Konya
Kapalı
5°
Aksaray
Kapalı
8°
Karaman
Parçalı az bulutlu
4°
Ara
Anadolu'da Bugün Konya Haberleri Özel Haber-Eğitim’de fırsat eşitliği LGS’de kolaylık sağladı

Özel Haber-Eğitim’de fırsat eşitliği LGS’de kolaylık sağladı

Bu yıl 1 milyonu aşkın öğrencinin girdiği Liseye Geçiş Sınavı (LGS) tamamlandı. Deprem nedeniyle soruların geçmiş yıllara göre daha kolay olduğunu söyleyen eğitimciler, eğitimde fırsat eşitliğinin öğrencilere büyük kolaylık sağladığını vurguladılar

Okunma Süresi: 4 dk

Bu yıl 1 milyonu aşkın öğrencinin girdiği Liseye Geçiş Sınavı (LGS) tamamlandı. Deprem nedeniyle soruların geçmiş yıllara göre daha kolay olduğunu söyleyen eğitimciler, eğitimde fırsat eşitliğinin öğrencilere büyük kolaylık sağladığını vurguladılar

Geleceğe yön vermede önemli bir sınav olan LGS’ye bu yıl 8'inci sınıfta okuyan 1 milyon 246 bin 429 öğrenci katıldı. Deprem bölgesindeki 256 bin civarındaki öğrenciden 67 bini, kendi talepleriyle 71 ilde sınava girdi. Geriye kalan tüm öğrencilerin sınav başvurusu, merkezi olarak gerçekleştirildi.

aa-20230604-31330579-31330578-deprem-bolgesinde-lgs-kapsamindaki-merkezi-sinav-basladi.jpg

“GEÇMİŞ SINAVLARA GÖRE DAHA KOLAYDI”

Yalçın Eğitim Kurumları Yönetim Kurulu Başkanı Mehmet Yalçın, 6 Şubat depremi sonrası deprem bölgesindeki lise adaylarının mağduriyet yaşamaması adına 2. Dönem konularının dahil edilmediğinin bilgisini verdi. Yalçın şöyle devam etti: “Türkçeden 20, Matematikten 20, Fen ve Teknoloji 20, İnkılap Tarihi 10, İngilizce 10, Din Kültürü ve Ahlak Bilgisinden 10 olmak üzere toplam 90 soru soruldu. Soruların geçmiş yıllara göre daha kolay olduğu sınavda özellikle Türkçe de uzun sorular öğrencileri yordu ve diğer yıllara göre seçici sorular daha fazla idi. Bu nedenle bu yıl Türkçe dersi sınavda belirleyici olacak gibi görünüyor. Matematik genel itibari geçmiş yıllara göre daha kolay yorumlamanın ön planda olduğu sorulardan oluşmaktaydı. Aynı zamanda bu sınavı şöyle yorumlamak da gerekli, sınav sistemleri öğrencilerin okumalarını istiyor hatta uzun sorularda anlayarak, muhakeme ederek hızlı okumayı ve anlamayı istiyor ve bu durum tüm dersler için geçerli.”

mehmet-yalcin.jpg

“ÇABA SONUÇTAN DAHA ÖNEMLİDİR”

Bu süreçte önemli olanın öğrencinin ne kadar çaba gösterdiği olduğunu ifade eden Mehmet Yalçın, “Fen ve teknoloji sorularının daha kolay olduğu sınavda bu dersten öğrencilerimiz çok zorlanmadı. İngilizcede öğretmenlerimizin üzerinde önemle durduğu sorulardan oluşmakla birlikte ortalama zorlukta. Kurumlarımızda bugüne kadar yaptığımız denemelerin adeta ortalaması şeklinde olan sınavda birçok öğrencimiz 90 soruda 90 net yaptı. Özellikle sınavdan 1 hafta önce uyguladığımız tıpkı LGS ile soruların örtüşmesi bizi ayrıca mutlu etti. Resmî olmayan sınav sonuçlarına göre 1 öğrencimiz Türkiye 1. si ve toplamda 2 veya 3 yanlış yapan yaklaşık 30 öğrencimiz bulunmaktadır. Sonuçtan daha önemli olanın çaba olduğunu tüm öğrencilerimize hatırlatır . Bundan sonraki hayatlarında başarı ve mutluluklar dilerim” diye konuştu.

