MEVLANA TÜRBESİ’NİN KAPALI OLMASINA BÜYÜK TEPKİ
İran’ın içinde bulunduğu ambargo ve ekonomik sıkıntılardan dolayı yabancı turist sayısında azalma yaşandığı ifade eden Ramada Otel Satış Müdürü Serdar Üste, “İranlı turistin gelmemesi doluluk oranlarımıza olumsuz yansıdı. Tanıtım ve reklam konusunda hala bölgesel olarak eksiğimiz var. İstanbul, Ankara ve İzmir’de yapılan Mevlana Anma Etkinlikleri’nde Konya’dan daha çok tanıtım yapılıyor. Mevlana’yı Anma Törenleri’nde hep aynı organizasyonlar düzenleniyor. Bunu Konya’da ağırladığımız misafirlerimizden de duyuyoruz. Bu sene en çok aldığımız bir diğer tepki ise; Mevlana Türbesi ve Şems-i Tebrizi Türbesi’nin restorasyondan dolayı kapalı olmasıydı. İstanbul, Ankara ve İzmir’de yapılan Mevlana Anma Etkinlikleri’nde Konya’dan daha çok tanıtım yapılıyor” diye konuştu.
“ŞEBİ ARUS ETKİNLİKLERİ YETERİNCE TANITILMADI”
Piyasalarda yaşanan ekonomik kriz ve döviz kurunda yaşanan krizin Şeb-i Arus Törenleri ’ne olan ilgiyi azalttığını söyleyen Baykara Otel İşletme Müdürü Tahir Çalışkan, “745’inci Mevlana’yı Anma yılında, İranlı turist sayısında bir düşüş yaşandı ve bu da otelimizin doluluk oranını etkiledi. Yerli turistlerimizde 10 Aralık’tan sonra bir talep yaşanmadı. Geçen senelere oranla otellerimizde bu sene yüzde 20-30 civarında bir düşüş yaşandı. Piyasalarda yaşanan ekonomik kriz ve döviz kurunda yaşanan artış Şeb-i Arus Törenleri ’ne olan ilgiyi azalttı. Ayrıca bu sene Şeb-i Arus Etkinlikleri’nin yeterince tanıtılmadığını düşünüyorum. İstanbul’da yapılan Mevlana Anma Etkinlikleri’nin Konya’dan daha çok tanıtıldığını düşünüyorum. Bu hususla alakalı olarak İstanbul’da daha fazla reklam yapılıyor. Yerel medyamızda bu hususta Şeb-i Arus etkinliklerini tanıtmaya son bir aya kala değil, 3 ay kala başlamalıdır” dedi.
.jpg)
“TURİST SAYISI BEKLENTİLERİMİZİN ALTINDA KALDI”
Her sene bir önceki seneye oranla otellerine gelen misafir sayısında düşüş yaşadıklarını ifade eden Dergah Otel Halkla İlişkiler Müdürü Merve Oğraş, “ Bu sene Şeb-i Arus Törenleri için şehrimize gelmesini beklediğimiz turist sayısı beklentilerimizin altında kaldı. 2016 yılından beri genellikle İranlı misafirlerimizi ağırlıyoruz. Bu sene İran’dan gelen misafirlerimizde geçmiş seneye göre yüzde 50 düşüş yaşandı. Her sene bir önceki seneye oranla otellerimize gelen misafir sayımızda düşüş yaşıyoruz. Genel olarak da otelimize gelen misafirlerimizde geçmiş senelere nazaran yüzde 40’lık bir düşüş yaşandı. Birçok otelci arkadaşlarımızla görüşüyoruz. Hepimizde de durumlar aynı. Konya’ya gelen turist sayısındaki düşüş sadece biz otel işletmelerini değil, Mevlana civarında bulunan bütün esnafı olumsuz etkiledi. Mevlana’yı Anma Etkinlikleri artık klasikleşti. Artık etkinlikleri daha cazip hale getirecek yenilikler eklenmeli diye düşünüyorum. Ayrıca sema programlarının Konya’dan başka şehirlerde yapılmaması gerekir. İstanbul ve Ankara gibi metropol kentlerimizde en ufak bir açılış organizasyonunda dahi sema gösterilerine rastlamanız mümkün. Sema artık amacından çıkıp tamamen bir eğlence gösterisi haline getirildi. Buna Kültür ve Turizm İl Müdürlüğü’müz ve Konya Valiliği’mizin engel olması gerekir. Bu sene Konya’ya gelen birçok misafirimiz Mevlana’nın Türbesi’ni ziyarete geldiklerini ama restorasyondan dolayı kendilerini görsel bir fotoğrafla kandırdıklarını söyleyip, memnuniyetsiz ayrılan çok misafirlerimiz oldu. Mevlana Anma Törenleri kapsamında, ziyaret edilmesi gereken zatın türbesinin yapay bir görselden ibaret olduğunu gösterdiler ve bu da ciddi bir prestij kaybına neden oldu” ifadelerinde bulundu.
Özel Haber : Müslüm Evci