği ifade etti.

Arıza endişesine Altay, "Biz, mevcut tramvaylarımızı kullanmaya devam etmeyi tercih ediyoruz. Çünkü tramvaylar, uzun ömürlü ve dayanıklı ulaşım araçlarıdır. Dünyanın birçok şehrinde, bizimkinden çok daha eski tramvaylar hâlâ aktif olarak kullanılmaktadır. Örneğin: Viyana’da 1945 yılından kalma tramvaylar hâlâ hizmet vermektedir. Brüksel ve Münih gibi şehirlerde de oldukça eski tramvaylar şehir içi ulaşımda kullanılmaya devam ediyor." sözleriyle açıklık getirdi.

Toplam uzunluğu 16,5 kilometre olan bu tramvay hattının güzergahı; Fırat Caddesi, Beyhekim Caddesi, Barış Caddesi, Güzeldere Caddesi, Gaziveren Caddesi ve Demirhan Caddesi üzerinden geçiyor. Barış Caddesi Projesi; Alaadin-Adliye Tramvay Hatının, Şehir Hastanesine uzatılmasıyla birlikte hayata geçirilecek olan iki ayrı projeden biridir.

Başkan Altay, demir ağının yapılacağı bölgedeki ağaçların kaldırılacağını duyurdu. Barış Caddesi üzerindeki ağaçların taşınacağını ve bunun özenle gerçekleştirileceğini "“Kıyamet kopacak olsa bile elinizdeki fidanı dikin” anlayışından ilhamla, bu alandaki tüm ağaçların korunmasına yönelik kapsamlı bir çalışma yürütüyoruz." sözleriyle ifade etti.

KONYA-AKSARAY KAVŞAĞININ ÖMRÜ ARTIK BİTTİ

Konya Büyükşehir Belediye Başkanı Uğur İbrahim Altay, "Konya–Aksaray güzergahında yer alan bu köprülü kavşak, şehir trafiği açısından kritik bir noktada bulunuyor. Özellikle yoğun araç geçişinin yaşandığı bu bölgede, mevcut yapının ulaşıma ciddi sorunlar oluşturduğu görülüyor. Ne yazık ki, hem Aksaray yolunun trafik aksını hem de hızlı tren hattını etkileyen bu kavşağı yıkıp yeniden inşa etmemiz gerekiyor. Daha sağlıklı ve sürdürülebilir bir ulaşım altyapısı için bu adım kaçınılmaz hale gelmiştir." sözleriyle kavşağın artık olmayacağını duyurdu.

Kavşağın yeni misyonunu Altay, " Planladığımız yeni köprülü kavşakla, araç trafiğini üst kottan yönlendireceğiz; raylı sistem ise alt kottan geçecek. Böylece Astım Caddesi’nden Aksaray Yolu kavşağına katılmak isteyen sürücüler, artık ileriden U dönüşü yapmak zorunda kalmayacak. Bu düzenlemeyle hem kavşağı çevreye uyumlu hale getirmiş olacağız hem de Astım Caddesi’ndeki yoğun trafik akışını daha verimli bir şekilde yöneteceğiz." ifadeleriyle anlattı.

BANLİYO HATTI ÇOK YAKINDA

ibchaginvhafkatoamlhfyf2gkfjmfkak6jnqf1p.jpg

Banliyö hattının 2026 yılının sonunda açılması, 2027 yılının ortalarında ise tam kapasiteyle hizmet vermeye başlaması planlanıyor.

KONYARAY Banliyö Hattı Projesi, TCDD Genel Müdürlüğü ve Konya Büyükşehir Belediyesi ortaklığıyla yapılıyor. Projenin temel amacı, kara yoluyla yaklaşık bir saat süren yolculuk süresini 30 dakikaya indirerek Konya şehir içi ve çevresindeki ulaşımı daha hızlı, etkin ve konforlu hale getirmektir. Aynı zamanda sanayi bölgeleri ile şehir merkezi arasındaki ulaşımı optimize ederek işçi taşımacılığına önemli bir katkı sunması hedeflenmektedir.

MOBİLYACILAR KAVŞAĞI İKİ AY KAPALI OLCAK

Konya’nın Adana Yolu ile Ankara Yolu’nun kesişim noktasında yer alan Mobilyacılar Köprülü Kavşağı, günün her saatinde yoğun trafikle karşı karşıya kalıyor. Özellikle yan bağlantı yollarında sığınma ceplerinin olmaması nedeniyle araç geçişleri kesintiye uğruyor ve ciddi bir trafik yükü oluşuyor. Bu noktada, mevcut köprülü kavşağa kapsamlı müdahale için 2 ay boyunca kapalı olacak. Müdahale kapsamında yol çalışmalarına mani işletme merkezleri kamulaştırılacak.

Kavşağın yapımını Altay, "Proje kapsamında hem perde duvarlar yenilenecek hem de bisiklet kullanıcıları için özel bir tünel inşa edilecek. Bu sayede bisiklet trafiği de güvenli ve kesintisiz bir şekilde sağlanmış olacak." sözleriyle anlattı. Kavşağın en yoğun trafik akslarından biri olduğunu söyleyen Altay, yaklaşık iki ay sürecek bir çalışma yapılacağını belirtti. Altay, zorlu sürecin olumsuz etki yaratacağını ön görerek "Bu süreçte vatandaşlarımızın bir miktar zorluk yaşayacağının farkındayız; ancak kısa vadeli bu sıkıntının ardından uzun vadeli bir rahatlama sağlanacak. Yan yollar, katılım cepleri ve kesintisiz trafik akışıyla bölgeye nefes aldıracak bir düzenleme hedefliyoruz. " sözleriyle açıklamada bulundu

Projenin okullar açılmadan tamamlanması için yoğun çaba gösterildiğini belirten Altay," Ancak takvimsel nedenlerle yetiştirilemedi. Şu anda Ulaştırma ve Fen İşleri ekiplerimiz ile yüklenici firmanın teknik kadrosu, süreci en hızlı şekilde tamamlamak için yoğun mesai harcıyor. Trafik akışının hangi yönden verileceği konusunda da alternatif senaryolar üzerinde çalışıyoruz. Bu müdahale, şehrimizin ulaşım altyapısında önemli bir dönüm noktası olacak. Vatandaşlarımızın sabrı ve desteğiyle, Konya’nın en yoğun kavşaklarından biri modern, güvenli ve akıcı bir yapıya kavuşacak." dedi.

Konya Büyükşehir Belediyesi tarafından yürütülen ulaşım projeleri, şehir içi trafiği rahatlatmayı ve toplu taşıma altyapısını güçlendirmeyi hedefliyor. Barış Caddesi Tramvay Hattı, KONYARAY Banliyö Hattı, Mobilyacılar ve Aksaray kavşak düzenlemeleri gibi çalışmalar, farklı bölgelerde eş zamanlı olarak sürdürülüyor. Projeler kapsamında hem mevcut ulaşım araçlarının verimliliği artırılıyor hem de yeni güzergâhlarla şehir içi bağlantılar genişletiliyor. Belediye yetkilileri, çalışmaların planlanan takvime uygun şekilde tamamlanması için yoğun mesai harcandığını belirtiyor.

Yorumlar
* Bu içerik ile ilgili yorum yok, ilk yorumu siz yazın, tartışalım *