aa-20230604-31331244-31331243-lgs-merkezi-sinavi-yapildi.jpg

“CEVABI NET SORULARDAN OLUŞAN BİR SINAVDI”

LGS’nin nasıl sorulardan oluştuğuyla ilgili değerlendirmelerde bulunan Başarı İstasyonu Eğitim Kurumları Kurucu Ortağı Muhammed Yavuz Gürbüzer, “Dikkat ölçen ve yoruma dayalı sorular ağırlıktaydı. Aynı zamanda Milli Eğitim Bakanlığı tarafından her gün örnek olarak yayınlanan soruların paralelindeydi diyebiliriz. Dikkatli ve zamanı iyi kullanabilen öğrencinin sınavda başarılı olması mümkün olan bir sınavdı. Öğrencilerimizin MEB’in her ay yayınladığı örnek soruları inceleme imkanı olsaydı bu sınavı rahat bir şekilde yapardı. Tablo ve grafiklerle ilgili matematiksel sorular vardı. Bunlar da yine okuma- anlama becerisiyle ilgili paraleldi. Mantık ve muhakemeyi ortaya koyabilen öğrenci soruların üstesinden çok rahatlıkla gelebilirdi. Bilgiyi ölçen yorumlamayı gerektiren güçlü çeldirici sorular vardı. Cevabı net sorulardan oluşan bir sınavdı. Alan olarak çok çetrefilli, arada bırakan sorular yoktu” diye aktardı.

muhammet-yavuz-gurbuzer-1.jpg

“LGS TELAŞI BİTTİ SIRA TERCİHTE”

Öğrencilerinin LGS talaşını atlattığını şimdi ise tercih döneminin başlayacağını hatırlatan Gürbüzer, “Milli Eğitim Bakanlığı sınav sonuçlarının 26 Haziran’da açıklanacağını duyurmuştu. Açıklandıktan sonraki süreç içerisinde öğrenci arkadaşların tercih döneminde muhakkak uzman rehber çalışması yapması lazım. Analiz sonucunu çok iyi değerlendirerek iyi bir liseye tercih yapılmalıdır. Bu manada öğrencilerin okulları çok iyi tanımaları gerekiyor. Çünkü 10 tane yerel yerleştirme ile öğrenciler tercih yapabilecek. Sınav sonuçları açıklandıktan sonra yüzdelik dilim doğrultusunda puana göre ya da nete göre değil yüzdelik dilime göre rehberlik alarak tercih dönemini sağlıklı geçirmeleri gerekir. 3 tercih dönemi olacak ve bunların içerisinde öğrencinin sınavını, puanını, yüzdelik dilimini iyi kullanabileceği, uzmandan alabileceği rehberlikle ilk tercihle ya da olmazsa ikinci tercihle istediği okula muhakkak yerleşebilirler” ifadelerini kullandı.

aa-20230604-31330709-31330707-bitliste-lgs-heyecani.jpg

“SINAVIN KOLAY OLMASI AVANTAJDIR”

Eğitimde fırsat eşitliğinin olduğuna dikkat çeken Gürbüzer, sözlerine şöyle devam etti: Deprem gibi bir felaketi yaşadık. Allah böyle bir afeti bir daha yaşatmasın. Çünkü o bölgede de sınava katılan binlerce öğrencimiz var. Yakınını, okulunu, arkadaşını, her şeyini bir anda kaybetmiş çocuklarımız var. Bu noktada Milli Eğitim Bakanlığı Türkiye’nin genelinde farklı, deprem bölgelerinde ayrı sınav yapsa sıkıntı olabilirdi. Sonuçta herkes ortak bir sınava dahil oluyor. Sınavın kolay olması bir avantajdır. Birinci dönem sorularından soruluyor olması Bakanlığın attığı en güzel adımlardan biridir. Çünkü deprem bölgelerinde bir dönem eğitim duraksadı. Bu aşılması çok güç bir psikolojik durum ve sendromdu. 2023 LGS öğrencilerin bir yıllık emeğini çöpe götüren bir sınav değildi” diyerek sözlerini tamamladı.

Yorumlar
* Bu içerik ile ilgili yorum yok, ilk yorumu siz yazın, tartışalım *